G.Mikä pelottaa raskausaikana?

Tällä hetkellä parhaillaan pelkään tai murehdin:
- Onko vauva elossa
- Onko kohdussani ylipäänsä mitään vauvaa
- Onko raskaus tuulimuna
- Tuleeko taas keskenmeno
- Joka hetki: vuodankohan verta...

Huh, huh...

Nyt ei oikeastaan pelota mikään. Ennen NP-ultraa pelotti, onko kohdussa elämää lainkaan. Ja tuleeko taas keskenmeno. Sitten rakenneultraa ennen pelotti sama asia, ei niinkään mitkään rakennehäiriöt. Rakenneultran jälkeen on ollut hyvä olo, ei pelota suuntaan eikä toiseen. Synnytyskään ei pelota, enkä usko että sellainen pelko mulle tuleekaan.

Nyt hiipii taas uusi pelko kun raskautta ei ole enää kovin paljoa jäljellä. Sectiopelko! :x Kauhistuttaa ajatus että maha jouduttais vetämään auki kokonaan!
Kaksi aikasempaa lasta on kyllä syntyneet molemmat normaalisti alakautta. Mutta tämä kolmas on mahassa luultavasti poikittain...ja silloinhan edessä saattaa olla sectio jos ei käänny! |O Tai jos ei saa käännettyä.
Nyt rv 34+3 :/

Varsinaisia pelkoja ei ole tullut, mutta kyllähän sitä on tullut jännitettyä ja hiukan murehdittuakin kaikenlaista. Ultrat ovat jännittäneet joka kerta. Nyt menossa rv 31 ja synnytys alkaa jännittämään, samoin elämä sen jälkeen; onko lapsi terve, pystynkö imettämään...

Nyt kyllä pelottaa ja jännittää huominen. Pe neuvolassa oli pissassa proteiinit 3 plussalla ja verenpaineet nousseet. Huomenna sitten äitiyspolille tutkimuksiin että mistä johtuu. Oon ihan varma että tää on nyt sit sitä raskausmyrkytystä ja joudun jäämään sairaalaan loppuajaksi. Viikkoja kun on (vasta) 30 niin tulee pitkä aika maata sairaalassa jos niin käy. Onneksi "Nyytillä" tuntuu olevan mahassa kaikki hyvin, ainakin on kova potkimaan niin jospa tää ei vielä kamalan vakavaa olis.

Itellä kyllä fiilikset vähän huonot, tää päivä menny itkeskellessä ja miettiessä asioita. kamala jos iskee oikein kunnon myrkytys päälle niin joutuu tekeen hätäsekstion, ja sit taas tulee uus huoli siitä että selviääkö vauva ku on viel niin pieni....

Ens yönä ei varmaan tuu paljoo nukuttua, tuntuu vähän siltä.

Täällä toinen raskaus ehkä...ehkä siksi, että en usko vielä aiempiin testeihini :ashamed:

Mutta jo nyt on käynyt murheajatuksia mielessä.

-kohdun ulkoinen
-keskenmeno
-kohtukuolema
-ultrissa selviävät asiat (onhan kaikki kunnossa)
-liitoskivut
-ennen aikaiset supistelut (vuodelepo)
-ennen aikainen syntymä loppuraskaudessa

Ihan näin monia murheita ei esikosta ollut, mutta tämäkin murehetiminen on onneksi ihan normaalia...tiettyyn pisteeseen saakka :D

Tällä hetkellä se, onko raskaus tuulimuna vai kohdunulkoinen vai sittenkin siellä missä pitää olla eli kohdussa. Jos tuon yli päästään, tulee pelko onko lapsi terve. Edellinen menetettiin rv:llä 18+0 vakavan sairaiuden takia.

Jos tuokin etappi yli päästään niin sitten se, kuinka aikasin lapseni tulee syntymään. Kohdun rakennevian takia mulla on suuri riski ennenaikaisuuteen. Lääkäri sanoi, että on hyvä jos päästään vkolla 32 asti. *huoh* Pelkoa pelon perään..... :(
Kohdunulkosta/tuulimunaa mulla ei oo VIELÄ ollu, mutta muut pelot on sitäkin todellisempia ja aiheellisia. :/

Alussa pelotti uusiiko kohdunulkoinen. Sitten tottakai hirvitti np-ultra, ja nyt tuskaillaan kympillä muutaman päivän päässä odottavaa rakenneultraa. Kyllä sitä välillä miettii, että ei tämä raskaanaolo tällaiselle hermoheikolle sovi lainkaan :ashamed:

Mua pelottaa keskenmeno ihan yli kaiken! Ei ole kokemuksia moisesta kuitenkaan. Olen 15 vuotta kuumeillut vauvaa ja nyt kun se vihdoin on toteutumassa niin pelottaa, etten saakkaan nauttia tästä kaikin rinnoin! Samaa ovat kaikki ympärilläni toitottaneet, että "voi kumpa kaikki nyt menisi hyvin". Joka kerta kun tunnen valkovuodon niin sekunnin murto-osaksi tulee mieleen, että onkohan se verta...saan kuitenkin lohdutettua itseäni sillä, että jos se olisi menossa kesken niin kuulemani mukaan se sattuisi ja PALJON! Mikäli tämä ei pidä paikkaansa niin älkää hyvät ihmiset oikaisko minua!!! Olen aivan kamala stressiRiikka, joten jos minulle kerrotaan, että keskenmeno voi tapahtua yön hiljaisina tunteina ilman että tunnen mitään niin taivas repeää just sillon!! :laugh:

Yhteistyössä