G: Alkuraskauden vuoto

  • Viestiketjun aloittaja Vuoto&Vuoto
  • Ensimmäinen viesti
6+3
No se meni sit kuitenki kesken eilen perjantaina (7+2), vaikka maanantaina ultrassa näkyi syke. Vatsakivut yltyi ja samoin vuoto ihan menkkamaiseksi. Alkio tuli itsekseen ulos, joten aika selkeä tilanne. Surullista on, mutta en ole ainoa. En kyllä toivo kellekään tämmöistä.

Kiitos tuesta ja kaikkea hyvää Tupsu83:lle ja kaikille muillekin asian kanssa pähkäileville.
 
Tupsu83
Voi harmi että sulle kävi noin! Älä luovu toivosta kuitenkaan, aina voi yrittää uudelleen. Mutta voin vain kuvitella miten pahalta tuntuu kun ehtii asiasta innostua ja saa ne huonoimmat mahdolliset uutiset.. Jaksamista ja parempaa kevään jatkoa tästä eteenpäin!!
 
4+
Mulla alkoi vaaleanpunaisella limalla jota kesti päivän. Tämän jälkeen 2 päivää todella runsasta veristä vuotoa ja muutama pieni hyytymäkin tuli. 2 päivän jälkeen verinen vuoto lakkasi ja nyt tullut kaksi päivää rusehtavaa tai erittäin tummanpunaista verta pyyhkiessä. Lusikallisen verran tänään pikkuhousunsuojaankin tuota tummaa verta.
Tässä pähkäilen että menikö kesken vai vieläkö on toivoa.
Rinnat ja nännit kutiaa ja sattuu, väsymys on ihan kamalaa (nukahtelen sohvalle työpäivän jälkeen vaikka yritän parhaani mukaan pysyä hereillä), aamulla meinasin oksentaa työmatkalla, pientä jomotusta on ollut alavatsalla mutta ei ollenkaan yhtä isoja kipuja kuin esim normaaleissa menkoissa.
 
11+3
Liitynpä minäkin tähän ketjuun, kun on niin osuva. Mulla siis viikkoja tänään 11+3 ja eilen aamulla alkoi punainen vuoto, pärjäsin kuitenkin ph-suojalla. Kaupassa käydessä tuntui, että holahti vähän enemmän ja mentiin käymään sairaalan päivystyksessä, josta sanottiin, että jos vuoto pysyy samanlaisena (niukahkona) eikä tule kipuja, niin kaikki on todennäköisesti hyvin ja soittoa aamulla neuvolaan, josta lähete äippäpoilille. Yöllä oli tullut verta sitten sen verran, että suojasta ei ollut ollut mihinkään ja housut meni myös vaihtoon. Soitin heti kasilta neuvolaan ja käski soittaa sairaalaan, josko voisivat aikaistaa nt-ultraa, joka olisi vasta ensi viikon perjantaina. Soittoaika polille on vasta klo 13-14, joten tässä nyt vaan odotellaan. Musta tuntuu, että vuoto on taas vähän niukentunut, mutta huolestuttaa silti ja ihan kuin vähän kramppaisi mahaa, mutta en tiedä johtuuko se nyt sitten alitajuisesta jännityksestä vai kramppaako oikeasti :( Pientä sellaista menkkamaista juilintaa siis, mutta ei varsinaisesti mitään kipuja kuitenkaan.

Kiva kuitenkin lukea, ettei vuoto meinaa aina kaikista pahinta, vähän lohduttaa, mutta silti haluaisin sinne ultraan NYT! :D
 
Risade
Mullakin tällaista ruskeahkoa vuotoa tai pikemminkin tahrimista toissa väivänä tuli ekan kerran ja sit oli tauko ja tänään nyt sit uudelleen ehkä ministi enemmän.

viime raskaus meni kesken vuonna2008 oli selvää punaista tiputusta jonka jälkeen meni valahti kunnolla.

toivoisin nyt että tää tahriminen olis ihan normaalia....
 
Miona
Minulla on täysin sama tilanne kuin kirjoitit sinulla olleen, ja olis ihan mahtava kuulla kuinka sun kävi? Itsellä tosiaan nyt 4+2 ja pari päivää sitten plussatestin jälkeen alkoi "menkat" ilman mitään normi kuukautisoireita, sen sijaan raskausoireet jatkuvat yhä. Mietin mitäköhän tämä nyt tarkoittaa, menikö kesken vai olisko vaiks alkanut kaksosraskautena joista toinen luovutti vai mitä ihmettä..? Kauankohan keskenmenon jälkeen raskausoireet jatkuvat?
 
