G: Millaista silmämeikkiä käytät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chocolatte

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 239
0
36
Eli kertokaa, mitä silmiinne pistätte ja kuinka paljon. :D ja mitä kommentteja ootte saanu?

Itse meinaan alkaa kokeilla josko osaisin tehdä sellasen suht luonnollisen silmämeikin. Tarttis noita ehkä vähän korostaa, ettei ihmiset huomaa niin hyvin couperosa poskia ja vinoa nenää... Vinkkejä? Olen aina vastustanut vähän meikkaamista syyllä "jos en miehille kelpaa tämmösenä ku olen, ei ne ole minun arvoisia", mutta nyt kun työelämään meinaan astella niin voisi toki olla hyvä jos osaisi korostaa hyviä puoliaan ja häivyttää huonoja...

Meikkivoide, pohjustus vaalealla luomivärillä, eyeliner (musta), tummalla varjostukset ja häivytys vaalealla. Ripsiväri ainakin yläripsiin.
Varjostuksen väriä vaihtelen, mutta yleisimmin käytän tumman ruskeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Meikkivoide, pohjustus vaalealla luomivärillä, eyeliner (musta), tummalla varjostukset ja häivytys vaalealla. Ripsiväri ainakin yläripsiin.

:laugh: Taidat näyttää vähän pesukarhulta! muaahahaahhahahha

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:

:laugh: Taidat näyttää vähän pesukarhulta! muaahahaahhahahha

ja sinä et taida tietää meikkaamisesta mitään? :D

Minulla on jo luonnostaan pitkät ja tummat ripset, mutta tykkään silti käyttää ripsiväriä. Rajauksia en laita joka päivä, ei tunnu siltä että tarvitsee. Mutta rajaukset teen siniharmaalla, harmaalla tai mustalla kynällä tai nestemäisellä. Luomivärinä käytän jotain neutraalia ja hillittyä.

Ainut mitä mä osaan laittaa on ripsari :laugh: En oo koskaan ollu meikkaaja tyyppiä... Joskus mun ystävä on mua laitellu, mutta nykyjään todella harvoin... En käytä edes töissä meikkiä, koska tuloksena olis varmaan mustat silmät... Tapana on meinaa hieroa silmiä työn lomassa ja sillonhan meikit tuppaa leviää :D

Töissä mulla on tosi asiallinen meikki. Olen tosi tarkkaa ettei mistään kohtaa mene yli. Joka tauolla tarkistan meikin ja korjailen.

vapaa-aikana Pesen meikit pois ja olen kotona ihan nudena. Jos lähden kyläilemään tai kauppaan, laitan huolettoman kevyen meikin.

Kun heitän kunnolla vapaalle, siis lähden bilettään, laitan vahvempaa silmämeikkiä ja tulee sitä usein illan mittaa lisäiltyäkin, niin että on tullut just tuota pesukarhu-kommenttia.

Päivämeikeistä tulee aina positiivista kommenttia ja kaikki kyselee neuvoja. En kuitnekaan osaa selittää miten nämä meikkini teen.

Silmämeikkiä.. Kulmienvahvistelua luomivärillä ja siveltimellä, luomiväriä jos tuntuu siltä (yleensä ruskean sävyjä), alarajaus luomivärillä taikka meikkikynällä . Ripsiväriä. Ja aikaa menee n.1-2min.

Ripsari ja meikkipuuteri töihin. Välillä rajaukset mustalla, luomiväriä jos joku iltameno tai juhlat. Kulmissa on aina kestoväri.

Joo, ja kommentit on aina olleet, ei sun tarviis meikata ollenkaan, vaikka tosi vaalea olenkin, siis miehiltä ja äidiltä, eli niiltä jotka ei niin tuosta meikkaamisesta kauheesti ymmärrä.

Ihan ekana vinkkinä, että osta Lumenen silmämeikin pohjustusvoide. Maksaa kympin verran, mutta kestää n. pari vuotta.

Sen avulla sulla pysyy luomiväri kuin luomiväri paikallaan (ei tarvi ostaa kallista) eikä karkaa päivän mittaan luomivakoihin paakuiksi. Paakkuuntunut luomiväri ei näytä kellään hyvältä. Tuo pohjustusvoide on pieni hopeinen tuubi ja tosiaan sen avulla pysyy luomiväri paikallaan hikisimmissä liikutatunneillakin. :)

Siks toiksekseen jos tahdot luonnollisen meikin, vältä liian kovaa kimalletta. Sitä saa toki olla, mutta älä laita sitä liikaa tuohon kulmakarvojen alle, koska se näyttää helposti ja huonosti laitettuna heti tökeröltä. Valitse semmoinen lämmin ruskea värisävy (jos et ole tummaan tottunut esim. Max Factorilla on monia hyviä, niistä ei jää niin tummaa luomelle). Mutta älä ota liian punaisen ruskeaa = mitä punertavampi, sitä väsyneemmän näköinen susta helposti tulee.

Laita sitä alkaen tosta ulkoreunasta ja noudata sun silmän "kuopan reunaa". Eli tummin kohta aina ulkoreunaan ja sit tohon kuoppaan, itse luomelle vähiten väriä. Kantsii koittaa, sopiiko sulle myös tohon sisäreunaan väriä (usein siihenkin kannattaa hieman laittaa, paitsi, jos silmät on tosi lähellä toisiaan).

