G: Mistä vauvalle vaatteet?

  • Viestiketjun aloittaja Utelias
  • Ensimmäinen viesti
Utelias
Hei!

Sarjassamme hassu gallup, mutta ihan uteliaisuuttani kyselen eli mistä ostatte vauvallenne vaatteet? Suositteko yleensä kotimaista? Kumpi ratkaisee hinta vai laatu?

Kiitos kaikille vastauksista!
 
maija
Hinta ratkaisee ja ostan halpis-, nettimyymälöistä ja alennusmyynneistä. Kotimaisia vaatteita on harvassa, koska suurin osa valmistajista teettävät tai ostavat jostain halvemman tuotannon maista.
 
cc
Ei ole tullut yhtään vauvan/taaperon vaatetta ostettua eli ne ollaan saatu käytettynä ja samaa kierrätystä jatkan eli lahjoitan eteenpäin.
Isommalle koululaiselle täytyy ostaa ja siinä hinta ratkaisee eli ale-kuponkeja käytetään,alennusmyynnit,osa ostetaan kirpparilta.
 
laura
H&M:lta, Name It' in myöskin edullisia vaatteita eri kaupoista, sitten ihan perus cittarin Naperoita ja Prismasta saa hyviä Ciraf'in vaatteita halvalla myöskin :)
Eli ei osteta kalliita lastenvatteita juurikaan.. Mummo kyllä sitten ostaa lahjaksi Marimekkoa ym. kalliimpia:)

Luulen kyllä, et jos meiltä löytyis esim P.OP, ostaisin hinnasta huolimatta, ovat niiiiiiiin ihania lastenvaatteita!:D
 
Sirenia
H&M, Lindex, Citymarket ja postimyynti sekä halpiskaupat (esim. vapaavalinta)... eli ei siis kalliita osteta meilläkään. Lisäksi huuto.netistä tulee joskus huudettua jotain:)
 
SannaA
Itse olen hommannut KappAhll:sta, Prismasta ja kirpputorilta nyt ihan viimeksi, sukulaiset/kaverit on tuoneet Prismasta, Lindexistä, Stockalta, second hand -shopista ja ulkomailta.
Postimyyntiä tai nettikauppoja ei ole vielä tullut kokeiltua...eikä näitä pelkästään lastenvaatteita myyviä kauppoja -ne on jotenkin hippasen liian kalliita meikäläisen lompakolle. Alennusmyynneissä varmaan tulee käytyä kyllä :)
 
täällä näin!
Olen himpun päälle keskituloinen mutta suosin kirpputoreja ja sukulaisilta saatuja. Hirvittää uusien vauvanvaatteiden ja jalkineiden hinnat. Kävin hetki sitten ostoksilla ja mieleen tuli, että miten ihmeessä esim. pienituloinen yksinhuoltaja hankkii lapsilleen vaatteet ja varusteet...?

Vai korvaako sosiaalituki hankinnat......

 
ä
Minä köyhä minimituloinen äiti ostan vauvalle niitä vaatteita mitkä on mielestäni kivoja, on ne halpoja tai kalliita. Ostan hyvin harvoin itselleni mitään(oikeastaan ikinä), mutta tykkään että vauvalla on kaikkea, se on vähän niinkuin itsenikin hemmottelua. Sosiaalituki ei kyllä korvaa mitään vaan ihan äitiyspäivärahalla ostelen.

On kyllä saatu käytettynäkin vaatteita ja lahjaksi, mutta on sitä tultu osteltua adidastakkia ja puman kollegepukua ja vaikka mitä. Esim. stockalta, urheiluvaatemyymälästä ja sitten muita vaatteita kappahlista, lindexiltä, h&m:ltä, anttilasta..
 
laura
Alkuperäinen kirjoittaja Äippänen:
"laura":lle... mikä merkki tuo p.op on? En ole koskaan aikaisemmin kuullut? Olisi kiva tutustua kyseisen merkin vaatteisiin, jos ovat kivoja.
Katso Googlella, Polarn o pyret = P.OP, ruotsalainen ketju, missä on aivan ihania vaatteita vauvoille/lapsille ja odottaville äideille.Kampissa on Helsingissä liike. Tietääkseni ei muualla vielä Suomessa. Toivottavasti niitä tulisi enemmänkin :)
 
hjkhk,gjydf
Alkuperäinen kirjoittaja täällä näin!:
Olen himpun päälle keskituloinen mutta suosin kirpputoreja ja sukulaisilta saatuja. Hirvittää uusien vauvanvaatteiden ja jalkineiden hinnat. Kävin hetki sitten ostoksilla ja mieleen tuli, että miten ihmeessä esim. pienituloinen yksinhuoltaja hankkii lapsilleen vaatteet ja varusteet...?