4+
Minulla on täysin sama tilanne kuin kirjoitit sinulla olleen, ja olis ihan mahtava kuulla kuinka sun kävi? Itsellä tosiaan nyt 4+2 ja pari päivää sitten plussatestin jälkeen alkoi "menkat" ilman mitään normi kuukautisoireita, sen sijaan raskausoireet jatkuvat yhä. Mietin mitäköhän tämä nyt tarkoittaa, menikö kesken vai olisko vaiks alkanut kaksosraskautena joista toinen luovutti vai mitä ihmettä..? Kauankohan keskenmenon jälkeen raskausoireet jatkuvat?

Reilu 2 viikkoa myöhemmin tuli todella runsaat ja kivuliaat "menkat". Oli siis ensioire keskenmenosta, tai sitten molemmat luovuttivat. Kaikki raskausoireet hävisivät "menkkojen" jälkeen aika pian. Olisikohan mennyt viikkoakaan.

Toisaalta tosi paha mieli, toisaalta hyvä että meni näin aikaisin.
 
Viimeksi muokattu:
up
nostan tämän ketjun:)

nyt itsellä rv 4 +4 eli aivan alussa ja kaikki on mahdollista, mutta silti tietysti toivo lapsesta on jo herännyt...

tänään siis alkoi punainen tiputteluvuoto.
 
Marantti85
Heippa, minulla oli nyt viime kuun puolessa välissä tosi oudot menkat, kolme päivää tuhrua, tuli lähinnä vain pyyhittäessä paperiin sellaista pinkihtävää "limaa", sit oli vuotoa 4 päivää. Niukahkoa kylläkin. Mulla on normisti alusta alkaen runsaat ja kestää maksimissaan viisi päivää ja viimeinen päivä on tuhruilua. Nooh, päättelin jotta mikä lie hormooni häiriö. Nyt ollut kuukauden päivät pääkipua ja tajutonta väsymystä. Tätiä odotellut saapuvaksi reilu viiko. Nyt sitten samanlainen tuhruilu alkoi eilen ja jatkuu tänäänkin..Tympeää :( Tänään ollut todella huono olo koko päivän, ja kuumeine olo. Niin pitkään vauva toiveita(4 vuotta), että mahtaa keho tehä kepposia. Ei ole tullut testejä tehtyä mutta ehkä olisi jo syytä varailla aikaa neuvolaan kun olo tuntuu menevän kehnommaksi :(
Jospa tässä olisi nyt kyse pikku ihmeestä <3
 
iltatähti
Mulla alkoi vaaleanpunaisella limalla jota kesti päivän. Tämän jälkeen 2 päivää todella runsasta veristä vuotoa ja muutama pieni hyytymäkin tuli. 2 päivän jälkeen verinen vuoto lakkasi ja nyt tullut kaksi päivää rusehtavaa tai erittäin tummanpunaista verta pyyhkiessä. Lusikallisen verran tänään pikkuhousunsuojaankin tuota tummaa verta.
Tässä pähkäilen että menikö kesken vai vieläkö on toivoa.
Rinnat ja nännit kutiaa ja sattuu, väsymys on ihan kamalaa (nukahtelen sohvalle työpäivän jälkeen vaikka yritän parhaani mukaan pysyä hereillä), aamulla meinasin oksentaa työmatkalla, pientä jomotusta on ollut alavatsalla mutta ei ollenkaan yhtä isoja kipuja kuin esim normaaleissa menkoissa.
Mullaki tiputtelua.. Eka oli menkat, sit muutama pv ja alko taas vuotamaan.. Olin menkkoja ennen testannu negan, ku menkat 5pv myöhäs.. Nyt uuden vuodon alkaessa plussasin, ja niin tein myös eilis aamuna kun vuoto jatkunut 5pv.. Ei kipuja.. Kysyin työpaikan lekurilta asiasta, ni käski vkon ootella ja tehä uuden testin.. Kuitenki pelot on niin korkealla kohdun ulkop. raskaudesta, jotta hu aamuna ajatttelin heti nlaan soittaa, josko ultraisivat.. On kyllä ahistava tilanne.. :/ :(
 
Viimeksi muokattu:
Tipitii
Alkuperäinen kirjoittaja iltatähti;11658168:
Mullaki tiputtelua.. Eka oli menkat, sit muutama pv ja alko taas vuotamaan.. Olin menkkoja ennen testannu negan, ku menkat 5pv myöhäs.. Nyt uuden vuodon alkaessa plussasin, ja niin tein myös eilis aamuna kun vuoto jatkunut 5pv.. Ei kipuja.. Kysyin työpaikan lekurilta asiasta, ni käski vkon ootella ja tehä uuden testin.. Kuitenki pelot on niin korkealla kohdun ulkop. raskaudesta, jotta hu aamuna ajatttelin heti nlaan soittaa, josko ultraisivat.. On kyllä ahistava tilanne.. :/ :(

Minulla kp 23/28 alkoi vaaleanpunertava vuoto. Kp 24 jatkui runsaampana ja kirkkaamman punaisena. Kuitenkin loppui tai ainakin muuttui vain satunnaiseksi tiputteluksi tämän jälkeen. Vatsa kyllä kuukautiskipumaisesti kipeä, joten onkohan nämä nyt kuukautiset vai mikähän ihme vuoto kyseessä. Itsellä tosi täsmälliset kuukautiset ollut viimeiset 2 vuotta (ei hormonaalista ehkäisyä käytössä), paitsi tätä edelliset tuli 2 päivää myöhässä kp 30/28, muutoin kuitenkin olivat ihan normaalit.

