Hae Anna.fi-sivustolta

Fyysiset tuntemukset unessa

Viestiketju osiossa 'Unien tulkinta' , käynnistäjänä Kosketus.., 14.12.2008.

1. Kosketus.. Vierailija

Miten selitetään fyysiset tuntemukset unissa? Esim. kerran unessa näin tai siis oikeastaan tunsin, että eräs henkilö koski minua ristiselkään ja piti kättään hetken aikaa siinä ja kosketus tuntui todella aidolta, siis ihan siltä, että henkilö olisi oikeasti koskettanut minua. Muisto kosketuksen tunteesta säilyi vielä herättyänikin. Samoin viime yönä näin unta, että minua halattiin ja taas se tuntui erittäin todelliselta. Molemmilla kerroilla olen nukkunut yksin, joten ei ole edes mahdollista, että joku olisi minua unissaan koskenut.

2. Kosketus.. Vierailija

Eikö kukaan osaa sanoa tästä mitään?

3. unimaallikko Vierailija

Unessa voi tulla hyvin todellisia fyysisiä tuntemuksia. Ainakin osa niistä selittyy unihalvaustyyppisellä neurologisella tavalla; olemme heränneitä vain osittain. Tämä koskee varsinkin puoliksihereillä/puoliksiunessa kokemuksiin. Luulisin, että tämä voisi selittää osan myös unessa tapahtuvasta todentuntoisesta kokemuksesta.

Osaako joku tarkentaa?

4. kipuilija Vierailija

Minullakin on vieläkin elävänä mielessä nuoruuden uni, jossa tunsin että seivästä työnnettiin kylkeeni :(. Kipu tuntui vielä pitkään herättyäni. Selitystä en ole tuolle löytänyt, sitä olen miettinyt kertoisiko sitten kuinka vahvasti mieli voi vaikuttaa ruumiiseen, kun oikeasti "luulee" jotain tapahtuvan niin sen tuntee kehossa joskus hyvinkin voimakkaasti

5. Kosketus.. Vierailija

Kaipa "mieli" todella voi vaikuttaa niin voimakkaasti, että tulee jopa fyysisiä tuntemuksia, saavatpa jotkut tietääkseni orgasminkin unissaan. Onneksi olen toistaiseksi saanut unissa vain positiivisia kosketuksen tuntemuksia, ei varmaankaan ole kiva herätä tunteeseen, että työnnetään seivästä kylkeen...

6. mustaselja Vierailija

kipuilijan viestistä tuli heti mieleeni joku lihaspistos, joka sitten on vaikuttanut uneen.
    Useastihan juuri fyysiset tuntemukset kuten esim. vessahätä tulee uneen. Eli niin päin.

7. unimaallikko Vierailija

kaikilla liene kokemusta siitä, että esim. jano tai pissahätä tulee uneen. se tuntuu konkreettiselta ja unessa vaikka etsii vessaa, pissaa tai juo esimerkiksi.

ne, jotka ovat kokeneet unessa näitä hyvin todellisia fyysisiä tuntemuksia voivat todeta, että ne eivät tule todellisista fyysisistä kokemuksista, vaikka ne saattavat tuntua vielä herätessä. kipu voi tuntua todelta, mutta se on jokin neurologinen kokemus tai tuotos.

joskus ehkä menneistä elämistä, unessa tapahtuvasta initiaatiosta tai chakran aukaisusta kuten ehkäpä tuossa seiväs-"unessa". oliko se lapaluun kohdalla vai todella kyljessä?

ehkäpä myös unessa tapahtuva fyysinen unen kokemus voi taas omalta osaltaan tuottaa sitten uneen tarinaa. esim. seiväs kylkeen jne, vaikka fyysinen kokemus ei olekaan valvetilan fyysistä kokemusta ja "todellista".

orgasmi todella saattaa tulla unessa myös fyysisesti, mutta voiko se tulla vain unessa olematta fyysinen? hmmm.

8. *Wonderer* Vierailija

Minä muistan vieläkin kuinka näin teininä unta, jossa suutelin ihastukseni kohteen kanssa. Todellisesti en ollut silloin koskaan suudellut ketään, mutta unessa suutelu ja muut fyysiset tuntemukset tuntuivat aivan samoilta kuin sitten sen ensisuudelman koettuani. Unessa siis tiesin miltä tuntuu suudella, vaikken ollut sitä koskaan kokenut.

9. vierailija Vierailija

Toisin sanoen kukaan ei osaa selittää perus kosketusta? Ei mitään epämukavaa. Tiedostan yleensä, että olen unessa, mutta siis kiinnostukseni on juuri siinä, että mikä saa meidät tuntemaan kosketuksen?

Useimmiten en tunne kosketusta vaikka tiedostaisin olevani unessa. Minun pitää oikein kunnolla keskittyä, että tunnen kosketuksen enkä ole liian lähellä heräämistä. Vaikea selittää.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri