G: auttaako teitä kukaan jouluna...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Galluppi täti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu, auttaa. Me ollaan miehen kanssa pitkiä päiviä töissä ennen joulua, joten molempien vanhemmat tuovat suurimman osan jouluruuista tullessaan. Ja ulkopuolinen siivousfirma hoitaa joulusiivouksen.

Meillä lapsia on kolme ja jouluna tulee mummot ja vaarit. Mies paistaa kinkun ja vahtii lapsia kun aattona valmistelen ruuat. Päävastuu on minulla, kaikki valmistelut, ostokset, lahjat jne. Yleensä oon aattona aika väsynyt kaikesta touhusta. isovanhemmat auttavat rahallisesti ruokapuolella ja yhdessä siivoamme astiat pöydältä jne. Meille tulee onneksi siivooja viikkoa ennen joulua ja en muutenkaan viitsi ottaa stressiä siitä että talo ei ole ihan tip-top aattona.

Anoppi tulee meille ja todellakin pääsee valmiiseen pöytään.Minun anoppiani kun ei voisi vähempää kiinnostaa lastenhoito,no leikkiä hän jaksaa sen 20min mutta jos telkusta tulee urheilua tai joku vanha mummo sarja niin johan jää lapset näiden tärkeiden ohjelmien varjoon.
Edes joulupöydän kattaminen tai edes oman lautasen tiskikoneeseen vieminen on mahdotonta kuvitella anopiltani omatoimisesti tapahtuvan,tosin anoppi osaa myös tarpeen tullen suuttua jos en heti sitä vesilasia hänelle vie olohuoneeseen kun hän sen vaatii.
Samoin anoppini rakastaa sotkua joten on aivan turha kuvitella että saisin edes lahjapaperi kääröjä roskiin lattialta heittää.

Joo, meille tulee lasten isovanhemmat ja isomummot +mun sisarukset.
Pääasiassa he hoitavat ruokapuolen.

Joku perunasalaatin teko tais jäädä mulle, mut siinäpä se :snotty:
Ei kyllä haittaa yhtään. Kyllä on vielä niitäkin jouluja että eivät ole täällä touhuamassa ja saan kyllä sitten kokata ihan niin paljon kun kerkiän.

Lasten kanssa ne touhuaa kaikki innoissaan.

Itse teen suurimman osan. Jos sukulaisia tulee, niin äiti tuo yleensä jotakin tullessaan, mutta tykkään kokata ja leipoa, niin ei haittaa, vaikka isommallekin porukalle tekisi.

Kyllä! Meilla pienet lapset niin aatto vietetään meillä. Nyt tulossa mummot, papat, isomummo ja mun sisko perheineen. Kaikki tekee jotain. Me ostetaan kinkku ja paitetaan se. Leivon myös jonkun kakun kahvipöytään. Mun äiti ja anoppi tuo muut ruuat. Varmaan siskon mies haluaa osallistua kalojen laittoon, kun kalamies on. Mun äiti hoitaa myös muksuja, jotta saan siivottua paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Kyllä mulle tarjotaan apuja. Eri asia miten hyvin osaa ottaa sitä vastaan, kun on oppinut olemaan olematta liikoja vaivoiksi.

Mun mielestä varsinkin jouluna ei tarvi kysyä, että tarviitko apua.. vaan mennä suoraan auttamaan!!

Meille tulee jouluna anoppi, miehen kotona asuva veli ja sisko poikansa kanssa. Mun äitikin tulee miesystävänsä kanssa. Muuten hoidetaan itse kaikki askareet, mutta pikkuapuja ollaan pyydetty ja vapaaehtoisesti on tarjouduttu auttamaan.
Anoppi paistaa kinkun kotonaan ja tuo meille, asutaan samassa rapussa.
Äitini tekee koko porukalle rosollin pyynnöstäni.
Äidin miesystävä tarjoutui hoitamaan joulupukin hommat ;)

Minä, ima ja tyttöni tehdään ruuat valmiiksi sillä välin kun miesväki lähtee ulkoilemaan koirien kanssa. Tosin itse tytön kanssa ollaan jo melkein kaikki ruuat tehty edellisenä päivänä.

Yhteistyössä