G: Ärsyttävin/omituisin lastenhoitoon liittyvä tapa mitä olet joutunut sivusta seuraamaan voimatta puuttua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marketta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marketta

Vieras
mun yhellä tutulla oli tapana vaimentaa kaikki ja siis IHAN kaikki (jopa koko kerrostalo..) kun niiden hellantelttu nukku päikkäreitä..
laitto vaan lappua alakertaan millon niillä nukutaan ja käski siinä lapussa kulkemaan sen ajan hiljaa ja että ovikelloja ei saa soitella!

Alkuperäinen kirjoittaja marketta:
mun yhellä tutulla oli tapana vaimentaa kaikki ja siis IHAN kaikki (jopa koko kerrostalo..) kun niiden hellantelttu nukku päikkäreitä..
laitto vaan lappua alakertaan millon niillä nukutaan ja käski siinä lapussa kulkemaan sen ajan hiljaa ja että ovikelloja ei saa soitella![/quote]

:laugh:

Mua taas ottaa päähän ja ärsyttää ihmiset jotka juo itsensä tolkuttomaan humalaan lasten ollessa paikalla (eikä yksikään aikuinen ole selvänä).

Alkuperäinen kirjoittaja marketta:
laitto vaan lappua alakertaan millon niillä nukutaan ja käski siinä lapussa kulkemaan sen ajan hiljaa ja että ovikelloja ei saa soitella!

:laugh:

Olipas ärsyttävä kaveri huhhuh! Tuollaiset yhden pienen mammat saa kiertää kaukaa.Huh!

Ärsyttävää on sellainen, että ainoalle lapselle annetaan kaikki ja saa kaiken periksi ja pomottaa koko perhettä ja lähiympäristöä.

Ärsyttävintä on se että yhden perheen lapset puuhailevat wc asiat ihan itekseen.. kyse 2.5 ja 4 vuotiaista jotka kaataa potan pönttöön, pyyhkii pyllynsä niin että kädet kakissa ja pönttö kakassa...
Myös vessan lattialla saattaa olla kakkaa ja lavuaarin reunalla.

Ja tää on taivahan tosi ja mua oksettaa tuollain.. Sitte samoilla käsillä tullaan johku pipariastialle kahvipöytään :x :x :x :x

Meinasin ensin sanoa, ettei semmosta oo, mä olen suurpiirteinen ja toiset hoitakoot lapsensa miten tykkää, mut sit huomasin, et kaikkinainen nipottaminen on just ärsyttävää; kaikkien on oltava hiljaa kun vauva nukkuu, kaikki menemiset ja tulemiset pitää sovittaa lasten rytmeihin ja on kokopaljon elämä sekaisin ja kaaoksessa, jos johonkin tulee jokusvartin heitto.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olipas ärsyttävä kaveri huhhuh! Tuollaiset yhden pienen mammat saa kiertää kaukaa.Huh!

Ärsyttävää on sellainen, että ainoalle lapselle annetaan kaikki ja saa kaiken periksi ja pomottaa koko perhettä ja lähiympäristöä.

Toinen on kyläilevät äidit,jotka ei välitä vahtia omia lapsiaan, vaan ottavat kyläilyn levon kannalta, ja emäntä saa kattaa pöydän, hoitaa tarjoilut ja samalla vahtia vieraat lapset, jotka purkavat taloa alkutekijöihinsä RANKKAA.

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Ärsyttävintä on se että yhden perheen lapset puuhailevat wc asiat ihan itekseen.. kyse 2.5 ja 4 vuotiaista jotka kaataa potan pönttöön, pyyhkii pyllynsä niin että kädet kakissa ja pönttö kakassa...

Ja tää on taivahan tosi ja mua oksettaa tuollain.. Sitte samoilla käsillä tullaan johku pipariastialle kahvipöytään :x :x :x :x

Miten itse ehdit ja jaksat joka välissä vessaan?

Ei ninkään ärsyttävää mutta kuitenkin = täys imettää 10kk:ta vaikka lapsi huutaa (nälkäänsä??) lähes koko 10kk:ta.... Tai se että ei anneta (imetyksessä/pullolla ) olevalle vettä, edes kesällä...

