G:Kumpi teillä remontoi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ralliperuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ralliperuna

Aktiivinen jäsen
18.06.2008
1 552
0
36
Mielenkiinnosta kyselen.

Mua on ruvennu ketuttamaan kun ukko vetoo aina "en osaa" tai "en jaksa/halua",ei oo motivaatioo remontoida.En itekään osaa paljon tehdä mutta edes jotain.Kattoo ja seinää oon maalannu,lattiamattoo kiinnittäny saumaliimalla ja listat irrottanut ja maalannut.
Seuraavaks remppaprojekti on ulkoeteinen eli tuulikaappi.Pitäis kitata halkeemat ja maalata seinät ja listat uudistaa,mies taas olettaa että teen sen yksin.Vetoo siihen että hän ei ole halunnut remonttia,ihan hyvä näin.Jos haluan ehostaa taloa,saan tehdä sen ite.Koitin sanoo että talon arvoo täytys pitää yllä,mutta sekään ei kiinnostanut.Muuten töissä ahkera on mutta taloon ja remppaan liittyen. :/

Yhdessä päätettiin ostaa remontoitava kohde (ei nyt mitään sen suureellisempaa, pintarempat ja vessa uusiksi), yhdessä myös sovittiin että remontoidaan ja näin tehtiin.

Puoliksi meni maalaamiset, katto ja seinät, mies laittoi osittain yksin osittain isänsä kanssa lattian uusiksi ja mä autoin lapsenhoidon lomassa. Mies on laitellut enimmäkseen listat ja sen sellaisia pikkujuttuja, mä olen auttanut siinä missä on tarvittu.

Kun vessaa aletaan remppaamaan, tehdään se yhdessä koska siinä on taas enemmän hommaa ja mäkin haluan päästä kokeilemaan laatoitusta :) Ja meillä on tätä ennen ihan yhtä vähän kokemusta remppahommista molemmilla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Ei siitä ole kysymystäkään. Minä. Omakotitaloon muutettiin kun lupasin, että mä teen työt.

Minusta tuo ukkosi periaate on ihan ok :) Jos haluaa extraa, niin tekee ja kustantaa sen itse. Perustyöt sovitaan puolkkiin.

Mä tykkään kyllä tehdä kotona mutta kun mä teen kaiken.Pissapojat ja öljyt hoidan kun miestä ei nappaa.Tankkauskaan.Vaihtaisin renkaat muuten mutta en saa pultteja auki.Toisaalta onhan se hienoo että voi vähän kehuskella että tekee kaiken mutta pidemmän päälle mulla kyllä varmaan alkaa v.ituttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ralliperuna:
Mä tykkään kyllä tehdä kotona mutta kun mä teen kaiken.Pissapojat ja öljyt hoidan kun miestä ei nappaa.Tankkauskaan.Vaihtaisin renkaat muuten mutta en saa pultteja auki.Toisaalta onhan se hienoo että voi vähän kehuskella että tekee kaiken mutta pidemmän päälle mulla kyllä varmaan alkaa v.ituttamaan.

No kyllä toi aika epäreilulta kuulostaa että vain toinen tekee, oli se sitten kumpi tahansa :(

Molemmat, mutta mies on päävastuussa. Mies on niin pikkutarkka, etten minä jaksa tehdä sen laatuvaatimusten mukaista jälkeä. Teen sitten vain pohjustus- ja avustavia töitä. Ja toimin tietysti päälysmiehenä. :laugh:

Yhteistyössä