fysioterapiaan lapsen kanssa, mites muut lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
mun pitäs viiä 5v fysioterapiaan sellaiselle kartoituskäynnille (motorisia vaikeuksia), mutta voikohan sinne ottaa 3v ja 2v sisarukset mukaan kun noille ei oo hoitopaikkaakaan, vai meneekö se ihan pelleilyksi sit? En osaa yhtään arvella, että tekeekö toi vanhin sit niitä juttuja vai ei, jos noi pienet on mukana. itse mun tietty pitää olla sinä mukana, kun se terapeutti samalla haastattelee mua lapsen asioista ja antaa vinkkejä. en siis voi jäädä pienempien kanssa aulaankaan.

Älä ota. Se menee ihan hulinaksi. Pitää keskittyä vain yhden lapsen tekemiseen ja siihen, että hän tekee, mitä pyydetään. Sinne ei oikein voi sujuvasti ottaa lapsia, jotka haluavat myös osallistua. Aikakin on rajallinen.

Me käytiin ihan vasta, enkä voi kuvitellakaan sen onnistuvan tuolla kokoonpanolla. :D

Pieniä kiinnostaa myös kiipeily, pallottelu, trampoliini yms. Pitelet pieniä, tsemppaat isompaa ja yrität keskittyä fystioterapeutin haastatteluun. Ei onnistu.

Itse olen just viemässä 3-vuotiasta samoilla syillä, ja mukaan tulee 1-vuotias. Voi ei, en ollut tullut edes ajatelleeksi etteikö sisaruksen mukaan ottaminen onnistuisi! Minkähänlaisia noi käynnit on 3-vuotiaille, mitähän siellä tehdään, mahtaako meiltäkään onnistua...?

Itse olen just viemässä 3-vuotiasta samoilla syillä, ja mukaan tulee 1-vuotias. Voi ei, en ollut tullut edes ajatelleeksi etteikö sisaruksen mukaan ottaminen onnistuisi! Minkähänlaisia noi käynnit on 3-vuotiaille, mitähän siellä tehdään, mahtaako meiltäkään onnistua...?

Veikkaisin ettei onnistu tai tulee olemaan ainakin hyvin hankalaa (paitsi jos pienin nukkuu). Koska sielä fysioterapeutilla pitäs pystyä keskittymään terapeutin antamiin ohjeisiin ja neuvoihin ja jos/kun tulee jotain kotihoito ohjeita, niin pitäisi terapeutin ohjauksella opetella lapsen kanssa tekemään ne liikkeet oikein jne...

Muoks. pystyykö isompi keskittymään ohjeisiin ja tehtäviin kun pienempi riekkuu vieressä?

Viimeksi muokattu:
En myöskään suosittele ottamaan mukaan. Itselläni on ollut pieni vauva mukana aikanaan, sekin vähän sotki tilannetta ennen kuin nukahti (luulin että saisin nukahtamaan juuri ennen tuon alkua mutta venyikin). Nyt tuo samainen vauva on reilu 1v enkä voisi enää ottaa häntä mukaan tuollaiseen.

Yhteistyössä