G: lempisiiderisi? entäs mikä ei maistu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Itse juon yleensä poikkeuksetta vain kuivaa omenasiideriä, useimmiten upsider, mutta periaatteessa mikä tahansa kuiva omena kelpaa. Nyt erehdyin ostamaan pullon upsiderin karpalo siideriä ja hyi saakeli miten on pahaa! Ikinä en enää kokeile mitään uutta, niin harvoin ikinä mitään alkoholia otan ja nyt meni tämäkin nautinto pilalle. yäk! Myöskään päärynä siideri ei uppoa, sitä tuli teininä otettua pari kertaa överit ja ikinä ei sitä enää kiitos.

Mitä sinä juot?

Niin rutikuivaa omenaa kuin kaupasta löytyy.
Black rat on hyvää.
Ehdoton no-no ovat makeat siiderit ja erityisesti kaikki light-trooppiset kammotukset "mukasiiderit". Puistattaa ajatuskin.

käy vain kuiva omenasiideri, tykkään brittiläisistä/irkkusiidereistä, myös osa kotimaisista ok. Mitään sekoitushässäköitä en voi sietää, enkä päärynää.

Harvoin nautiskelen ja silloin ostan aina Crowmoorin tavallisen Dry Applen. Stowford menee ihan ok kakkosena. Kaikki makeat ja varsinkin kaikki lightit on ihan ehdoton ei.

Old Rosie on parasta. Myös Bulmers on ihan jees, mutta liian vähän alkoholia mun makuun = hieman vetistä.

Eipä sillä, kyllä joskus kuumana kesäpäivänä maistuu se makea päärynäsiideri runsailla jäilläkin.

Harvoin nautiskelen ja silloin ostan aina Crowmoorin tavallisen Dry Applen. Stowford menee ihan ok kakkosena. Kaikki makeat ja varsinkin kaikki lightit on ihan ehdoton ei.

Ihan sama maku mulla!! Just Crowmoor ykkösenä ja Stowford kakkosena. Ja makeita en voi sietää ja makeutusaineilla makeutetut ovat itsepetosta (eivät sen "terveellisempiä" kuin sokerilla makeutetut) ja pahanmakuisia..

mulla on kyllä menny maku melkeen kaikkiin siidereihin. black rat yms kuivat ny menee. mikä siinä on ku pentuna ei ollu rahaa siideriin ni oli pakko juua kaljaa ja oli aivan onnesta soikeena jos yhen siiderin raaski ostaa. nykyään ihan tavallinen keravalainen kylmä kalja on kyl hyvää!

[QUOTE="mörkkis";23494218]magners. stowford myös ok, mutta kaikki nää kotimaiset esanssiset ja (keino)makeat ei enää käy :([/QUOTE]

Minä olin hieman pettynyt Magnersiin, kun sitä ostin. Sitä on tullut juotua ravintolassa, mutta kaupassa myytävä oli jotenkin todella lattea ja vetinen.

Tällähetkellä on parasta kopparin karpalo alkoholiton (olen raskaana). Muuten parhaita on kopparin mansikka-omena, upciderin mansikka light ja rainbow omena light... mä en tykkää "normaaleista" siidereistä kun ne on niin järkyttävän makeita ainoastaan kuiva omppu menee.

Kuivalle omenalle minäkin liputan. Merkillä ei niin väliä. Tykkään juoda myös kultalonkeroa. Näitä kahta alkoholi juomaa juon, jos juon.
Liian makeat litkut, kuten päärynä siideri on ehdoton nou nou. Yäk!

crowmoorin extra dry omppu on ainoa siideri mitä juon. En tosin kovin monia oo maistellutkaan. Jotkut sellaset makusiiderit, mansikat, ananakset sun muut ällöttää jo ajatuksenakin.

Crowmoorin Dry Apple, Somersbyn Apple, siinäpä ne melkein siidereistä onkin.. Joskus saatan testata jotain erikoisempaa, esim. Rekorderligin.. Lähes kaikki light-siiderit yököttää, päärynä eniten ja mansikka! Kopparbergin lakka siideri on kans jotan järkyttävää!

Yhteistyössä