Fyysisesti tunkeileva mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erikoista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

erikoista

Vieras
Mitähän tästä pitäisi ajatella. Olen törmännyt mieheni kanssa vapaa-ajan tapahtumissa muutaman kerran mieheen, jonka kanssa olen työn puolesta yhteyksissä. Kumpikaan meistä ei tunne tätä miestä tarkemmin, mitä nyt vähän ollaan juteltu niitä näitä ja työasioita kun ollaan nähty. Miestäni risoo se, että tämä työkaveri tulee aina niin lähelle minua puhuessaan minulle. En kiinnittänyt asiaan huomiota ennen kuin hän alkoi puhua tästä kotona, mutta tosiaan, tämä työkaveri änkeää ihan viereeni, melkein yhtä lähelle kuin oma mieheni. Karkein esimerkki oli eräässä illanvietossa, jossa olin kevyesti mieheni kainalossa ja tuo työkaverini tuli sitten siihen viereeni puhumaan siten että nosti jalkansa vieressäni olleelle tuolille ja oli "haarat avoinna" minulle päin. Lisäksi kysyi lähtisinkö tanssimaan, vaikka en ollut hakurivin lähelläkään ja mieheni sylissä!! Minulle jäi tästä aika kiusaantunut olo.

Onko joillakin vain tällainen tyyli että tuppaavat tulemaan lähelle vai miten tällaista käytöstä voi selittää? Työkaveri on naimisissa tahollaan.

Jos joku tulee minua liian lähelle, niin minä huomaan sen. Haluan vetäytyä.

Jostain syystä olet tuntenut tuon läheisyyden olevan ok, ennen kuin miehesi huomautti siitä.

Oman kumppanin kanssa ollaan tosi liki, mutta toisaalta etäisyys vaihtelee, jos ei olla ihan vasta rakastuneita. Harvalle pitkään yhdessä olleella parilla yhteys on niin tiivistä, ettei siihen mahdu sivullinen juttelemaan.

Missä te olitte iltaa viettämässä, kun tuo mies tuli haarat levällään juttelemaan. Itse koen vaikeaksi kuulla, jos on paljon taustamelua, kuten esimerkiksi ravintolassa on. Silloin kannattaa mennä lähelle niitä, joiden kanssa juttelee.

Haarojen levittely voi osalle miehistä olla tapa.

On vaikea arvioida, onko mies kiinnostunut sinusta vai ei. Kumppanisi kokee hänet joka tapauksessa pieneksi uhkaksi.

Työkaverina on ollut Välimeren ympäriltä kotoisin olevia miehiä, Italiasta, Marokosta, Algeriasta ja Israelista. Heidän, etenkin noiden arabien, käsitys henk. koht reviiristä on kokolailla pienempi kuin suomalaisilla, sillä puhuessaan jollekulle, niin naiselle kuin miehelle, he menevät aivan "iholle". Kasvot työnnetään lähelle puhuttelun kohteen kasvoja (30cm) kun suomalainen vastaavassa tilanteessa pitää reilun (yli puoli metriä) välimatkan. Alkuun se tuntui tosi oudolta, eikä siihen näköjään totu koskaan.

Kyllä on ihan supisuomalainen mies. Pari kertaa olemme tavanneet tosiaan hieman hälyisessä ympäristössä (tanssipaikassa ja ravintolassa), joten lähelle tunkeminen ihan kuulemisen vuoksi on tietysti perusteltua. Tyyppi tosin teki samoin myös tilassa, jossa taustahälyä ei ollut. En tiedä teenkö kärpäsestä härkästä, mutta en tosiaan pidä tästä (en olisi siitä haarojen levittelystäkään pitänyt vaikka mieheni ei olisikaan huomauttanut asiasta). Miten voisi korrektisti pitää oman tilansa ja viestittää toiselle että älä tule lähemmäksi?

Tuntuu jotenkin rennonoloiselta tyypiltä.

Voi olla ettei hän sitä itse edes huomaa.

Puheet tietysti paljastaa jotakin. Onko ne flirtailevan sävyisiä tai puhutteko ihan muista asioista.

Katse tietysti paljastaa ajatuksiakin. Eli seuraako hän kokoajan liikkeitänne.

Sitten se miten siitä huomauttaisitte. Pystyttekö hänelle sanomaan asiallisesti ja rauhallisesti joskus kahdenkesken, ettette tykkää jalkojen levittelystä.

Tuosta jalkojen levittelystä vielä sen verran. Se on niin tyypillinen asento miehelle ettei sitä itse huomaa. En minäkään sitä ole hoksannut, että nainen pitää sitä tungettelevana. No täytyypä vastaisuudessa vähän kohentaa istuma-asentoa. Hyvä että tuli puheeksi.

Työkaverina on ollut Välimeren ympäriltä kotoisin olevia miehiä, Italiasta, Marokosta, Algeriasta ja Israelista. Heidän, etenkin noiden arabien, käsitys henk. koht reviiristä on kokolailla pienempi kuin suomalaisilla, sillä puhuessaan jollekulle, niin naiselle kuin miehelle, he menevät aivan "iholle". Kasvot työnnetään lähelle puhuttelun kohteen kasvoja (30cm) kun suomalainen vastaavassa tilanteessa pitää reilun (yli puoli metriä) välimatkan. Alkuun se tuntui tosi oudolta, eikä siihen näköjään totu koskaan.

Minusta on myös häiritsevää jos puhuja tunkee liian lähelle. Yritän sellaisessa tilanteessa ottaa hieman pakkia.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä