G: Alkuraskauden vuoto

  • Viestiketjun aloittaja Vuoto&Vuoto
  • Ensimmäinen viesti
pizka91@hotmail.com
mulla alkoi tänään (13pvä menkkojen jälkeen) punainen vetinen vuoto. Alaselkäkin on kipeänpuoleinen. En usko, että raskaudesta johtuisi kun menkat oli 13 päivää sitten. mitähän tämä on?
 
Huolestunut aivan älyttömästi
Mullakin alko eilen rv5+5 päivällä niin että eka valkovuoto oli vain värjäytynyt hieman vaaleanruskeaksi, en oikeastaan kiinnittänyt asiaan huomiota, kunnes sitten yöllä alkoi runsaampi tuhruttelu ja hieman tuli ihan kirkasta vertakin... Nyt on lauantai,eikä neuvola päivystä joten soitin ensiapuun niin sanoi, että jos ei vuoto ylly ja kivut pysyy aisoissa, niin ei kannata stressata... Silti, huolestuttaa aivan sikana, kun lukee näitä juttuja, että toisilla kumminkin mennyt kesken.. Toivottavasti kuulun siihen porukkaan, joille tämä tuhruttelu on ollut harmitonta... :(
 
Mimmu*
Ensimmäisessä raskaudessa ei tuhruvuotoja.

Toisessa raskaudessa myöhäinen plussa, pari päivää plussan jälkeen alkoi tuhruttelu aluksi silloin tällöin pyyhkiessä, sitten vähitellen lisääntyi ja vajaan viikon päästä ihan menkkamainen, runsas vuoto ja menkkakivut. Meni siis kesken joskus viikolla 5 tai 6.

Kolmannessa raskaudessa tuhruttelua noin viikon ajan joskus viikolla 9 tai 10. Ultrassa ei löytynyt syytä tuhruilulle, lääkäri epäili limakalvoperäistä vuotoa ehkä flunssan laitettua limakalvot yleisesti koville tms. Huomenna 37 raskausviikkoa täynnä, joten ei vaikuttanut raskauden etenemiseen mitenkään.
 
Liinu07
1. Punaista verta, ei "klönttejä"
2. Koko alkuraskauden muutamien päivien välein. Menkkojen aikaan enemmän. Ihan alussa kahdet menkat peräkkäin.
3. Raskaus kohdun ulkoinen, leikkauksella keskeytettiin n. viikolla 9. Myös toinen munanjohdin poistettiin.
 
Hipsu7777
Ekalla kerralla näin:
1. Hulahti iso menkkamainen vuoto ihan yhtäkkiä
2. 6+5
3. Menin lääkäriin ja oli juuri sinä päivänä mennyt kesken

Toka kerralla näin:
1. Sama juttu, hulahti iso menkkamainen vuoto
2. 6+5
3. Menin lääkäriin, kaikki oli hyvin ja sikiö kunnossa. Vuoto jatkui 2 pv todella runsaana (yösiteet ei riittäneet). Sitten vuoto loppui. 7+3 menin uudestaan ultraan, silloin kohdun toinen puoli olikin täynnä kiinteää verilöllöä ja toisella puolella oli 7+0 kuollut sikiö. Verilöllö poistui viikon päästä.
 
Ohdis
Onko teillä ollut alkuraskauden vuotoa?

1. Minkälaista?
- Heti oviksen jälkeen tuli 7 vuorokautta niukan kuukautisvuodon kaltaista punaista verta, menkkojen alkamisaikaan tuli ruskeaa tuhrua, myöhemmin taas punaista sekä ruskeaa tuhrua.

2. Millä rv:lla?
- rv 2-3 punaista verta, rv 4-6 satunnaista tuhruttelua

3. Menikö kesken vai oliko vaaratonta?
- vaaratonta. Hakeuduin yksityiseen ultraan jo rv6 jossa kaikki hyvin. Nyt 10+4, vuotoa ei ole ollut siis noin kuukauteen.
 
