G: Minkä kokoinen 1,5v.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jagulaari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jagulaari

Vieras
Eli galluppia pukkaa, minkä kokoisia teidän 1,5 vuotiaat ovat olleet:

Esikoinen poika, 83cm ja 9400g

Kuopus poika, 86,5cm ja 12080g

Ja oletteko kuulleet sanontaa jonka mukaan aikuispituus voidaan laskea kertomalla pituus 2 vuotiaana kahdella. Meidän terkkarin veli oli ollut 2 vuotiaana 93cm ja aikuisena 186cm!

Olen kuullut tuon 2v jutun myös ja omalla kohdallani pitänyt suunnilleen paikkansa. Eli lyhyt olen edelleen =D

Meidän esikoistyttö oli 2-vuotiaana 91,5cm eli olis aikuisena aikasta pitkä.. siis naiseksi. Meillä mieskään ei ole pitkä joten jos tytöstä pitkä tulee isona niin tulee meidän sisarusten puolelta kai geenejä..

Nuorempi tyttö oli 2v neuvolassa 87cm. Ollut koko ajan tosi hidaskasvuinen ja ilmeisesti parissa kuukaudessa kuronut kiinni. JOS mittaus piti paikkansa. Oli 1-vuotiaana vaan 73,5cm.

Meidän neitimme oli 82 cm ja 10900g, mitä lie sitten kaksivuotiaana. Olin itse useamman sentin lyhyempi 1,5-vuotiaana ja tällainen 159cm "hujoppi" olen edelleen. Tyttö on siis saanut enemmän pitkän isänsä geenejä.

Tyttö oli 1,5-vuotiaana 77,7 cm ja alle 9 kg, ihan tarkkaan en muista enää.

Tuo 2-vuotismitoista aikuispituuden katsominen ei varmaankaan ole kovin hyvin paikkansa pitävä arvio... Onhan se varmaan sinne päin, mutta itseni pitäis ainkain olla 168 cm (olen 162 cm), jos tuo pitäis paikkansa. Meidän tytöstä tulis taas 162 cm pitkä, joka vois ollakin lähellä totuutta, mutta luulen, että jää alle 160 senttiin kuitenkin...

Pituutta 88,5cm ja painoa 12kg ja rapiat päälle. Aika pitkä ja hoikka siis...
Itse 167cm, mies muutaman sentin päälle 180. Toisillahan se 2v. arvio pitää paikkansa, toisilla taas ei ollenkaan. Mulle ihan sama minkäpituinen pojasta tulee, onhan se tietty mukava seurata pitääkö aikuisena arvio paikkaansa. : )

tyttö oli 85cm ja 12kg 1v6kk iässä.

tuo 2v pituuden mukaan arvioitu aikuispituus ei ainakaan omalta kohdalta pitänyt YHTÄÄN paikkaansa; piti tulla 186cm pitkä ja olen 20cm lyhyempi :)
Ja kai siinä katsotaan myös vanhempien pituudet sitä arviota tehdessä...

Tyttö oli 87,5 cm ja 11,2 kg (suunnilleen). 2-vuotiaana sama tyttönen 92 cm ja n. 13kg. Tällä hetkellä 2v 5kk ja noin 95 cm pitkä ja 14,5 kg. Neito olisi siis aikuisena 184cm pitkä, mikä on hieman yläkanttiin mutta varmaan suuntaa-antava, sillä me vanhemmat olemme kummatkin pitkiä.

Pikkuveli on 9-kuisena 79,5 cm ja 12,1 kg, kasvukäyrien 2-vuotisarvio 96 cm ja 16 kg. Olisi siten täsmälleen isänsä pituinen aikuisena, joten 2vuottax2-kaavio voisi hyvinkin pitää paikkansa.

Kasvukäyrän voi muuten piirtää itse Verkkoklinikka.fi-sivustolla.

Meidän tyttö oli 1,5vuotiaana 79cm ja 9,9kg

1v: 72cm ja 8,7kg
2v: 84cm ja 11,2kg

Omalla kohdallani ei pidä paikkaansa tuo 2v pituus x2. Olisin siinä tapauksessa 172cm, kuitenkin vain 165cm.

Poika oli 11085g ja 84,5cm. Kaksivuotiaana oli 91,5cm ja ennuste oli ~180cm.

Pikkuveljeni oli kaksivuotiaana vajaa metrin mittanen ja on nyt aikuisena kaksimetrinen :) Mieheni oli 2v. 88cm ja on nyt 170cm.Ittestäni en tiedä koska mua ei ole mitattu 2vuotiaana.

Yhteistyössä