Jaa-a. ei mua oo ainakaan toistakseksi ärsyttäny mikään, mihin oon törmännyt. Mutta omituisuudesta sen verran, että veljen ex-vaimo kylvetti lapsen runsaassa vaahdossa suihkuttamatta lopuksi.

kun äiti käveli vieraiden perässä (jos pienokainen vieraan sylissä) ja oli koko ajan ottamassa takaisin tai kopin jos sattuu tippumaan tai kohdellan "kaltoin". antoi koko ajan ohjeita miehelleen ja käsiä desifioitiin koko ajan. nyt pikku ihanuus on 3.v ja hulluus jatkuu ruokailun, ulkoilun ja muun merkeissä.
koko puiston täytyy pysähtyä jos pikku mussukka haluaa tutkia vaikka pulkkamäen ala osaa. kukaan ei saa laskea vaan neiti saa tutkia. tekis mieli huutaa AJAKAA SEN YLI PERKELE

:laugh: Aika uskomaton juttu tuo ap:n tapaus... Vähän vois revetä, ku jossain rappukäytävääsä ois siellä täällä lappuja että: "klo12.15-14.35 välisenä aikana kulkekaa rappukäytävässä sukkasillaan, sillä nelos kerroksen vauvaa nukkuu päiväuniaan, HYS!":laugh:

Ärsyttävintä mihin itse olen törmännyt on se, kun annetaan KAIKKI, siis ihan kaikki periks, mitä 2 vuotias osaakaan pyytää. Yölläkin annetaan juoda 3 (! ) pillimehua, ihan vaan sen takia, ku lapsi älyää yöllä herätä niitä vaatimaan.... :whistle: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja v:
kun äiti käveli vieraiden perässä (jos pienokainen vieraan sylissä) ja oli koko ajan ottamassa takaisin tai kopin jos sattuu tippumaan tai kohdellan "kaltoin". antoi koko ajan ohjeita miehelleen ja käsiä desifioitiin koko ajan. nyt pikku ihanuus on 3.v ja hulluus jatkuu ruokailun, ulkoilun ja muun merkeissä.
koko puiston täytyy pysähtyä jos pikku mussukka haluaa tutkia vaikka pulkkamäen ala osaa. kukaan ei saa laskea vaan neiti saa tutkia. tekis mieli huutaa AJAKAA SEN YLI PERKELE

No joo. Just tällaisista yhden lapsen pilalle hemmottelevista vanhemmista puhuin äsken. Useamman kanssa tuollaista ei jaksa/ehdi itsekään.

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:

Miten itse ehdit ja jaksat joka välissä vessaan?

Häh, kyllä mä ehdin.. Ei meillä kyllä pienet ole pottiein kanssa sohlannu ja tuo 4 v huutelee vielä pyyhkimään. Isommat osaa hoitaa jo asiat siististi. Kädet pestään AINA kun on käyty veskissä ja meillä on vielä käsidesi pullokin altaan reunalla...

Ei ninkään ärsyttävää mutta kuitenkin = täys imettää 10kk:ta vaikka lapsi huutaa (nälkäänsä??) lähes koko 10kk:ta.... Tai se että ei anneta (imetyksessä/pullolla ) olevalle vettä, edes kesällä...

Taysimetetty vauva, alle 6kk, EI tarvitse vetta mihinkaan, jos imetetaan lapsen tahtisesti!!! Arsyttaa tommoset jotka selantakana arvostelee muttei pysty pain naamaa sanomaan..