Vaha
1. Minkälaista:
Ruskeeta tuhrua, aluksi paperiin pyyhkiessä, myöhemmin myös siteeseen jäi jälki, pari pienen pientä klönttiä mukana

2: mikä rv:
9 tai 10

3. Keskenmeno vai vaaratonta?
Soitin neuvolaan, ko tuli maanantai (voto alkoi la iltana), sanoivat ttä on luultavasti emättimen puhdistautumisoperaatiota eli vaaratonta. Jos olis tullut kpuja tai runsaami vuoto nii olis pitäny mennä näytille, ei tullut joten säikähdyksellä selvittiin.
nyt rv 18+3 :)
 
3vuottasitten
1. Ruskeata tuhrua

2. ensin rv 8, sitten rv 11+, jolloin pari päivää tuhrua ja sitten kunnolla verta. Perjantaina menimme päivystykseen jolloin ei ultrattu, kohdunsuu kiinni ja lääkäri sanoi että ei kannata huolestua. Verivuotoa jatkui melko niukasti viikonlopun ajan.

3. Maanantaina ultraan jossa näkyi rv 8 kokoa vastaava kuollut sikiö. Keskeytynyt keskenmeno siis, josta varmaankin jo rv 8:n tuhru oli merkkinä.
 
mimmuli84
ensimmäisessä raskaudesa ei vuotoja.
toisessa alkoi tuhruvuodolla rv 11+ ja meni kesken.
kolmannessa ei vuotoja, todettiin rv11+ ettei elävää sikiöä.-keskeytynyt keskenmeno.
neljännessä raskaudessa rv 6+ vuotoa, tuli paperiin ihan reilusti. nyt ollaan viikolla 26+ ja kaikki hyvin.
 
Kolmas tulossa?
Ohdis! Mulla ihan samanlaista ollut nyt. Yritetään kolmatta, mutta testit näyttänyt vielä negaa (olen ehkä tehnyt liian aikaisin ne) eli en tiedä olenko raskaana vai mitä tällainen on. Viikkoja ois nyt jotain 4. Ekassa raskaudessa oli tuhruvuotoa viikolla 5-6 ja oli harmitonta. Ilmeisesti jotain kiinnittymisvuotoa tms.
 
Ohdis
^ Mulla näytti clearblue sekä biocard plussaa 12 päivää vuodon alkamisesta. Seitsemäntenä päivänä oli lääkärin määrämä testi nega. Pidellään sulle peukkuja!
 
tuhruttelija
1. minkälaista: ruskeaa tuhruvuotoa ollut kahdessa normaalissa raskaudessa sekä keskenmenossa ja vielä kohdunulkopuolisessa raskaudessa

2. rv? normaaliraskauksissa silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. keskenmenossa tuhru alkoi jo ennemmin ja ulkopuolisessa pian oviksen jälkeen ja kesti kolme viikkoa ennen kuin onneksi vuoti itsestään pois, hyvin kivuliaasti.
3. kaksi tervettä lasta, molemmat alussa tuhruttelivat. keskenmeno rv 7. ulkopuolinen kuivui noin rv7.
 
mie vaan...
1. ruskeeta alussa ja myöhemmin ihan verta. toinen raskaus.

2. rv. 3+ (luultavasti kiinnittymis vuoto) sitten joskus rv 7-8 ja vielä rv 12+1.

3. tähän mennessä sikiöllä kaikki hyvin ja syytä vuotoon ei tiedetä. olen ostanut oman dopplerin jolla saa mielenrauhan aina jos jotain tulee..
 
Flooris
1. ekaksi vähän ruskeaa tuhrua 5+4 ja alaselän kipua, aloin jo silloin varautumaan keskenmenoon. Pelkkä vuoto ei olisi säikäyttänyt, mutta alaselän kivut säikäytti, keskenmenon merkkejä. Sitten tulikin 6+0 kunnolla ihan punaista verta hyytyminen, istuin pöntöllä 10 min verta pyyhkimässä. Vuoto loppui sitten kuitenkin kuin seinään. Taas oli alaselän kipuja, ei muita. Tuntui ehkä vähän siltä kuin kuukautiset olisi alkamassa, painetta kohdussa.

