G: Kun miehesi tulee töistä kotiin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tohon se tupsahtaa lauman jatkeeksi, ei ny mitää erikoosta... joskus istuu koneelle joskus rojahtaa soffalle tai syö tai lukoo lehtä, siinä sit sivus höpäjää kakarooren kans...

Alkuperäinen kirjoittaja :):
tohon se tupsahtaa lauman jatkeeksi, ei ny mitää erikoosta... joskus istuu koneelle joskus rojahtaa soffalle tai syö tai lukoo lehtä, siinä sit sivus höpäjää kakarooren kans...

ja unohtu mainita et ehtoolla sit jörnitään :)

Tullaan yleensä töistä kotiin yhtä aikaa tai lähes yhtä aikaa. Minä menen laittamaan ruokaa, mies huolehtii sillä aikaa lasten ulkovaatteet kuivumaan ja menee esim. lukemaan lapsille tai sitten vaan istuu lastenhuoneessa heidän leikkejää ja touhujaan katsomassa. Yhdessä syödään, kun ruoka on valmista. Sitten lapset katselee lastenohjelmia ja mies ottaa sillä aikaa yleensä pienet unet.

Illan mittaan touhuillaan mitä touhuillaan, ollaan joko lasten kanssa tai he leikkii omiaan, tehdään kotitöitä jos niitä on tai mitä milloinkin. Joskus toinen käy kaupassa ja toinen jää lasten kanssa kotiin. Iltapalaa syödään yleensä taas yhdessä. Sitten usein toinen lähtee harrastukseen ja toinen jää laittamaan lapsia nukkumaan. Myöhemmin löhkätään sohvalla yhdessä.

halii lapset(on pikku pakko kun änkeevät syliin :)
vaihtaa vaatteet
sitten lutviutuu hyvin meijän yhteiseen arkeen..siis jos kävis enempi aamuvuorossa, useimmiten kuitenki illassa, jolloin muu porukka tuhisee vuoteissaan ku isi kotiutuu

1) keittää ja juo kahvit, lukee päivän lehdet, käy tupakalla
2) syö ruuan jonka oon tehnyt valmiiksi
3) käy tupakalla
4) tekee lumityöt tai katsoo telkkaria
5) makaa sohvalla siihen asti että mulla palaa käämi ja komennan sen avuksi kotitöihin tai leikkimään muksun kans. Ja juu, ei oikein pelaa tämä arki meillä.

Tulee kotiin. Rojahtaa ensin kaiken antaneena (tosi raskas työ hällä) sohvalle. Röntöstää ruokapöydän ääreen ja saapi sapuskaa nenän eteen ja sitten kaffet jälkkäriksi. Käypi koneella tarkistamassa sähköpostin sun muut omat netti tsydeemit. ja kun on hetken hengähtänyt ja työpäivän "nollannut", niin jaksaa touhuta meidän kanssa:)

ekana kysyy mitä prinsessalle kuuluu, tarkottaa taaperoa, nappaa syliin ja höpöttelee. Sitten kysyy: juotko kaffia. Vastausta kuulematta keittää minullekin. Sitten kuuntelee leikki-ikäisen asiat. Jos mulla on asiaa, keskeyttää pitää ;)

1. kattoo postin
2. käy vessassa
3. syö jotain ja keittää kahvit tai sit pelkät kahvit tilanteesta riippuen
4.Tulee koneelle tai menee sänkyyn riippuu kuin väsynyt on hyvin harvoin jaksaa tehdä jotain muuta.

käy kaupassa
tulee kotiin
pusut/halit lapsille ja mulle
keitää kahvit
leikkii lasten kanssa
syö
(tekee lumityöt)
laittaa ruokaa
tekee jotain omia juttujaan
lukee lapsille iltasadun ja laittaa nukkumaan
tekee taas omia juttujaan
sängyssä ylensä jutellaan kaksin hetki ennenkun mennään nukkumaan sitten pusut halit ja hyvät yöt.

1. Moikkaa minut ja lapset
2. Viettää aikaa lasten kanssa leikkien/ulkoillen jne.
3. Syö perheen kanssa, kotityöt yhdessä, välillä harrastuksia, lasten unille laitto
4. Oma aika (tietokone, postit, tv)/vaimon kanssa aikaa, unille.

Ensiksi tullee ovesta sisälle, ottaa kengät pois, tullee kurkkimaan pirtin puolelle mitä näkkyy ja huikkaa heipat, takki pois, sitte mie hyppään sen sylliin ja siinä samalla se kävelee keittiöön ja lykkää minut johonki nurkkaan ja syö samalla ko mie lätisen sille korvat täyteen päivän/yön kuulumisia. Nyt ko on vaaviki niin vaavi saa osansa isin huomiosta jos on herreillä. Vähintäänki käy kurkkaamassa jos se on nukkumassa.

1, ottaa pojan syliin ja halailee häntä (siis jos poika ei päikkäreillä)
2, kysyy mun kuulumiset ja kertoo nopeasti omat.
3, leikkii pojan kanssa
4, avaa telkkarin ja laittaa nauhoitukset
5, syödään
6, yhdessä poitsun iltapuuhat ja nukkumaan (mies yleensä syöttää vellin)
7, katotaan telkkua
8, nukkumaan

Tulee kainalooni sohvalle hetkeksi.
Käy suukottamassa nukkuvia lapsia.
Syö.
Tulee kainalooni sohvalle, ja jää siihen hetkeksi katsomaan ohjelmia minun mennessäni nukkumaan.

Mies on poliisi, joten työvuorot pääsääntöisesti 12 h
yövuorosta tullessaan:
1. keittää mulle aamukahvit ja saattaa seurana juoda itsekin kupillisen.
2. pesee hampaat, käy vessassa
3. menee nukkumaan
Ei leiki lasten kanssa, jotta he eivät innostu liikaa yön poissaolleesta isistä ja antavat paremmin nukkua rauhassa.

Päivävuorosta tullessa:
1. Alkaa laittamaan kanssani lapsia nukkumaan (tulee päivävuorosta n. klo 20:30)
2. Istahtaa hetkeksi, jutellaan päivän kuulumiset
3. Saunaan / suihkuun
4. iltapala
5. nukkumaan

Yhteistyössä