G: Millaisesta yksityisestä päivähoidosta olisit valmis maksamaan enemmän, kuin mitä kunnallisella puolella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuija

Vieras
Olisiko jokin arvo sinulle niin tärkeä? (esim. ekologisuus)
Vai haluaisitko lastesi päivähoidossa olevan enempi toimintaa? (esim.perhepäivähoito vain 4-5vuotiaille)
Ja paljonko olisit valmis maksamaan tästä palvelusta?
Opiskelen lastenhoitoalaa ja nyt hiukan koulutyöni puolesta kartutan, millainen idea vetäisi asiakkaita.
Kiitos kaikille, jotka vastavat! :)

No ei, kun tehtävänä oli kysellä vanhemmilta näitä asioita. Tehdään sitten koulussa yrittäjyyden tunnilla yhteenveto siitä, millaista palvelua olisi kannattava tuottaa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tuija:
No ei, kun tehtävänä oli kysellä vanhemmilta näitä asioita. Tehdään sitten koulussa yrittäjyyden tunnilla yhteenveto siitä, millaista palvelua olisi kannattava tuottaa. =)

No joo toi muuttaaki asian täysin se ei vaan alotuksesta mulle auennu :D Mun omani oli aikoinaan musiikki ja liikunta painotteisessa, mut hintaa en yhtään muista enkä tiedä nykyisiä hintojakaan, mut ton valitsin just noista syistä ja myös siitä syystä että ryhmät oli jaoteltu erittäin hyvin ei ollut suuria ikähaarukoita mikä oli mulle myös hyvin tärkeä asia.

todella monipuolisesta viikko ohjelmasta.... liian usein perhepäivähoitajilla toistuu sama kaava... Monesti olen miettinyt että jos itte tekisin kyseistä työtä niin panostaisin juuri siihen että yksikään päivä ei olisi samanlainen. Luonnossa liikkuminen ei maksa mitään ja sieltä löytyy paljon askartelutarvikkeita,välipala siellä maistuu paremmalta kuin sisällä jokaisessa kaupungissa on uimahallit ja neljänkin lapsen kanssa siellä käynti onnistuu mainiosti,vanhainkodeissa vanhukset tylsistyy täysin ja voisin hankkia jonkun "kummi"kodin jossa vaikka käytäisi ilostuttaa vanhuksia lauluilla ja leikeillä ja yhdessä ololla säännöllisesti... ideoita ja mahdollisuuksia on monia harva vaan viittii alkaa niitä toteuttaa mutta kaikesta tämmösestä voisin maksaa exraa enemmän.... summia en osaa sanoa mutta voisin tulla vastaan tukemalla rahallisesti lasten "elämystoimintaa" esim: just uimahallii sun muita...

jep ja sama pätee ihan tarhatoimintaankin...

Ehkä jos tarvitsisin tuollaista palvelua kodinomainen, rauhallinen ja leppoisa paikka olisi ainoa, jonka hyväksyisin. Ulkona luonnossa liikkumista ja normaalia arkea. Ei mitään adrenaliini-pommitusta ja jatkuvaa "ohjelmaa".

hmm. en millaisestakaan. mun lapsilla on niin loistava kunnallinen päiväkoti , että on vaikea keksiä miksi maksaisin enemmän jostain yksityisestä joka olis parhaimmillaan yhtä hyvä.

Meillä nyt tarvittaisiin yhtä ja toista ekstraa, mutta jos nyt ajattelisin ihan normilasta niin sellainen ulkoilmapäiväkoti. Meidän naapuritalossa on sellainen, viettävät suurimman osan päivästä ulkona lähimetsässä. rakentelevat majoja, kiipeilevät, tutkivat luontoa, kehittelevät itse leluja jne. Syövät ja nukkuvatkin ulkona.

Siihen olisin omille lapsilleni paikkaa hakenut jos olisin voinut. =)

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Ehkä jos tarvitsisin tuollaista palvelua kodinomainen, rauhallinen ja leppoisa paikka olisi ainoa, jonka hyväksyisin. Ulkona luonnossa liikkumista ja normaalia arkea. Ei mitään adrenaliini-pommitusta ja jatkuvaa "ohjelmaa".

Samaa mieltä. Ja pienet ryhmäkoot (tämä tuleekin jo tuossa rauhallisuudessa ja kodinomaisuudessa).

Tosin meillä ei kyllä olisi mahdollisuutta maksaa extraa.

Olen hyvin tyytyväinen lasteni päiväkotihoitoon kunnallisella puolella. En olisi valmis maksamaan enempää yksityiselle koska en uskoisi hoidon olevan sen laadukkaampaa.
Retkiä, luonnossa liikkumista yms. toimintaa on riittävästi ja jokapäiväiset ulkoilut, leikit, ruokailut ja muut perusasiat toimivat.

Yhteistyössä