G: Kuinka usein teidän n. 3 vuotiaat käyvät suihkussa tai kylvyssä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äippä"

Vieras
siinäpä se kysymys.

Itellä käy melkein joka päivä suihkussa. Ei kylläkään käytetä joka kerta pesuainetta, vaan suunnilleen joka toinen kerta sellaista mietoa pesunestettä, Ainu merkkistä.

Ei mitenkään älyttömän usein, noin 2 kertaa viikossa. Naama ja kädet pestään tietysti monta kertaa päivässä, ja pylly kakkalla käynnin jälkeen ja iltaisin.

[QUOTE="vieras";22223396]2-3 kertaa viikossa sauna ja suihku. En näe mitään järkeä jokailtaisessa suihkuttelussa.[/QUOTE]

Samaa mieltä kanssasi. Eipä meitäkään lapsena pesty joka ilta.. kerran viikossa oli sauna, kun maalla vielä asuttiin. Ei liika puhtaus ole hyvästä ja ihokin kuivuu liikaa... ja toki riippuu siitä mitä lapsi on touhunnut päivällä ja onko möyrinyt mudassa ulkona ym. Tänään kun ollaan oltu melkein koko päivä sisällä, kun on ollut huono ilma, niin eipä käyty koko pesulla. Pylly ja naama, kädet pestään tietysti joka päivä.

Suihkussa tai kylvyssä joka ilta, iltapuuhiin vievä rutiini. Suihkussa ei saippuaa, joskus Natusanin Top-to-Toe, hiukset pestään kerran viikossa lastenshampoolla. Kylpyyn laitetaan vaahtoa ihan vaan sen vaahdon vuoksi :)

MEillä lapset käy joka ilta suihkussa, tosin ei tuo 1v. mutta muut siis iät 3-12v. VArsinkin veljekset 3v. ja 5v. hikoavat kovasti, joten on oikeasti pakko käyttää suihkussa

Vilkas, itsensä hikeen asti juokseva (ja unissaan hikoileva) 3-vuotias käy kylvyssä joka ikinen ilta ja ihan pesuaineiden kera (toki lapsille suunnatut tuotteet). Hiukset pestään joka toinen päivä. Tätä on kauhisteltu palstalla, minä taas kysyn että mitenköhän 99% muiden sivistysvaltioiden porukasta pärjää kun isossa osassa niitä maita peseydytään väh. kerran päivässä ihan saippualla? :D

Kesällä meidän 4,5-vuotias kävi suihkussa päivittäin, nyt talven koittaessa käydään joka toinen tai joka kolmas ilta, riippuu vähän siitä, miten on hikoiltu. Pikkupesu (alapää, jalat ja kasvot) pestään tietenkin päivittäin.

2v. käy joka toinen ilta kylvyssä ja hiukset pestään shamppoolla aina kun kylpee. Ja kylpyveteen lorotetaan mietoa pesunestettä joka kerta. Välipäivinä tehdään pikkupesut lavuaarilla.

minä taas kysyn että mitenköhän 99% muiden sivistysvaltioiden porukasta pärjää kun isossa osassa niitä maita peseydytään väh. kerran päivässä ihan saippualla? :D

Kannattaa muistaa, että Suomessa ilmasto on toisenlainen kuin esim. Etelä-Euroopassa. Talviaikaan täällä pakkanen kuivattaa ihoa ihan toisella tavalla kuin lämpimämmissä maissa; toisaalta lapset ei samalla tavalla edes hikoile talviaikaan ulkoillessaan kuin etelässä.

Toisaalta kritisoisin myös hiukan tätä varauksetonta muiden maiden ihailemista ja sitä kautta matkimista: ei kaikkea tarvitse tehdä jollakin tietyllä tavalla vain siksi, että Euroopassakin tehdään niin. (Suomi ON osa Eurooppaa, vaikka pesisimme lapsiamme hieman harvemmin kuin muut, emme pahoinpitelisi lapsiamme tai pidättäytyisimme juomasta alkoholia joka aterialla... nämä siis esimerkkeinä mainittakoon.)

Joka ilta käydään koko perhe.Saunassa käydään noin 3-4 kertaa viikossa,silloin tyttö käy suihkussa ja muina päivinä kylvyssä,pesuainetta jos haluaa vaahtoa kylpyyn,hiukset pestään 1-2 kertaa viikossa ihan normi shamppoolla eli samalla millä itse pesen.
Ei välttämättä tarvitsisi joka päivä puunailla mutta ollaan kovia saunomaan,joskus talvella voi sauna lämmetä päivittäinkin.

joka ilta lotraa suihkussa vesilelujensa kanssa, kuitenkin sen verta vilkas ja menevä 3vee poika että pää hyvinkin hikoo ulkona pipon alla. joka päivä ei kuitenkaan tukkaa pestä shamppoolla

2 kertaa viikossa saunoo ja kylpee. Peppu ja naama pestään päivittäin. Saanut vauvasta asti kehuja hyvästä ihosta, ikinä ei ole ollut esim. vaippaihottumaa ja rasvoja käytetään oikeastaan vaan jos on nuha ja nenäalus niistämisestä rikki. Kun ei olla sille rasvalle muuta käyttöä vielä keksitty.

Jos on oikeasti atooppinen ja tosi kuiva iho, niin silloin suositellaan suihkua joka ilta ja lisäksi aina hikoilun jälkeen. Päälle tietysti sitten aina se perusvoide. Mun lapsuudessa oli vielä atooppisen ihon hoito-ohje tuo kerran viikkoon pesulle, mutta se on onneksi tässä aikojen saatossa muuttunut!

Eiköhän kannata itse testata eikä vaan lukea ohjeita.
Itsellä myös atooppinen iho ja molemmat ohjeet olen testannut ja mulle toimii kyllä ainoastaan tuo veden välttely eli en käy läheskään joka päivä suihkussa, vessanpöntöllä ja lavuaarissa pesen strategiset paikat joka päivä.

Yhteistyössä