G: lapsen / lasten päivähoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyselen

Vieras
Toivoisin vastauksia kysymykseen:
Minkä ikäisenä lapsesi / lapset ovat aloittaneet päivähoidon?
Halutessasi voit myös tarkentaa oliko kyseessä päiväkoti, ryhmis, pph...ja kuinka alku sujui.
Kiitos!

Meillä nuorempi meni pph:lle 1v 2 kk iässä kun mä aloitin opiskelut. Alkuunsa mä pidin kaikki etäpäivät lapsen kotona kun opiskelu ei ollut niin vaativaa. Mä en välttämättä olisi halunnut noin pientä laittaa päivähoitoon, mutta kun kortteina kädessä oli palaaminen vanhaan työhön joka ei kiinnostanut eikä kiinnosta vieläkään ollenkaan, kotihoidon tuelle jääminen tai opiskelu niin jälkimmäinen tuntui parhaimmalta vaihtoehdolta. Kun tuota lasta vertaa esikoiseen joka oli kotona vuoden pidempään, niin lapsi on paljon omatoimisempi.

Toivoisin vastauksia kysymykseen:
Minkä ikäisenä lapsesi / lapset ovat aloittaneet päivähoidon?
Halutessasi voit myös tarkentaa oliko kyseessä päiväkoti, ryhmis, pph...ja kuinka alku sujui.
Kiitos!

Kuuntele mieluummin omaa sydäntäsi, itse tiedät oman lapsesi ja omat ajatuksesi päivähoidon suhteen.
Jokainen lapsi on yksilö, jokainen perhe yksilönsä.
Se, mikä sopii toiselle ja on hyvä, ei ole välttis toiselle se oikea ja hyvä ratkaisu.
Soita kuntanne päivähoitoa järjestävään yksikköön ja kysy sieltä neuvoja. He osaavat melkoisen hyvin sanoa, kuinka kauan esimerkiksi joudut jonottamaan tiettyä paikkaa ja missä on vapaita paikkoja.

^Me saatiin pph-paikka kuukaudessa Helsingissä (hakemus laitettiin kun sain tiedon opiskelupaikasta). Täällä vissiin lähtökohtaisesti ei pieniä edes laiteta päiväkotiin, jos on mahdollisuus perhepäivähoitoon tai ryhmikseen.

Yhteistyössä