fooood

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja memmu89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

memmu89

Aktiivinen jäsen
21.11.2007
3 526
0
36
36
:D eli miten te teette vauvalle sen spagetin? keitätte ja? eikö se jää aika rakeiseksi :snotty: Entäs maissi ja seiti? Minkä ikäsenä mausteet? ja mitä mausteita? *avuton* :ashamed:

En tiedä minkä ikäinen vauva sinulla on... Raketti Spagetti on valmista lyhyttä pötköä ja sitä voi sellaisenaan antaa isommalle vauvalle, joka syö rakeista ruokaa. Pienemmälle pitää toki spagettikin soseuttaa.

Maissiki vaa sauvalla soseeksi ja jos haluaa "kuoret" karsia pois niin vielä siivilän läpi sose. Kalasta en tiä ku allergioiden takia ei niitä syödä. Ja ei kai vielä 5kk tarvitse mausteita.

Mä ainakin aloin lisäämään mausteita, lähinnä pieniä määriä yrttejä (basilika, oregano, persilja...) ja sipulia vajaa 6kk iässä... Kyllä meijän tyttö ainaskin tykkää. Nyt 7kk ikäisenä on myös valkosipulia ja mustapippuria laitettu mukaana keitinveteen..

Mä oon meidän vauvoille aina saksinu kypsän spagetin ihan pieniks palasiksi, samoin muut pastat, silleen on maistunu kasvis-lihasoseiden joukossa jo ihan pienille.
Ja maustaminen meilläkin aloitettu viimeistään kun liha tullut mukaan, ekaksi yrttejä ja hiukan pippuria, sitten pikkuhiljaa jo muitakin mausteita, lihasoseisiin sipulia jne. Rakuuna on ollu kaikkien vauvojen suosikki (sopii loistavasti bataatin ja broiskun kanssa :p )

Yhteistyössä