G: koko perheen TV:n katselukysely

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tv

Vieras
Kuinka paljon kukin perheenjäsen katsoo päivässä (tai viikossa) telkkaria? Lasten iät mukaan. Ja kuinka paljon teillä on tv auki lasten valveillaoloaikaan?

meillä minä: en katso lainkaan, tai korkeintaan esim. tunnin viikossa
mies: ehkäpä pari tuntia päivässä, joista suurin osa lasten nukkuessa
poika vajaa 3v: noin 20min päivässä ehkä keskimäärin. Toisinaan puoli tuntia, jopa tunnin, sit on päiviä ettei lainkaan.
vauva 6kk: ei lainkaan

tosi paljon katsotaan. iltaisin tv on päällä kokoajan. viikonloppuisin lähes aamusta iltaan. aina joku sitä katsoo. itse katson sydämmen asialla, holby cityä, maajussille morsian, idols, suomen pelkokerroin, sinkkuäidille sulhanen, house , kotikatu jne.... eli monta, monta tuntia. illassa varmaan 3-4 tuntia. kesäisin en juuri olenkaan kun sieltä eit ule muuta kun uusintoja. lapset kastsoo aika vähän , koululaisia 10v ja 11v menevät arkiiltoina jo kello 19.00 jälkeen nukkumaan.

No meillä telkkari pistetään päälle heti aamulla, kun herätään, ja sammutetaan illalla nukkumaan mennessä.. Mutta eipä sitä juurikaan seurata. Taustahälynä lähinnä.

Ehkä 1-2h päivässä minä ja 4,5 vuotias, hän katsoo aamupiirrettyjä ja päivällä lastenohjelmia päivällisen jälkeen. Minä katson illalla frendit, niitä sairaalasarjoja ja joskus jonkun leffan. 2v katsoo aamupiirrettyjä puolisen tuntia. Mies ei katso telkkaria juuri koskaan.

Meillä katsotaan tosi vähän nykyään telsua. Emmerdalea, Metsoloita, Derrickiä ja Csi:tä seuraan. Joskus jotain dokumenttejä tms tulee katottua. Ukko seuraa vain kahta sarjaa. Poika 9kk tykkää vaan mainoksista, mut nyt on alkanut vähän jo katsomaan lasten ohjelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
nostan vielä. mua kiinnostaa se, miksi tv on toisissa perheissä taustahälynä, itse en osaa sitä sellaisena pitää, alkaa "käydä hermoon" itsellä :I

Mä en kans kestä yhtään. Lapsista lähtee tarpeeksi möykkää :xmas: Ja energiantuhlaustahan se on, keskivertotelkkari käyttää kuitenkin sähköä jonnin verran...

Yhteistyössä