G-diapers, saako suomesta mistään???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:
160kpl pienimmän kokoista sisäosaa 52$, on halvempi kuin kertisvaipat

Missä on noin kalliita kertisvaippoja, et maksavat suurinpiirtein 25 senttiä kappaleelta? Etenkin, kun noihin sisäosavaippoihin tulee postituskulut ja muut kulut, jos niitä tänne asti tilaisi.

Mutta silti, suosittelen kestovaippoja, ne jos mitkä on edullisia. Itsekin voi tehdä ja se käy helposti! Itse paljon muuta koneella osaa tehdä kuin ommella suoraa ja olen varmaan 30 vaippaa tehnyt.
Siksi just haluaisinkin ostaa niitä täältä, kun tuolta on turha tilata, se tulee kalliiksi, ja siis mulla se opmeluhomma vaikeus on sellanen et osaan mäkin suoraa ommella, muta niitten vaippojen pitää istua ja kaikenmaailman tarroja ja kuminauhoja tms niihin ommella.. huhhuh...

Siksi just haluaisinkin ostaa niitä täältä, kun tuolta on turha tilata, se tulee kalliiksi, ja siis mulla se opmeluhomma vaikeus on sellanen et osaan mäkin suoraa ommella, muta niitten vaippojen pitää istua ja kaikenmaailman tarroja ja kuminauhoja tms niihin ommella.. huhhuh...

Ottobren nettisivuilta löytyy ainakin melko pomminvarma kaava. Kokeile vaikka jostain vanhasta pyyhkeestä ensin, että onnistuuko. Kuminauhaa haaroihin ja taakse tarvitaan, mut tarroja ei, kun voi laittaa näpsyllä kiinni. Kuoret siihen kyllä sitten tarvitsee.

Ihan oikeasti, vaippa on niin helppo tehdä itse!

Eipä muuten tule kestot juurikaan halvemmiksi kun kertikset, jos yhdelle lapselle vain on tarkoitus kestoja käyttää, ja jos niitä ei itse tee. Miehen kanssa laskettiin nääs. Meillä on kestot käytössä, tosin on tarkoitus niitä kolmelle lapselle käyttää ja olen suuren osan tehnyt itse :D

Noi gdiapersit vaikuttaa kyl näppäriltä, mut pirun kalliilta!!!

Kaikki ei osaa ommella ja ne ketkä osaa pyytää isoja summia,ei kaikilla vaan ole vara ostaa niitä kestoja.

jep jep. Just olen myynyt kolkytä vaippaa hintaan 2,5e-6.5e,plus postit. kamalan kallista,eikö..... Tosin,jos tahtoo sitä just nyt suosituinta merkkiä,niin se kyllä maksaa. Ei se joka pyytää,vaan....

Helpoimmalla pääsee jos tuolaisen linkissä ollutta vastaavan systeemin tahtoo,kun hommaa muutamat vaippakuoret ja sittenniitä muumi-lisäimuja,tai niitä vastaavia mitä käytetään siteinä esim synntysosastolla.

Tosin,aika äkkiä ne kaikki kestot pesaisee eik ätartte osia kauhiasti erotella....

mut just toi et sen voi vetää vessasta alas ja hinta houkuttaisi tossa... Minimiäippärahalla ja syksyllä taas opiskelemaan ni ei haluaisi kovin kallista

Olikohan näissä se että suomessa ei saa vetää vessasta alas?Putket ja viemärijärjetelmä tehty eri systeemillä tai jotain? Suomessahan ei saisi vetää mitään muuta kun sitä ihteään ja vessapaperit....

Alkuperäinen kirjoittaja balou:
Eipä muuten tule kestot juurikaan halvemmiksi kun kertikset, jos yhdelle lapselle vain on tarkoitus kestoja käyttää, ja jos niitä ei itse tee. Miehen kanssa laskettiin nääs. Meillä on kestot käytössä, tosin on tarkoitus niitä kolmelle lapselle käyttää ja olen suuren osan tehnyt itse :D

Noi gdiapersit vaikuttaa kyl näppäriltä, mut pirun kalliilta!!!

Jos myy eteenpäin,niin saa kyllä aika hyvin takasin rahaa =). Tietty jos ostaa kalleintam erkkiä ja käytön jälkeen viskaa roskiin,niin ei varmaan tule halvemmaksi.

Enkä kyllä noitakaan mihinkään vessanpönttöön laittaisi :o ?

niitä sisäosia...?

Joo-o. En tiiä, mutta vesilaitoksen miehet voi olla kans sitä mieltä etteivät poönttöön kuulu. Kun niiden mielestä edes tamponeita ei mielellään saisi laittaa viemäriin, ettei vaan tukkeudu.

Ja justiinsa luin jostain naisten lehdestä, ettei vaippojen kompostointi oikein pelitä Suomessa. Vaipat sisältää ulosteen jämiä eikä niitä saa laittaa biojätteeseen, kuten ei muutakaan ulostetta. Ja kaatopaikalla ne kuulemaa aiheuttaa jotain kaasuja...

http://www.villiankka.fi/moltex.htm
http://www.iloinenmaapallo.fi/ruohonjuuri/product_info.php?products_id=831

Tuossapa pari linkkiä, toinen on lähes kokonaan maatuva ja toinen täysin maatuva kertis vaippa..

Yhteistyössä