G: Milloin perätila vauva kääntynyt oikein päin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hattarapilvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hattarapilvi

Jäsen
30.11.2008
97
0
6
Minulla on tänään menossa 34+6 ja vauva edelleen perätilassa. Ollut ainakin 28 viikolta asti pää ylöspäin. Vielä olisi vauvalla puolitoista viikkoa aikaa kääntyä oikein päin, ellei käänny niin sit sairaalaan kääntöyritykseen..

Milloin teidän perätilavauvanne ovat kääntyneet oikein päin?

Ensimmäinen ei koskaan kääntynyt. Kääntämistä ehdottivat, mutta en suostunut. Suunnitellulla sektiolla syntyi turvallisesti aikanaan maailmaan. Perätilasynnytystäkin ehdottivat, johon en myöskään ollut suostuvainen.

Uusi tulokas nyt viikkoja 30 ja ainakin toistaiseksi istua nököttää tyytyväisenä. Ihan mielenkiintoista nähdä jääkö tämä toinenkin perätilaan. Ja jos, niin sitten eivät enää toisella kierroksella edes ehdottele (onneksi!) perätilasynnytystä.

Tuttavapiirissäkin olen kyllä kuullut että ihan viime hetkillä ovat vauvelit vielä kääntyneet suuntaan jos toiseen :)

Hei!Mä googletin just tänään tota mun vauvan asentoa ja sieltä löyty vanhoja keskustelupätkiä ja kääntöyritysjuttuja.Mulla nyt rv 33 ja mun vauva ollut poikkitilassa jo viikkoja.En pysty nukkumaan ku oikealla kyljellä (pikku "pomo"ei anna)ja sen vuoksi mulla selkää välistä öisin polttelee.No oon vielä kuitenkin suht hyvin kuitenkin pärjännyt ja nukkunut ihan 8 tuntiakin yössä.Kaipa se siitä sit.

Niin niissä ketjuissa oli kaikkea vinkkiäkin miten saada vauva kääntymään:joku neuvo laittamaan tyynyjä takapuolen alle niin että peppu nousee ylöspäin ja olemaan siinä asennossa,ni hän oli ollu sillai pariin otteeseen päivän aikana,ni vauva olikin itte kääntynyt sit!Joku oli kokeillu vyöhyketerapiaa ja se auttanu vauvan asentoon.Sit on vielä se peppu -pystyssä asento.Sitä vois kans koittaa,josko tehoais.

Ite en ainakaan suostu mihinkään kääntöyritykseen,sillä siitäkin on olemassa sellaisia kauhujuttuja,jos vaikka napanuora vauvan kaulan ympäri,yms.ja siitäkin semmoisia esimerkkejä,että vauva kohta kääntynyt takas entiseen asentoon.

Mä uskon siihen,et vauvalla jokin syy olla siellä kohdussa noinpäin.Eli voi vielä kääntyä ihan loppumetreillä rt:hen.Sullakin on vielä hyvin aikaa siihen!Uskotaan molemmat et näin käy! :D

Mulla oli perätilassa varmasti vielä viikolla 33+0 ja vahva epäily vielä viikolla 36+1. 36+3 oli kääntöyritysaika varattu mutta oli huomaamattani siinä 33-36 välillä jossain kääntynyt itse ja pysynyt. Siskolla kääntyi viikoilla 37+, äidilläni kanssa tossa n. 35+.

meillä kuopus oli perätilassa vkolla 29, vielä aamulla oli rt:ssa, mutta illalla kääntyi :o
vkolla 34 todettiin poikkitila (joka tuntui aika häijylle!) ja vkolla 35 viistotila...
vkolla 36 oli rt:ssä vihdoin.
Napanuorassa kyllä oli solmu keskellä kun syntyi, eli oli aikast vilkas tapaus... :D

tyttö oli tietääkseni koko ajan perätilassa, niin oli suunniteltu sektio. Kääntämistäkin yrittivät muttei tullut mitään. Nyt jännitetään kuinka toinen ulos tulee,aikaa on vielä mutta pieni kun olen...

Alkuperäinen kirjoittaja KooKoo:
Ensimmäinen ei koskaan kääntynyt. Kääntämistä ehdottivat, mutta en suostunut. Suunnitellulla sektiolla syntyi turvallisesti aikanaan maailmaan. Perätilasynnytystäkin ehdottivat, johon en myöskään ollut suostuvainen.

Uusi tulokas nyt viikkoja 30 ja ainakin toistaiseksi istua nököttää tyytyväisenä. Ihan mielenkiintoista nähdä jääkö tämä toinenkin perätilaan. Ja jos, niin sitten eivät enää toisella kierroksella edes ehdottele (onneksi!) perätilasynnytystä.

Tuttavapiirissäkin olen kyllä kuullut että ihan viime hetkillä ovat vauvelit vielä kääntyneet suuntaan jos toiseen :)

saako kysyä miksi et suostunut kääntöyritykseen?
mulla viikkoja nyt 32+5 ja vauva istua tököttää masussa..kai..ellei ole ehtinyt maanantain jälkeen kääntyä ja tässä jo pohdiskelee kaikkea mahollista etukäteen :)

Täällä neiti oli myös rv 20+ jotain lähtien perätilassa. Kääntämistä yritettiin viikolla 36, mutta ei kääntynyt. Itse en kääntämisyritykseen toistamiseen lähtisi. Lopulta vauva siis syntyi suunnitellulla sektiolla, koska alakautta en halunnut lähteä yrittämään.

mulla esikoinen kääntyi joskus viikon 36 tienoilla ja syntyi viikolla 37. neuvolassa täti katsoi ultralla asentoa ja jos ei olis kääntyny niin ois yritetty kääntää. onneksi kääntyi sitten ihan itsekseen.

tänään 36+6 ja vaavi vieläkin perätilassa :/ Kääntämis aikaa odotelleen.. Lääkärillä ei vain näyttänyt lähetteen kanssa olevan kiirettä. Itsestä vain tuntuu, että vieläköhän tuo mahtuu edes kääntymään :/

Rv 33+5 oli kaveri vielä perätilassa tai oikeastaan poikittain. Rv 34+2 ultrattiin ja oli kääntynyt oikein päin. Itse en huomannut tai tuntenut tuota kääntymistä. Nyt rv 37+2 ja kaiketi oikein päin pysynyt, ainakin liikkeiden tuntumisesta päätellen.

Yhteistyössä