G: LAPSET PIENELLÄ IKÄEROLLA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toinen haaveissa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Toinen haaveissa...

Vieras
Muutama kysymys teille joilla on lapsia pienellä ikäerolla :)

1. Kuinka pian synnytyksen jälkeen tulit uudestaan raskaaksi?
2. Kerkesikö kuukautiset alkaa?
3. Rintamaito vai korvike? Jos imetit niin kuinka pitkään?
4. Millon vauva alkoi saamaan soseita maidon lisäksi?
5. Kauanko raskaaksi tuleminen on kestänyt?

Meillä ensimmäinen on nyt pian puolivuotias ja toivottaisiin sisarusta hänelle pienellä ikäerolla.
Esikoinen sai alkunsa ensimmäisestä kierrosta eli hyvinkin helposti.
Imetän edelleen ja vauva on saanut soseita 4kk ikäsestä alkaen, aluksi kuukaus ihan vain makuannoksia :)
Kuukautiset ei ole alkanut. Nyt kuitenkin noin 2½vko sitten huomasin mahdollisia ovulaatiosta johtuvia limoja ja mahaa on jomotellut siitä asti ajoittain...
Kuinkahan todennäköstä tässä olisi olla jo nyt näin pian raskaana :)

Asiallisia vastauksia, kiitos :)

Mulla ei ole omakohtaista kokemusta, mutta onhan se hyvin mahdollista. :) Imetys ei toimi ehkäisynä kuin täysimetyksellä eikä silloinkaan pomminvarmasti. Toivotaan että on tärpännyt!

meillä ikäeroa 1v 7kk.
1.Tulin raskaaksi ensimmäisestä kierrosta kunlopetin imettämisen
2. yhdet menkat oli
3.rintamaidolla mentiin 6kk, sitten osittaisimetystä n.10kk ikään asti
4. 4kk:n iässä aloitettiin maistelut, mutta vasta n. 7-8kk:n iässä ruokamäärät alkoivat olla niin suuria, että vaikuttivat imetykseen.
5. Heti tärppäsi ekasta kierrosta, plussasin kun esikoinen oli n.1v.

Meillä nelosen ja vitosen välillä ikäeroa 1 v 10 kk.
Tulin raskaaksi ekoista menkoista.
Imetin vielä raskaana nelosta.Ja nelonen alkoi vasta 10 kk ikäisenä syömään soseita....

Vaikuttais siltä että aika pian kuukautises voinee alkaa.Imetys kuitenkin vähentynyt varmasti.

Tsemppiä!! :hug:

1. Kun esikoinen oli n. 5kk
2. Kerkesi, alkoivat kun esikoinen oli 2kk
3. Rintamaito 6kk ikään saakka, jonka jälkeen korvike
4. Vauvalle alettiin maistattaa soseita 4-5 kuisena
5. Esikoista ei varsinaisesti yritetty, mutta nopeasti ja helposti sai alkunsa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
Mulla ei ole omakohtaista kokemusta, mutta onhan se hyvin mahdollista. :) Imetys ei toimi ehkäisynä kuin täysimetyksellä eikä silloinkaan pomminvarmasti. Toivotaan että on tärpännyt!

Kovasti toivotaan että olis pikkunen matkassa...
Hankala kun ei ole kuukautisia...
Testi varmaan pitäs tehä ku pääsis kaupassa käymään...

Ystäväpiirissäni kaksi tapausta, joissa tullut vahingossa raskaaksi, kun imettää. Ollaan usein mietitty, kuinkakohan varma ehkäisykeino imetys on, kun meille kaksi tuollaista sattunut.

Eli hyvin voi olla raskaana :)

Meidän kahdella ensimmäisellä on ikäeroa 16 päivää vajaa vuosi, silloin oli esikoinen ihan rintaruokittu.
Menkat on mulla tuleet kaikkien kohdalla heti jälkivuodon perään, pari päivää on ollut välissä.
Soseita ja vellejä rupesi saamaan 3 ja 4 kk: iässä, ensin vellejä ja seuraavaksi soseita.

Maidon tulo ainakin minulla tyrehtyi raskaudesta johtuen, eikä mulla ole sen jälkeen maito noussut, vaikka miten on kikkailtu.,, siis edes jälkimmäisten muksujen kohdalla.

Niin ja tähän voin lisätä, että keskimmäinen on ainoa luomulapsi, muihin on tarvitttu vähän starttiapua pillereistä :whistle:

Meillä on ekalla ja tokalla 1v3kk ikäeroa ja toisella ja kolmannella 1v9kk.

1. Eli tulin raskaaksi 5kk synnytyksestä ja vuoden synnytyksestä.
2. Ehti molemmilla kerroilla alkaa.
3. Valitettavasti en saanut kokea onnistunutta imetystä eli korvikkeella mentiin.

Alkuperäinen kirjoittaja nakku:
Ystäväpiirissäni kaksi tapausta, joissa tullut vahingossa raskaaksi, kun imettää. Ollaan usein mietitty, kuinkakohan varma ehkäisykeino imetys on, kun meille kaksi tuollaista sattunut.