Ihmetyttää todella, ja mietin pitäiskö tässä lääkäriin varata aika....Vai alkaako mulla vaihdevuodet!!?? Olen 37 ja yksi lapsi entuudestaan.
 
jo viikko sohvalla
Mulla on nyt tämmöinen tilanne.

Kirkasta verta alkoi tulla pyyhkiessä rv 4+5. Sanoin siitä terkkarissa ja sain ajan verikokeisiin ja ultraan. Ultrassa löytyi sikiöpussi ja alkio muodostumaan rv 5+0, erityisemmin ei syytä vuodolle tutkinut. Hcg oli ok, ehkä hiukan matala. Nyt on jo vuotanut 8pv. Yli huomenna olisi taas ultra jossa näkee kuinka kävi. Vuoto on koko ajan kirkasta liman sekaista ja välillä tulee ihan siteeseen asti. Kipuja on vaihdellen. Nyt rv 5+5. Tosiaan yli huomenna selviää onko koskaan sykettä edes pienelle tullut.
 
Meaaa
1. Molemmilla kerroilla ensin niukkaa ruskehtavaa vuotoa, yltynyi menkkavuotoa vastaavaksi kirkkaaksi, mukana hyytymää hieman menkkojen tyyliin. Ekassa niukka vuoto 3 päivää, sitten alkoi supistukset ja vuoto runsastui selvästi. Tässä tokassa niukka kestänyt nyt 3 päivää, hieman menkkakipuja kipeämpi alavatsa.

2. Ekassa 12+, tokassa alkoi 9+0

3. Eka meni kesken ja tästä tokasta olen myös jo lähes satavarma, että kesken on. Ei oikein ole ollut raskausoireitaakaan koko aikana. Ultra tänään.
 
vierailija
Mulla tämmönen tilanne.
Menkkojen piti alkaa 8.6. sunnuntaina. Ne oli myöhässä viisi päivää ja alkoikin 13.6 perjantaina. Kuukautiskierto on ollut 28 vrk. Yleensä menkat kestää 5-6 päivää ja nyt vaan kolme päivää. Menkkakivut oli ja vuoto oli normaalia. Nyt on ollu menkkamaisia kipuja muutaman päivän. Lapsi on siis tervetullut ja mulla olis ollut keskiviikkona 18.6 verikokeet mutta terveydenhoitaja sanoi ettei kannata tulla kun menkat alkoivat. Mietin kuitenkin että olenko kaikesta huolimatta raskaana kun on tämmösiä oireita. Ossaako joku auttaa?
 
sae
Itellä ois nyt 9+6, mutta eilen alkoi tulla vuotoa. Ensin pientä tuhrua yöstä johonkin kolmeen päivällä ja sen jälkeen vähän runsaammin, kunnes ennen nukkumaan menoa joiduin vaihtamaan siteen puolentunnin käytön jälkeen. Yön aikana nyt taas tullut vain pientä tuhrua. Tammikuussahan itselläni oli vielä menkat, joiden takia en osannut edes epäillä raskautta kunnes vasta viime viikolla kun menkat olivat yli viikon myöhässä. Raskausoireita ei itselläni ole pahemmin ollut. Närästystä ja vatsa sekaisin, päänsärkyä ja muutama ruoka maistuu yllättäen pahalta. Noistakaan ei siis todellakaan tullut mieleen että raskaana olisin. Kysymys kuuluukin että olenkohan enää. Minnekään neuvolaan en ole edes vielä soitellut, kun testin tosiaan perjantaina vasta tein ja nyt viikon alussa olen eri paikkakunnalla...
 
vierailija
Kirjoittelenpa tänne omat kokemukseni alkuraskauden tiputtelusta jos se auttaisi jotain joka niiden kanssa pähkäilee. Olen itsekin lukenut tästä ketjusta ihmisten kokemuksia aikoinaan. Mulla on ilmeisesti aina tapana tiputella alkuraskaudessa ja kokemuksia on kertynyt niin hyvin sujuneista raskauksista, keskenmenoista kuin kohdunulkopuolisesta. Kaikissa näissä esiintyi niukkaa vaaleanpunaista tai rusehtavaa vuotoa alussa.