2. 5+4 ja 6+0

3. Oltiin jo lähiperheelle ilmoitettu, että taisi keskenmeno tulla. Ultrattiin 6+2 ja sieltä löytyikin ruskuaispussi ja sydänäänet. Ei ilolla rajaa! Kohdun sisällä ollu ilmeisesti vuotoa, joka sitten tuli ulos kohdun supistelulla, supistelut tuntuvat monesti aluksi juuri selässä.
 
Mymmeli
Sain keskenmenon 09/08, jolloin vuoto alkoi tosi niukkana. Seuraavana aamuna kävin päivystyksessä kuulemassa tuomion, olin tuolloin jo 12. raskausviikolla ja alkio oli menehtynyt rv 9.

Esikoista odottaessa rv 9 verenvuodot alkoivat ja ne alkoivat ihan kunnolla, housuihin ihan hulahti. Päivystykseenhän sitä oli lähdettävä ja ajattelin jo mielessäni, et tääkin menee kesken enkä mä mitään lapsia tule koskaan saamaan omalla kropallani. Päivystyksessä uumoiltiin että olis alkava keskenmeno. Viikolla 10+2 kävin nt-ultrassa ja ultratessa kätilö kertoi vuotojen johtuvan hematoomasta. Tossa vieressä tyttö tuhisee tyytyväisenä ja täysin terveenä. :)
 
Apuaaa!
Mulla alkoi vuotaa lauantaina, jolloin mun kuukautiset olisi kuulunut luonnollisesti alkaa. Pari päivää tuli ihan runsasta punaista verenvuotoa, alavatsa ja -selkä oli kipeät. Parin päivän jälkeen ei ole vuotanut kunnolla. vain välillä rusehtavaa tuhrua ja pari kertaa hyytymiäkin tullut. Kivut on loppunut. Normaalisti mulla on aina menkat kestänet tasan viikon, jos ei pidempäänkin. Tein raskaustestin mutta se näytti negatiivista. Voinko silti olla raskaana? Pitäisikö mun ottaa yhteyttä johonkin?
 
:"(
Mulla poistettiin kierukka 12.12 ja sen jälkeen oli heti vuoto jonka nyt laskin menkoiksi,edellisiä en muista :( ovis testejä tein joulun aikaan ja jossain välissä viivaa ilmesty joten ovis on tapahtunut.NYT sitten menkoista ei ole kuulunut mitään,testejä olen tehnyt ja n3 päivää sitten aamupissasta tuli haamu. mut mulla on alamaha-ja selkäkipuja, n 4päivää on välillä iltaisin,ei joka ilta,tullut "SYVEMPÄÄ" pyyhittäessä veripisteitä paperiin. Nyt sitten aamulla tuli enemmän verta paperiin ja noin millin klöntti.. eli onkohan keskenmeno :"( vatsaa ja selkää jomottaa edelleen..enemmän selkää.vatsaa enemmän jos on mahallaan. nyt aamuvirtsasta tein testin joka näytti haaleempaa viivaa.. menkat siis n.3-4pv myöhässä.OLIPAS SEKAVA TEKSTI MUT PELOTTAA!
 
Eemas
Onko teillä ollut alkuraskauden vuotoa?

1. Minkälaista?

2. Millä rv:lla?

3. Menikö kesken vai oliko vaaratonta?
1. Toisessa ja tässä kolmannessa raskaudessa vuoto oli punaista tai rusehtavaa. Kumpaakin vuorotellen.

2. Toisessa raskaudessa muutamia kertoja rv. 7-12 ja tässä kolmannessa muutamia kertoja rv.8-12 sekä rv 18 yhden kerran.

3. Toisesta raskaudesta lapsi 12v. eli ei mennyt kesken :) Tämä kolmas raskaus on nyt edennyt rv.20+6 ja kaikki ok.
 
Viimeksi muokattu:
6+3
Hyvä ja hyödyllinen viestiketju, kiitos kirjoittaneille!

