Hae Anna.fi-sivustolta

G:Kuinka pian raskaaksi kierukan poiston jälkeen?

Viestiketju osiossa 'Odotusaika' , käynnistäjänä Peppiina74, 31.07.2006.

1. Peppiina74 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on hormonikierukka ja alkaa tulla vauvakuume. Kauanko teillä on mennyt hormonikierukan poiston jälkeen että kierto on tasoittunut ja "tärpännyt"? Kiitos vastaajille!

2. kaisa Vierailija

Mulla poistettiin kierukka kesäkuussa -05 ja kumia käytettiin elokuun loppuun asti.Tä siks että haluttiin päästä jo tilatulle etelän reissulle joka oli elokuun lopulla.Sitten olinkin jo lokakuussa raskaana,että en tiiä oiskohan ilman tuota kumia tärpännyt pienkin,mutta mulla oli hukassa ovis,siinä heinäkuussa.Tikuttelin meinaan niitä kun kiinnosti.Hyvä apu onkin nuo ovistikut,suosittelen!!

Onko sulla ollut pitkään tuo kierukka?Mulla oli sen 5 v.

3. Toinen raskaus Vierailija

4. Peppiina74 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on tuo kierukka ollut kohta vuoden. Sain sen endometrioosin ehkäisyyn ja hoitoon. Siksi se laitettiin. Kysyin kannattaako laittaa vuodeksi tai puoleksitoista ja lääkäri oli sitä mieltä, että se on paras ennaltaehkäisy operoituun endometrioosiin jottei se uusiutuisi.

5. piuli Vierailija

Haluaisin tietää kuinka pian teillä on kuukautiset alkaneet hormonikierukan poiston jälkeen? Minulta kierukka otettiin pois 13.lokakuuta, oli ollut 5,5vuotta. Vuosin poisotto päivän ja yhden päivän viikovpäästä. Sen jälkeen ei ole vuotoa tullut. Tein raskaustestin ja se oli negatiivinen. Testin tekopäivänä oli poistosta 4 viikkoa.

6. katsu Vierailija

Omalla kohdallani taisi mennä tasan 4 viikkoa kun kuukautist alkoivat.

7. kissa Vierailija

hormonikierukka oli 5,5 vuotta, ekat menkat tuli poiston jälkeen 1,5 kk:n kuluttua, ja tämän ekan kierron jälkeen tulin raskaaksi.

8. pikinen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    mulla oli hoemoonikierukka 2002 vuodesta asti. menkat alkoi melkein heti kierukan poiston jälkeen nyt syyskuussa oli tärpännyt ja odotan ny kaksosia :))
    Laitoin kierukan silloin kun juniori syntyi 2002 ja pysty laittaa.

9. :-)) Vierailija

Mirena reilu 4 vuotta, ekat kuukautiset poiston jälkeen 5,5vkon päästä, toisia ei ole tullutkaan, vaan plussasin.

10. lydia* Vierailija

Kierukan otatin pois kesäkuun alussa. Siitä meni 4 viikkoa ja alkoi kuukautiset. Siitä neljän viikon päästä tein positiivisen raskaustestin.

11. mari Vierailija

2 vuotta ollut hormonikierukka otettiin pois 20.9., tyhjennysvuoto alkoi 22.9. 22.10. r-testi positiivinen, eli tärppäsi ensimmäisestä kierrosta.

12. Sintti. Vierailija

Muillakin näköjään ollut nopeaa toimintaa. Mulla otettiin 3 vuotta ollut hormonikierukka pois elokuussa, tasan kuukausi myöhemmin näytti raskaustesti plussaa. Varsinaisia kuukautisia ei tullut missään välissä, pientä vuotoa oli pari päivää kierukan poiston jälkeen, joten ehkä ne oli ne kuukautiset sitten. Täsmäisi ainakin lasketun ajan kanssa aika hyvin.

Esikoista tehtiin melkin vuosi, ja tämä toinen raskaus lähti siis todella hämmästyttävän helposti käyntiin, vaikka ikää on tullut neljä vuotta lisää tässä välissä, enkä ole ihan nuori siis enää. Olin kuvitellut, että ehkä aikaisintaan keväällä tulee raskaaksi, mutta nyt siis laskettu aika 20.5.!

13. Vauvakuumetta Vierailija

Hei! Mulla poistettiin hormonikierukka 3vuoden jälkeen tossa 6.2.2020; pientä vuotoa tuli parina päivänä poiston jälkeen mutta sitten ensimmäiset varsinaiset kuukautiset alkoi vasta 30.3. (Kesto n. 5pv.) ollaan siis miehen kanssa yritetty lasta kierukan poistosta lähtien.. milloinkohan mahtaa olla mahdollista että tärppää.. ja miten muilla? Kuinka pian ootte tehnyt ekan raskaustestin?

14. vierailija Vierailija

Itse poistatin mirenan 13.3.20..menkkoja ei oo tullu vieläkään, eli 1,5kk on jo menny. Vauvaa on yritetty poiston jälkeen nyt koko ajan mut negatiivista näyttää. Alkaa jo vähän huolestuttaa, varsinkin kun lukee täält netistä näitä kokemuksia.. pitäis varmaan kohta lääkärille/hoitajalle aika varata.

15. vierailija Vierailija

Minulla oli ollut Mirena käytössä vuodesta 2012 alkaen, kerran välissä vaihdettu. Poistatin kokonaan heinäkuun lopussa, ensimmäiset menkat tulivat elokuun lopussa ja nyt lokakuussa olen raskaana (aivan aluillaan, eli rv4+1) eli kahdet menkat ehti olla välissä.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri