G:Jättäisitkö vaimosi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackDog
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

BlackDog

Vieras
Olisin voinut oikeastaan muotoilla otsikon: Jättäisitkö puolisosi? Haluaisin itse sinkkuna tietää kuinka moni mies TODELLISUUDESSA olisi valmis jättämään vaimonsa uuden naisen takia? Jos nyt ei puhuta ihan selvästä seksisuhteesta vaan tunteesta josta voisi kehittyä/on kehittynyt jotain ""vakavampaa""

Tiedän että moni mies tykkää pelailla ja samalla säilyttää kodinturvajoukot mutta jos nyt jossitellaan, kuinka moni teistä haluisi/jättäisi vaimonsa siinä vaiheessa jos kuvioihin ilmetyisi joku toinen?

niin, kaveria ei jätetä, mutta jos puoliso ei ole paras kaveri.. Jos tämä toinen olisi paras kaveri, jättäisin puolisoni. Pitää vaan tietää, että se todella on näin. Pitää joskus käydä niin perhanan syvällä, että sen varmasti ymmärtää.

Ja jälkeen päin saattaa vasta tajuta, että näinhän sen piti mennä, miksi olin sokea enkä heti ymmärtänyt? Ja silloin saattaakin olla liian myöhäistä...

Onhan tassa vahan spekuloinnin makua. Mutta jos muistelen seurusteluhistoriaani taaksepain, niin luulisin jattavani. Ainakaan toistaiseksi en ole koskaan vieraissa virkistaytymiseen sortunut. Jos olen toiseen ihastunut, olen tehnyt johtopaatokset tunteistani kumppaniani kohtaan ja jattanyt hanet.

Koska lapsia ei edelleenkaan ole ja taloudellinen tilanteeni ennemminkin paranisi kuin heikkenisi eron myota, luulen, etta TODELLISUUDESSA jattaisin vaimoni uuden naisen vuoksi. Tosin enpa usko, etta mistaan voisin enaa rakastettavampaa naista loytaa. (Kuuluuko nyt koputtaa puuta?)

Tein sen kerran. Siis jätin aviomieheni ja lasteni isän toisen miehen takia. MUTTA olisin jättänyt hänet jossain vaiheessa joka tapauksessa, toinen mies vain antoi lisäpotkua ja nopeutti sitä mikä olisi tapahtunut. Tästä toisesta tuli nykyinen aviomieheni. Häntä en jättäisi toisen takia, vaikka ihastuisinkin...

Parisuhteessa on jotain perustavan laatuisesti vialla, jos toinen ihminen ""pääsee siihen väliin"". Seikkailuja ei lasketa, eikä pikku ihastumisia.

Tämän viikonlopun Iltalehdessä on psykologin perusteet jättämisen perusteista.

Perusteita jättämiselle voi olla, mutta uudelleen avioitumiseen Raamatun mukaan vain leskeys.

Yksineläminen vaikean suhteen jälkeen on helpotus.

Yhteistyössä