äiti, joka oma lapsi ei osaa tehdä pahaa tai kiusata, vaan aina aloittaja on äidin mielestä joku muu lapsi. tai ainakin mukana on joku, joka on yllyttänyt lapsen pahuuksiin. lopuksi pikku kiusaajaa hellitään ja muita lapsia mulkoillaan vihaisesti.
ja yleensä tämä lapsi on hyvin tilanteen tasalla ja tekee todella aivan kaikkkea, mitä äiti ei ikinä uskoisi tämän tekevän. luoja vapahda sitä äitiä, joka uskaltaa mennä torumaan tätä kiusanhenkeä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
En puutu toisten lasten kasvatukseen. Se mikä ärsyttää on toisten puuttuminen minun lapseni kasvatukseen. Tarkemmin sanoen minun ja mieheni kasvatusperiaatteiden kyseenalaistaminen ja väheksyminen. Se ärsyttää myös miestäni suunnattomasti. :(

Tarkoitatko juuri tuota kasvatustyyliä, mitä edellä kuvattiin. vain sinun lapsi ja hänen tarpeet on tärkeitä, muut eivät ole mitän?

Juuri tuota, että annat lapsesi sooloilla mäen alla kun monta lasta odottaa että pääsee laskemaan mäen? jne

Mua ihmetyttää, ei ehkä ärsytä kuitenkaan semmonen tyyli, jossa lapsilta ei vaadita yhtään mitään. Ei tottelemista, ei käytöstapoja, ei mitään. Ja sama mamma kotkottaa mulle, että olen liian tiukka kasvattaja. Jep jep. Iteppä soppansa keittää. :whistle:

Taysimetetty vauva, alle 6kk, EI tarvitse vetta mihinkaan, jos imetetaan lapsen tahtisesti!!! Arsyttaa tommoset jotka selantakana arvostelee muttei pysty pain naamaa sanomaan..

Lapsi saa tarvittavan veden äidinmaidosta. Eli helteellä pitää imettää tiheämmin. Korvikevauvoille suositellaan edelleenkin vettä kuumalla ilmalla. Tuskin on silti mitään estettä antaa myös täysimetetylle vauvalle vettä jos haluaa. Jos rintaruokinnassa olevalta vauvalta tulee tarpeeksi/normaalisti pissaa vaikka olisikin kuuma niin sitä vettä ei pakosti tarvitse antaa. Mutta ei ainakaan neuvolassa ole koskaan kiellettykään antamasta.

mulla 2 kaveria joilla kasvatus on kuin yöllä ja päivällä. Ja kummankin luona kyläily nostaa stressitasoa.. Toinen parempi kaverini ei osaa pitää kuria 2 villille lapselleen, aina keksivät päättömiä touhuja. Kova on huutamaan ja sanomaan asiasta mutta siihen se jää. Heillä huudetaan paljon ja kovaa.. Toinen kaveri taas pitää armeija kuria ja lapset eivät saa nauraakaan liian kovaa.. Joka asiasta ollaan huomauttamassa lapsille, eivät saa leikkiä normaalisti ilman nalkutusta. Meidän kohta 2v:lle huomautti pöydässä että: aijotko syödä sen pullan vai leikkiä sillä? otan pois sen jos et syö.. Toinen tietty ymmärsi mitä sanoi ja loukkaantui. Tämä viimeksi mainitussa paikassa käydään tosi harvoin n. 1-2x v.. ja riitti taas puoleksi vuodeksi..

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
En puutu toisten lasten kasvatukseen. Se mikä ärsyttää on toisten puuttuminen minun lapseni kasvatukseen. Tarkemmin sanoen minun ja mieheni kasvatusperiaatteiden kyseenalaistaminen ja väheksyminen. Se ärsyttää myös miestäni suunnattomasti. :(

Tarkoitatko juuri tuota kasvatustyyliä, mitä edellä kuvattiin. vain sinun lapsi ja hänen tarpeet on tärkeitä, muut eivät ole mitän?

Juuri tuota, että annat lapsesi sooloilla mäen alla kun monta lasta odottaa että pääsee laskemaan mäen? jne

En. Vaan vastasi kysymykseen otsikossa :saint:

*muoks. En ymmärrä miten sait vääristettyä vastaukseni niin että minun lapseni olisi vain tärkeä koska en niin edes kirjoittanut... :/ En edes lukenut ketjua kokonaan ennen kuin vastasin kysymykseen

Uusimmat

Yhteistyössä