Muista, että aloitat tosta ulkoreunasta, koska alkaessa siinä siveltimessä on aina eniten väriä. Se tumma kohta jää muuten helposti väärään paikkaan. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ihan ekana vinkkinä, että osta Lumenen silmämeikin pohjustusvoide. Maksaa kympin verran, mutta kestää n. pari vuotta.

Sen avulla sulla pysyy luomiväri kuin luomiväri paikallaan (ei tarvi ostaa kallista) eikä karkaa päivän mittaan luomivakoihin paakuiksi. Paakkuuntunut luomiväri ei näytä kellään hyvältä. Tuo pohjustusvoide on pieni hopeinen tuubi ja tosiaan sen avulla pysyy luomiväri paikallaan hikisimmissä liikutatunneillakin. :)

Siks toiksekseen jos tahdot luonnollisen meikin, vältä liian kovaa kimalletta. Sitä saa toki olla, mutta älä laita sitä liikaa tuohon kulmakarvojen alle, koska se näyttää helposti ja huonosti laitettuna heti tökeröltä. Valitse semmoinen lämmin ruskea värisävy (jos et ole tummaan tottunut esim. Max Factorilla on monia hyviä, niistä ei jää niin tummaa luomelle). Mutta älä ota liian punaisen ruskeaa = mitä punertavampi, sitä väsyneemmän näköinen susta helposti tulee.

Laita sitä alkaen tosta ulkoreunasta ja noudata sun silmän "kuopan reunaa". Eli tummin kohta aina ulkoreunaan ja sit tohon kuoppaan, itse luomelle vähiten väriä. Kantsii koittaa, sopiiko sulle myös tohon sisäreunaan väriä (usein siihenkin kannattaa hieman laittaa, paitsi, jos silmät on tosi lähellä toisiaan).

Muista, että aloitat tosta ulkoreunasta, koska alkaessa siinä siveltimessä on aina eniten väriä. Se tumma kohta jää muuten helposti väärään paikkaan. ;)

Kiitti, nämäpä oliki tosi hyviä vinkkejä! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Chocolaadi:
Kiitti, nämäpä oliki tosi hyviä vinkkejä! :D

Ollos hyvä vaan. :D

Lisään vielä, että laita tuohon pohjustusvoiteen päälle ensin kevyesti puuteria, sit vasta luomiväri. (Ei tule maailmanloppua, vaikka laittasit suoraan tohon luomivärin ilman puuteria, mutta luomiväri on helpompi häivyttää ja levittää ton puuterikerroksen päälle.)

Ensin meikkivoide,sitten puuteri ja vaalea luomiväri koko luomelle. Sitten liikkuvalle luomelle yleensä mustaa tai muuta tummaa luomiväriä,usein myös violettia koska se väri korostaa mun vihreitä silmiä.Myös hopeaa käytän jonkun verran antamaan kiillettä. Joskus laitan ylös kajaalia,aina kuitenkin alas. Sitten mustaa ripsaria ylös. Ja koska silmämeikki on noin tumma niin huuliin ehdottomasti vaaleaa huulikiillettä.

Jos et osaa meikata kannattaa vaan nyppiä(nypityttää) kulmat ja laittaa niihin väriä, taivuttaa ripset ja laittaa ripsiväri. HIRVEEN näköstä kun ihminen joka ei osaa, on meikannut!! Tai kysyä kosmetologilla kysymäs neuvoa.

heii...jos ei osaa meikata ei sitä opikkaan ellei meikkaa,tuskin kukaan naisista on ekalla kertaa täydellistä meikkiä tehnyt,en minä ainakaan.

-itse asiassa minä käytän tumman ruskeaa luomi väriä niin että rajaan sillä alaluomen,ja yläluomea ulkokulmasta puoleen väliin(molemmat ohuesti),sit ripsiväriä,ja hiukan vaaleanpunertava huulikiilto (joskus tummalla huulikiillolla teen siihen päälle pusuhuule;) ja sen yhen kerran kun eksyin baariin(päivällä biljardia pelaa) minua koetettiin iskeä:)

tosin tajusin sen siinä vaiheessa vasta kun olin jo sanonut tylysti pois edestä:(

Alkuperäinen kirjoittaja tekina:
Jos et osaa meikata kannattaa vaan nyppiä(nypityttää) kulmat ja laittaa niihin väriä, taivuttaa ripset ja laittaa ripsiväri. HIRVEEN näköstä kun ihminen joka ei osaa, on meikannut!! Tai kysyä kosmetologilla kysymäs neuvoa.

Tai sitten kannattaa vaan alkaa sinnikkäästi opetella. :) Harjoitus tekee ihan oikeasti mestarin.

Minä en meikkaa arkena, en töihin, enkä kauppaan. Sitten jos ollaan menossa esim. kaupunkiin asioille tai muuhun "tilaisuuteen", niin silloin meikkaan.
Perusmeikki on seuraava; meikkipuuteria nassuun, vaaleaa luomiväriä koko luomelle, mustaa ripsiväriä ja kulmiin hieman väriä. "Juhlameikkiin" lisään perusmeikin lisäksi kahta erisävyistä, tummaa luomiväriä, rajat tietysti häivytän. Vaalein sisäluomelle, ja siitä tummenee ulkonurkkaa kohti. Eye-Linerillä rajaukset. Huulimeikin kanssa en ole sinut, eli vaseliinia huulille pikkusen. Sitten olenkin jo valmis.

Yhteistyössä