fyysinen kuritus-mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katmat

Aktiivinen jäsen
22.01.2008
2 265
1
36
mitä mieltä olette siitä, käytättekö? meillä pari tuttavaperhettä jotka hyväksyy sen ja jopa pitävät itseään parempina vanhempina siksi että pitävät kunnon kuria= antavat piiskaa lapsilleen! olen ollut asiasta järkyttynyt. toisen perheen lapsi on 2v ja saa piiskaa jos ei tottele :$ :o
itse en hyväksy missään muodossa.

Jos joku tuttavana piiskaisi 2-vuotiasta lastaan, tekisin ilman muuta lastensuojeluilmoituksen. "-vuotiaan pahoinpiteleminen on jo todella sairasta.

Muuten tämä keskustelu on turha. Lapsen kurittamisen hyväksymisestä ei tarvitse keskustella. SE ON SUOMESSA KOKONAAN KIELLETTY, SIIS RIKOS RIKOSLAIN MUKAAN. IHAN SAMA MITÄ SIITÄ KUKAKIN AJATTELEE.

Ja vielä: Musta ne vanhemmat, joiden täytyy turvautua väkivaltaisiin keinoihin, on aika onnettomia vanhempia. Eivät selkeästikään pärjää muuten. Hakisivat mielummin apua itselleen!

Itse sain selkääni lapsena ja se taisi olla ainoa asia mitä tottelin :-D.
Omaa lastani en silti piiskaisi. En usko että oma lapseni on yhtä "kylmä" lapsi kuin itse olin lapsena. Minuun ei oikeasti sana, eikä rakkaus tepsinyt :-)
Oma lapseni on onneksi erilainen kuin itse olin. Periaatteessa siis asenteeni on hyväksyvä.. mutta en silti omaani käyttäisi.

mutta jos pilkkua viilataan niin lapsesta ei edes saisi ottaa kiinni, en lyö enkä hyväksy mutta tarpeen vaatiessa varmasti otan käsistä kiinni, tarvittaessa omaan huoneeseen jäähylle, poika 2,5

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
mitä mieltä olette siitä, käytättekö? meillä pari tuttavaperhettä jotka hyväksyy sen ja jopa pitävät itseään parempina vanhempina siksi että pitävät kunnon kuria= antavat piiskaa lapsilleen! olen ollut asiasta järkyttynyt. toisen perheen lapsi on 2v ja saa piiskaa jos ei tottele :$ :o
itse en hyväksy missään muodossa.

Ja mitäs olet tehnyt tämän 2-v hyväksi muuta kun kauhistellut sitä tällä palstalla?

Alkuperäinen kirjoittaja periaatteessa joo:
Itse sain selkääni lapsena ja se taisi olla ainoa asia mitä tottelin :-D.
Omaa lastani en silti piiskaisi. En usko että oma lapseni on yhtä "kylmä" lapsi kuin itse olin lapsena. Minuun ei oikeasti sana, eikä rakkaus tepsinyt :-)
Oma lapseni on onneksi erilainen kuin itse olin. Periaatteessa siis asenteeni on hyväksyvä.. mutta en silti omaani käyttäisi.

Samanlainen oli allekirjoittanut. Mä olin lapsi joka suorastaan kerjäsi sitä tukkapöllyä ja pari kertaa jopa piiskaa. No, se käytös sitten loppui lopulta. Itse en voisi ajatellakaan piiskaavani lasta, mutta jos kovasti riehuu tai satuttaa muita, niin tukasta tai korvasta saatan ottaa kiinni ja pitää paikallaan. En minä siinä lasta satuta vaan hän itse itseänsä, jos riehumista jatkaa. Lisäksi meillä tunnetaan "penalty spot". :) Hyvä äiti mielestäni olen, paras omille lapsilleni.

Yhteistyössä