Ensimmäinen raskaus oli yllätys joten en kuvitellutkaan olleeni raskaana tiputtelun aikaan, vaan luulin aina uudelleen alkavaa ja sitten tuntien päästä loppunutta tiputtelua menkkojen alkamiseksi. Tätä kesti muistaakseni pari päivää ja vuoto oli varsin punaista. Ihmettelin että tässäkö ne menkat oli. Siitä parin viikon kuluttua alkoi sellainen pahoinvointi että tiesin heti mistä oli kyse. Tämä raskaus päättyi esikoiseni syntymään eli kaikki meni hyvin.

Seuraava raskaus oli odotettu mutta plussattuani pian kuukautisten myöhästyttyä alkoi niukka vaaleanpunainen tiputtelu ja ajoittaiset menkkakivut joita kesti muutamia päiviä ennen kuin vuoto runsastui ja lopulta keskellä yötä veret oikein holahti lattialle noustuani menemään vessaan. Alkaneet raskausoireet (aaltoileva etova olo, arat rinnat) katosivat ja neuvolan puhelimessa arvelivat keskenmenoksi. Pari päivää tästä oireet palailivat ja sain ajan verikokeisiin kahden vrk päähän toisistaan sekä äitiyspolille ultraan, joista selvisi että kyseessä oli kohdunulkopuolinen raskaus. Se hoidettiin solunsalpaajilla minkä jälkeen kävin verikokeissa kunnes hcg oli laskenut normaalitasolle.

Kolmas ja neljäs raskaus olivat samankaltaiset, plussan jälkeen viikossa parissa alkoi vaaleanpunainen/rusehtava tiputtelu joka välillä loppui ja alkoi taas, välillä menkkakivuilla ja välillä ilman mitään oloa. Myös pahoinvointi alkoi nostaa päätään samoihin aikoihin. Kolmannessa raskaudessa n viikon tiputtelun jälkeen vuoto runsastui ja raskaus meni varhain kesken aika mutkattomasti. Neljäs raskaus alkoi suoraa tämän keskenmenon jälkeen ja silloin tiputtelua kesti pari viikkoa. Aiemman kohdunulkopuolisen takia saan jatkossa ajan varhaisultraan, jossa tällä kertaa näkyi pieni alkio jolla sydän sykki. Sain uuden ajan 2vk päähän, mutta tuolloin n 8+ viikolla ultrassa huomattiin raskauden menneen kesken vain päiviä aiemmin. Sain ajan äitiyspolille jossa hoidettiin kohdun tyhjennys lääkkeellisesti kotona. Lääkkeellinen tyhjennys on muuten PALJON tuskaisempi operaatio kuin spontaani tyhjeneminen.

Ja sitten, viides raskaus. Kolmen aiemman jälkeen olin aivan kauhuissaan plussan jälkeen, mutta tällöin olimme lapsettomuuspolin asiakkaita ja pääsin sinne varhaisultraan. Ennen ultraa (8+0?) niinhän se kävi että taas alkoi haalean vaaleanpunainen ja rusehtava tiputtelu ekan ultran jälkeen. Neuvolan puhelimessa arvelivat taas mahdollista alkavaa keskenmenoa... Onneksi meille oltiin tarjottu mahdollisuutta käydä polilla ultrassa yhteensä kolmesti kahden viikon välein, ja ekassa ultrassa kokenut lisääntymislääketieteen lääkäri arvioi vielä jatkuneen rusehtavan valkovuodonsekaisen vuodon olevan vaaratonta ja että kaikki oli hyvin. Tiputtelu loppui n viikon jatkuttuaan ja siihenkin liittyi heikkoa ajoittaista kramppailua. Omaa panikointia helpotti kahden viikon välein olleet ultrat joissa kaikki oli hyvin. Raskaus sujui jatkossa mallikkaasti ilman ongelmia ja siitä syntyi kuopuksemme!

Eli tiivistelmänä, alkuraskauden niukka tiputtelu on oire josta ei pysty itsessään päätellä paljoa. Mun kokemuksissa vuoto on ollut alkuun todella samanlaista kaikilla kerroilla. Sen suhteen ei voi siis kuin katsoa ja odottaa, mutta toivoa ei kannata menettää

Kiinnostuneille ja lapsettomuuden kanssa painiville voisin mainita että neljännen ja viidennen raskauden välissä saatiin asiakkuus lapsettomuuspolille jossa heti multa löytyi pco tyyppiset munasarjat. Viides raskaus sai alkunsa ovulaation induktiohoidolla heti toisella kierrolla. Kierron alussa oli käytössä siis desogestrol sandoz lääke. Ennen ovulaation induktiota tehtiin munanjohtimien huuhtelu.

Toivottavasti tästä on jollekin apua kun pähkäilee omaa tilannetta. Oon todellakin ollut itse siinä pisteessä muutaman kerran.
 

Yhteistyössä