G:Kuinka pian raskaaksi kierukan poiston jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja Peppiina74
  • Ensimmäinen viesti
Peppiina74
Mulla on hormonikierukka ja alkaa tulla vauvakuume. Kauanko teillä on mennyt hormonikierukan poiston jälkeen että kierto on tasoittunut ja "tärpännyt"? Kiitos vastaajille!

 
kaisa
Mulla poistettiin kierukka kesäkuussa -05 ja kumia käytettiin elokuun loppuun asti.Tä siks että haluttiin päästä jo tilatulle etelän reissulle joka oli elokuun lopulla.Sitten olinkin jo lokakuussa raskaana,että en tiiä oiskohan ilman tuota kumia tärpännyt pienkin,mutta mulla oli hukassa ovis,siinä heinäkuussa.Tikuttelin meinaan niitä kun kiinnosti.Hyvä apu onkin nuo ovistikut,suosittelen!!

Onko sulla ollut pitkään tuo kierukka?Mulla oli sen 5 v.
 
Peppiina74
Mulla on tuo kierukka ollut kohta vuoden. Sain sen endometrioosin ehkäisyyn ja hoitoon. Siksi se laitettiin. Kysyin kannattaako laittaa vuodeksi tai puoleksitoista ja lääkäri oli sitä mieltä, että se on paras ennaltaehkäisy operoituun endometrioosiin jottei se uusiutuisi.
 
piuli
Mulla on tuo kierukka ollut kohta vuoden. Sain sen endometrioosin ehkäisyyn ja hoitoon. Siksi se laitettiin. Kysyin kannattaako laittaa vuodeksi tai puoleksitoista ja lääkäri oli sitä mieltä, että se on paras ennaltaehkäisy operoituun endometrioosiin jottei se uusiutuisi.

Haluaisin tietää kuinka pian teillä on kuukautiset alkaneet hormonikierukan poiston jälkeen? Minulta kierukka otettiin pois 13.lokakuuta, oli ollut 5,5vuotta. Vuosin poisotto päivän ja yhden päivän viikovpäästä. Sen jälkeen ei ole vuotoa tullut. Tein raskaustestin ja se oli negatiivinen. Testin tekopäivänä oli poistosta 4 viikkoa.
 
Viimeksi muokattu:
katsu
Haluaisin tietää kuinka pian teillä on kuukautiset alkaneet hormonikierukan poiston jälkeen? Minulta kierukka otettiin pois 13.lokakuuta, oli ollut 5,5vuotta. Vuosin poisotto päivän ja yhden päivän viikovpäästä. Sen jälkeen ei ole vuotoa tullut. Tein raskaustestin ja se oli negatiivinen. Testin tekopäivänä oli poistosta 4 viikkoa.

Omalla kohdallani taisi mennä tasan 4 viikkoa kun kuukautist alkoivat.
 
Viimeksi muokattu:
pikinen
mulla oli hoemoonikierukka 2002 vuodesta asti. menkat alkoi melkein heti kierukan poiston jälkeen nyt syyskuussa oli tärpännyt ja odotan ny kaksosia :))
Laitoin kierukan silloin kun juniori syntyi 2002 ja pysty laittaa.
 
Sintti.
Muillakin näköjään ollut nopeaa toimintaa. Mulla otettiin 3 vuotta ollut hormonikierukka pois elokuussa, tasan kuukausi myöhemmin näytti raskaustesti plussaa. Varsinaisia kuukautisia ei tullut missään välissä, pientä vuotoa oli pari päivää kierukan poiston jälkeen, joten ehkä ne oli ne kuukautiset sitten. Täsmäisi ainakin lasketun ajan kanssa aika hyvin.

Esikoista tehtiin melkin vuosi, ja tämä toinen raskaus lähti siis todella hämmästyttävän helposti käyntiin, vaikka ikää on tullut neljä vuotta lisää tässä välissä, enkä ole ihan nuori siis enää. Olin kuvitellut, että ehkä aikaisintaan keväällä tulee raskaaksi, mutta nyt siis laskettu aika 20.5.!
 
Vauvakuumetta
Hei! Mulla poistettiin hormonikierukka 3vuoden jälkeen tossa 6.2.2020; pientä vuotoa tuli parina päivänä poiston jälkeen mutta sitten ensimmäiset varsinaiset kuukautiset alkoi vasta 30.3. (Kesto n. 5pv.) ollaan siis miehen kanssa yritetty lasta kierukan poistosta lähtien.. milloinkohan mahtaa olla mahdollista että tärppää.. ja miten muilla? Kuinka pian ootte tehnyt ekan raskaustestin?
 
vierailija
Hei! Mulla poistettiin hormonikierukka 3vuoden jälkeen tossa 6.2.2020; pientä vuotoa tuli parina päivänä poiston jälkeen mutta sitten ensimmäiset varsinaiset kuukautiset alkoi vasta 30.3. (Kesto n. 5pv.) ollaan siis miehen kanssa yritetty lasta kierukan poistosta lähtien.. milloinkohan mahtaa olla mahdollista että tärppää.. ja miten muilla? Kuinka pian ootte tehnyt ekan raskaustestin?
Itse poistatin mirenan 13.3.20..menkkoja ei oo tullu vieläkään, eli 1,5kk on jo menny. Vauvaa on yritetty poiston jälkeen nyt koko ajan mut negatiivista näyttää. Alkaa jo vähän huolestuttaa, varsinkin kun lukee täält netistä näitä kokemuksia.. pitäis varmaan kohta lääkärille/hoitajalle aika varata.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Minulla oli ollut Mirena käytössä vuodesta 2012 alkaen, kerran välissä vaihdettu. Poistatin kokonaan heinäkuun lopussa, ensimmäiset menkat tulivat elokuun lopussa ja nyt lokakuussa olen raskaana (aivan aluillaan, eli rv4+1) eli kahdet menkat ehti olla välissä.
 
vierailija
Mä poistin kierukan 11.12, 2 pvää myöhemmin alkoi viikon vuoto. Nyt odottelen uusia kuukautisia. En vaan yhtään osaa arvata milloin tulevat. Yritetään siis neljättä. Vanhemmat on tullut 1v4kk välein, mutta tosiaan nyt ollut 2 vuotta vähän yli kierrukka. Toivon että tärppäis pian hätänen kun olen yhden testin tein, mutta ei ehkä järkeä näin aikasin. Että jos kun tasan kk mennyt edellisistä menkoista niin sitten ‍♀♂
 
Multa otettiin kierukka 08/20, ja yk 5 tärppäs. 3 ekaa kiertoa meni siihen, että luteaalivaihe oli aivan liian lyhyt 6-8vrk. 4 kierto oli sitten jo normaali, ja viidennestä tärppäs.
Luin, että kierukan poiston jälkeen voi B-vitamiinitasot olla huonot, joten itse söin vahvaa B-vitamiinia, tämän lisäksi myös macaa, jonka pitäis auttaa tasaamaan kiertoa. Tiedä sitten oliko näistä apua.
 
vierailija
Mulla on nyt kp 29 eikä vieläkään tietoakaan menkoista. On vähän sellanen pömppö ja tissit arat.. Mut kai se voi enteillä alkavia menkkoja. Kolmannesta mulla oli pömppö kans heti alussa ja kun oli 12vk niin näytti kun olisin jos tyyliin 16-20vk.. Mutta voihan tää olla toiveajattelua vielä kuitenkin. Uskomatonta jos tärppäiskin näin nopeasti..
 

Yhteistyössä