G: kummasta tingit ruosta, vai "huvista"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

milla

Vieras
Oletetaan että rahaa on sen verran että se riittää peruselämiseen, mutta kummalla tavalla tekisit mielummin: Ostaisit ja söisit kunnon ruokaa, eli oman makusi mukaan, vaikkapa terveellistä ja vähän "paremmista" aineista tehtyjä ruokia. Toinen vaihtoehto ostat halppismerkki ruokia, ja syöt hyvin pienellä budjetilla, jotta rahaa jää vaikkapa omiin ylimäräisiin menoihin kuten vaikka leffoihin tai matkustamiseen

Eli kummasta tinkisit jos on pakko, ruoasta vai turhanpäiväisyyksistä?

turhanpäiväisyyksistä, ruoka on mulle liian tärkeä asia..

niin ja mulle se hyvä ruoka on luomua, paljon kasviksia, gmo-vapaata lihaa jne. joten vaikka halpista muuten ostankin, osa on silti kallista.

Sekä että. Yleensä tykkään tehdä hyvää ruokaa ja käyttää hyviä raaka-aineita. Mutta sit taas jos ois joku hankinta, jota kauheesti haluaisin ja ois pakko tinkiä se saadakseen, niin tekisin halvempaa ruokaa.

Tässäkin huomaa saman jutun kun kavereidenkin kanssa juttelussa. Kaverit pääosin ennemmin tekevät syömisestä sen nautinnon ja karsisivat sitten muita menoja, mutta osa kavereista taas ennemmin tekee sillä rahalla muuta kuin syö :)

Ruoka kyllä häviää mulla tämän kisan. Ehdottomasti.

Paljon mielummin esim. reissaan, kun laitan rahat ruokaan. Tietysti monipuolista ja ravitsevaa ruokaa silti laitan, mutta en todellakaan ostele mitään sisäfileitä yms. Jos haluan syödä "hienosti", menen ravintolaan.

Huveista karsin, huvitella voi ilmaiseksikin. Leffoja lainaan esim. kirjastosta. Matkustelu ei kiinnosta, tai ainakaan mua ei kiinnosta raahautua minnekään helvetinkuuseen elämään paikan päällä jollain purkkipavuilla.

Toisekseen, väittäisin, että laadukkaaseen ruokaan panostaminen maksaa itsensä takaisin siinä, että kestää terveenä paremmin. Sairastaminen on kallista, eikä hauskaakaan.

Jos kyse olisi vain minun ruoastani, saattaisin tinkiä siitä jotta voisin huvitella. Mutta koska samaa ruokaa syövät myös lapset, niin ruoasta en tingi. Siksi en käykään kampaajalla kuin kahdesti vuodessa ja ostan vaatteita itselleni hyvin harvoin.

Yhteistyössä