Eli hyvin voi olla raskaana :)

Vähän kyllä jänskättää... :D Mahaaki niin jomottelee...
Tieten voihan olla kuukautisia enteilevääkin :whistle:
Pirullista kun raskausoireet on niin kovin samanlaisia kuin ennen kuukautisia :virn:

1. tulin raskaaksi 7kk synnytyksestä, mutta tuli varhainen keskenmeno. tulin uudestaan raskaaksi 2kk päästä keskenmenosta, eli 9kk synnytyksestä.

2.kerkesi.

3.korvike oli käytössä kun raskauduin. olin lopettanut imettämisen pari kuukautta aiemmin.

4. 4kk ikäisenä alkoi saada soseita.

5. kahdet tai kolmet menkat kerkesi olla kun tulin raskaaksi (tuli keskenmeno) keskenmenon jälkeen ei kerennyt tulla yksiäkään menkkoja kun olin uudestaan raskaana.

1. Kuinka pian synnytyksen jälkeen tulit uudestaan raskaaksi? esikoinen oli 9kk kun tulin uudelleen raskaaksi.

2. Kerkesikö kuukautiset alkaa? Kerkesi, esikko oli noin 5kk kun alkoi menkat.

3. Rintamaito vai korvike? Jos imetit niin kuinka pitkään? Imetin esikkoa reilut 11kk, sitten siirryttiin suoraan tavalliselle maidolle. Korviketta ei käytetty koskaan.

4. Millon vauva alkoi saamaan soseita maidon lisäksi? 3kk:n iässä sai eka kerran perunaa.

5. Kauanko raskaaksi tuleminen on kestänyt? Esikkoa aloin odottamaan lähes heti kun yritys aloitettiin. Samoin kakkonen tuli heti. Kuten myös kolmas. =)

Hih, meillä pieni ikäero (1v2kk)
Ensimmäistä tehtiin päälle kax vuotta ja kun tuo tuli oltiin niin tohkeissaan ettei "muistettu" ehkäisyä. Olin lopettanut jo täysimetyksen mut kuukautisia en muista. Esikoinen 6kk kun plussattiin toinen, no mikäs siinä, antaa tulla. Alku oli RASKASTA kaunistelematta, liekö sitten kaksosten kanssa sama juttu... valvomiset ja sun muut sairastelut meni "putkeen" Esikoinen oli jo siirtynyt meidän ruokapöytään (ei tissillä) kun toinen tuli. Toista imetin muutaman kk täyspäiväisesti ja siirryttiin pulloon. Parin ensimmäisen vuoden aikana muutettiin muutamaan otteeseen, mies osallistui töiltään sillä et siistijä kävi joka toinen viikko. Tänään tytöt 5 ja 6 aivan mieletön kaksikko hyvässä & pahassa. Töissä mulla on työkaverina veljekset 1,5v ikäerolla.. 23 ja 24 ja ihana seurata heitä kun omat on samanlainen kaksikko. Raskausajat eivät ole olleet helppoja kummastakaan mutta muistan sen ajan positiivisena.

Alkuperäinen kirjoittaja "tubletti":
Hih, meillä pieni ikäero (1v2kk)
Ensimmäistä tehtiin päälle kax vuotta ja kun tuo tuli oltiin niin tohkeissaan ettei "muistettu" ehkäisyä. Olin lopettanut jo täysimetyksen mut kuukautisia en muista. Esikoinen 6kk kun plussattiin toinen, no mikäs siinä, antaa tulla. Alku oli RASKASTA kaunistelematta, liekö sitten kaksosten kanssa sama juttu... valvomiset ja sun muut sairastelut meni "putkeen" Esikoinen oli jo siirtynyt meidän ruokapöytään (ei tissillä) kun toinen tuli. Toista imetin muutaman kk täyspäiväisesti ja siirryttiin pulloon. Parin ensimmäisen vuoden aikana muutettiin muutamaan otteeseen, mies osallistui töiltään sillä et siistijä kävi joka toinen viikko. Tänään tytöt 5 ja 6 aivan mieletön kaksikko hyvässä & pahassa. Töissä mulla on työkaverina veljekset 1,5v ikäerolla.. 23 ja 24 ja ihana seurata heitä kun omat on samanlainen kaksikko. Raskausajat eivät ole olleet helppoja kummastakaan mutta muistan sen ajan positiivisena.

Kiitos kirjotuksestasi :)
Varmasti sitten ku plussa pamahtaa tikkuun niin miettii mihin sitä on päänsä työntäny :whistle:
Meillä esikoisella oli koliikkia ja varmasti kahden kanssa oon raskasta...
Mutta on siinä varmasti paljon hyvääkin...

Kuhan pääsen kauppaan niin ostan kyllä sen testin niin loppuu tämä pähkäily mahdollisesta raskaudesta :wirn:

Tulin raskaaksi n.4-5vkoa esikoisen synnytyksestä.
Kuukautiset eivät alkaneet raskauksien välillä.
Rintamaito kunnes toinen raskaus selvisi ja lopetin imetyksen.
En muista milloin olen antanut soseita ensimmäisen kerran.
Molemmat raskaudet alkaneet kertalaakista.