flunssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Peppi78

Vieras
Mulla on siitepölyallergia ollut jo pitemmän aikaa, johon en ole uskaltanut ottaa mitään muuta kuin silmätippoja. No nyt allergia on muuttunut flunssaksi ja nenä on tukossa koko ajan. Tietääkö kukaan, mitä voisi ottaa, jotta nenän tukkoisuus poistuisi? Nukkuminenkin on hankalaa, kun pitää hengittää suun kautta. Herään useasti yössä juomaan, kun suu on niin kuiva. Apua!

Kokeile seuraavaa:

nenän huuhtelu aamulla herättyä ja illalla juuri ennen nukkumaanmenoa. Teen itse tämän sellaisella apteekista saatavalla muovitorvella, sarvikuono nimeltään. Yöksi nenävoide-nimistä rasvaa sieraimiin (saa vain yliopiston apteekista). Otan kyllä itse vielä lisäksi lääkärin määräämää nasonexia aamuisin. Tämän ""kuurin"" korvalääkäri minulle määräsi allergiseen nuhaan, joka pahentunut raskauden aikana siten, että aivan tukossa nokka koko ajan ja hengitys vinkui ja nenä kuivui. Olen nyt muutaman viikon tehnyt tämän mukaan eikä mitään ongelmia enää.

Kannattaa kyllä mennä lääkäriinkin, jos saisit jotain lääkettä, mitä voi käyttää. En tiedä, onko tuo nasonex siitepölyallergiaan sopiva, mulla allergia ympäri vuoden.

Kokeile nenän tukkoisuuteen höyryhengitystä.
keittosuola tippoja tai nenä sumutetta niitä saa apteekista.
Pyykkiä illalla makkariin kuivumaan tuo kosteutta huoneesen ja puoli istuva asento yöllä tai tyynyillä pää koholle.
Eiköhän se siitä, mulla itsellä myös nuhaa ja yskää eikä ole kovin kaksinen olo ja rv 34 parin päivän päästä.

Mulle sanoi tuo korvalääkäri, että noilla apteekin reseptittömillä suihkeilla tai keittosuolaliuoksilla ei ole mitään käytännön vaikutusta. Nenähuuhtelu paljon parempi. Toki jos haluaa niistä maksaa (kokeilin itse varmaan kaikkia ennen lääkärille menoa, ei apua), litrahinta satoja euroja..

Höyryhengitys taas auttaa kyllä flunssaan, mutta ei allergiseen nuhaan niinkään.

Kiitti vastauksista! Mä alan olemaan ihan kypsä tähän flunssaan. Mietin jo, että pitäiskö mennä lääkärille. Mä niistä varmaan tuhat kertaa päivässä, nenäparkakin on jo ihan kipeä. Voiko Nasolinia käyttää? HUomasin eilen kotona sellaisen purkin ja siinä sanottiin, ettei ole huomattu ainakaan haittavaikutuksia sikiölle? Se vaan oli mennyt vanhaksi, joten pitäisi sitten käydä ostamassa uusi purkki. Siis jos sitä saa käyttää... Höyryhengitystä olen testaillut ja se auttaa hetkeksi, mutta eipä sitä täällä töissä oikein viitti harrastaa. TOivottavasti paranen juhannukseksi!

Yhteistyössä