G: minkähintainen talopaketti teillä on ollut ja mitä rakennusprojektin kokonaisbudjetti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "rakentaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"rakentaja"

Vieras
-Mikä teillä on ollut talopaketin hinta ja mikä on sen valmiusaste (materiaalipaketti, vesikattovalmis, viittä vaille valmis, muuttovalmis)?

-Mikä teillä on ollut tontin hinta?

-Mikä teillä on kokonaisbudjetti?

Järkytyin, kun tuttavilla pelkkä talopaketti (viittä vaille valmis) maksaa jo 540 000e.

Aikanaan talopaketin hinnan kun keroti kolmella, sai kokonaiskulut suunnilleen. Nykyisellään taitaa olla viisainta kertoa neljällä, jos olen rakentavien ystävien puheita oikein osannut tulkita?

Meillä tuli oma tontti, talo + autotalli ja pihahommat maksamaan noin 210 000e.

[QUOTE="sipsi";29182144]Aikanaan talopaketin hinnan kun keroti kolmella, sai kokonaiskulut suunnilleen. Nykyisellään taitaa olla viisainta kertoa neljällä, jos olen rakentavien ystävien puheita oikein osannut tulkita?

Meillä tuli oma tontti, talo + autotalli ja pihahommat maksamaan noin 210 000e.[/QUOTE]

Mikä talopaketin hinta? Kannattaisko määritellä, mitä se pitää sisällään? Tarkoitat varmaan materiaalipakettia?

Tarkoitan talotehtaalta tullutta "paketti", joka meidän kohdallamme oli "sateelta suojaan"- laajuinen. Sanottakoon sitten vaikka materiaalipaketiksi :)

Suo anteeksi, jos vastaus ei miellyttänyt - vastasin kun kysyttiin :)

[QUOTE="sipsi";29182394]Tarkoitan talotehtaalta tullutta "paketti", joka meidän kohdallamme oli "sateelta suojaan"- laajuinen. Sanottakoon sitten vaikka materiaalipaketiksi :)

Suo anteeksi, jos vastaus ei miellyttänyt - vastasin kun kysyttiin :)[/QUOTE]

No jos kerrot, et talopaketin hinnan voi kertoa 3:lla, niin silloin myös kannattaa kertoa, mitä talopaketin toimituslaajuutta oikein tarkoitat. Muuten koko lauseessa ei ole järjen häivää.

On aika eri hintaista ottaa vaikka pelkkä materiaalipaketti tai VVV ja kertoa se kolmella.

[QUOTE="Vieras";29182803]Tehkää itse, tulee paljon halvemmaksi. Meillä tontti 4000 neliöö, talo 150 neliöö ja autotalli 40 neliöö yht. 160 000 eur.[/QUOTE]

Se ei ole niin yksinkertaista jos ei omaa rakentamisen tieto ja taitoa.

Yhteistyössä