Itselläni rusehtavaa tiputtelua parina päivänä viikolla 5+
Selkeää veristä vuotoa paperiin 6+0 ja pientä tiputtelua siitä lähtien.

Säännöllisiä alavatsajomotuksia ollut samoin kuin koko raskausaikana. Uskalsin jo iloita raskaudesta kunnes vuotoa tuli. Nyt pelottaa. Onneks maanantaina eka varhaisultra yksityisellä. Helpottaa lukea viestejä, joissa kaikki ollut kuitenkin hyvin, antaa pientä toivoa.
 
Tupsu83
Hyvä ja hyödyllinen viestiketju, kiitos kirjoittaneille!

Itselläni rusehtavaa tiputtelua parina päivänä viikolla 5+
Selkeää veristä vuotoa paperiin 6+0 ja pientä tiputtelua siitä lähtien.

Säännöllisiä alavatsajomotuksia ollut samoin kuin koko raskausaikana. Uskalsin jo iloita raskaudesta kunnes vuotoa tuli. Nyt pelottaa. Onneks maanantaina eka varhaisultra yksityisellä. Helpottaa lukea viestejä, joissa kaikki ollut kuitenkin hyvin, antaa pientä toivoa.
Mulle kävi melkein samalla tavalla kuin sulle. RV 6 + joitakin päiviä ja sain kirkasta veristä vuotoa illalla. Tietysti paniikissa sitten soittamaan seuraavana päivänä kätilölle, ja koska oltiin lähdössä pitkälle matkalle niin sanoi että parempi käydä ultraamassa. Vauva oli kuitenkin liian pieni ettei mitään voinut varmasti sanoa ja jouduin odottamaan piinalliset 10 päivää uutta ultraa. Melkein tasan viikon tuli laimeaa veristä/rusahtavaa vuotoa ja oli juuri noita menkkamaisia laimeita kipuja (tosin niitä oli ollut jo pari viikkoa). Uudessa ultrassa näkyi täysin terve pikku piiperö sykkivine sydämineen, ja nyt alkaa RV 10 ilman uusia vuotoja. Joten älä luovu toivosta. Ilmeisesti todella yleistä, mutta kaikki ovat tietysti huolissaan, ja tottakai aina on mahdollisuus siitä keskenmenosta (ja siksihän sitä kaikki tietysti huolestuukin..). Pidetään sulle peukut pystyssä :)
 
Viimeksi muokattu:
6+3
Kiitos Tupsu83 ihanasta kannustuksesta, tuli hyvä mieli!

Kävin yksityisellä ultrassa 6+5 ja siellä pikkuinen pumppaili ihan oikeassa paikassa! Jee! Verinen vuoto tosin jatkuu yhä melko runsaana, mut raskaustesti näyttää vahvaa plussaa ja oikeita viikkoja (digitaalinen vkonäyttö). Nyt menossa 7+1. Neuvolasta en saanut puhelimitse paljonkaan apua/ohjeita tähän enkä osannut silloin ultrassakaan lääkäriltä oikein kysellä, esim. tulehduksista. Jos vuoto jatkuu ens viikolla, niin viimeistään sitten meen kyllä taas ultraan. Kahden viikon päästä neuvola-aika.

Ei auta muuta kuin odotella ja toivoa parasta. Tsemppiä teille siskot!
 
Tupsu83
Hieno kuulla että olet saanut hyviä uutisia :) Se vuoto on monilla jatkunut enemmän tai vähemmän alkuraskauden aikana, joten en siitäkään vielä huolestuisi. Koita pysyä positiivisena, sitä yritän itselleni jankuttaa koko ajan. Jos vauvan syke näkyi jo ja kaikki oli hyvin niin nauti siitä tunteesta! Päivä kerrallaan mennään täällä jokainen, ja muakin jännittää että mitä sinne masuun kuuluu nyt useamman viikon jälkeen. Tsemiä odotteluun :)
 

Yhteistyössä