Vai korvaako sosiaalituki hankinnat......
EI TODELLAKAAN KORVAA!!! MITÄKÖHÄN MUUTA LUULET YKSINHUOLTAJAN ARJEN OLEVAN KUN JO TÄSTÄ ASIASTA NÄIN AJATTELET:(

Mä kans ostan vauvalle laatua ja maksoi mitä maksoi. Itse käytän loppuun omat vaatteet, ja kierrätän, ostan paljon omia huuto.netistä ja kirppareilta, h&M:stä halpiksia...
 
miuku
suosin halpaa ja nättiä eli h&m, lindex ja name it. kaksospojilla vaatteita kuluu älyttömästi, joten niitä saa ostaa kerralla aina isomman satsin. onneksi sentään on molemmat poikia, niin voi käyttää samoja eikä tarvitse ostaa kaksia eri. p.op:lla on ihania ja hyvälaatuisia, mutta ei monia raaski ostaa paitsi alesta. jos ois vaan yksi vauva niin ois varmaan kaikki sieltä :)

joo ja tosiaan kaksosiahan ei tueta mitenkään erityisesti, mutta kaikkea täytyy hankkia kerralla kahdet: turvakaukalot, syöttötuolit, sängyt, toppahaalarit, kengät jne jne. meillä onneksi isovanhemmat on auttaneet tosi hyvin, mutta on paljon perheitä, jotka kustantavat kaiken itse ja on taatusti tosi tiukkaa. me ei saatu keltään mitään käytettynä (lähipiirissä tyttöjä aiemmin pinkkeine vetimineen, niitä ois saatu kyllä) ja kirpputoreille en oo usein päässyt penkomaan, harmi.
 
...
Heh, pientä kilpavarustelun tuntua taas ilmassa? "Kyllä minä vaan ostan aina parasta ja kalleinta lapselle ja itse kuljen vaikka alasti!". Ja mitähän sillä voitetaan? Ei se kerro lapsesta välittämisen määrää, että vaatteet on kalleimmasta kaupasta...

P.OP. on kiva, mekin on saatu niitä vaatteita Ruotsista (kiitos lauralle valaisusta, että Helsingistäkin löytyy ko. kauppa)
 
ä
Ei ollut tarkoitus mistään kilpailla, vaan vastaus tuohon "korvaako sosiaalituki hankinnat" halusin painottaa ostavani myös kalliita vaatteita minimituloilla eikä sos.huolto korvaa mitään! Tosiaankin en osta itselleni juurikaan mitään.. onko se nyt pahasta ostaa vauvalle kivoja vaatteita, kalliita? Siis mielestäni vastasin kysymykseen enkä millään tapaa halunnut sanoa olevani parempi, ainoastaan sitä että en kyllä ole millään tapaa paremmin tuettu, että ei tarvi kenenkään sanoa että "tuo ostelee sossun tuilla emmaljungia" tms. Ihan samalla äitiyspäivärahalla, onkohan se nyt pienin mahdollinen, ostan vauvalle vaatteet.
 
yh-ä
Tässä teille yh:n tulofaktaa. Saan asumistukea, kotihoidontukea, kuntalisää, lapsilisää ja exältä elatusapua (jopa 200€/kk). Verojen jälkeen käteen jää 1200€, josta maksan vuokran (561€), puhelinlaskun ym. laskut. Näistä rahoista teen kuitenkin joka päivä ruokaa, ostan joskus itselleni onlyn farkut puoleen hintaan, lapselle naperoa, giraffia, kirpparilöytöjä, alennuslöytöjä ja hyvin on puettu! En koskaan ole muutenkaan mikään tuhlaajatyttö ollut, joten näillä rahoilla tulee loistavasti toimeen. Töissä ollessa en todellakaan saanut tällaisia rahoja käteen. Olen vakaasti sitä mieltä, että ero on ainoa keino, jolla äitikin saa OMAA rahaa huushollin hoitoon. En todellakaan näillä rahoilla eläisi, jos vielä yhdessä oltaisiin. Jotain positiivista siis siinäkin erossa. Enkä siis todellakaan elä sossun tuilla. Veroni olen maksanu ja veroja maksan monesta tuesta!
 
opiskelia
Miksi aina on niin paha juttu sanoa että käyttää sossun tukia... Ollaan miehen kanssa opiskelijoita tai minä nyt minimi äippärahalla... ja käydään lähes jatkuvasti sossun luukulla... tullaan varmaan myöhemmin maksamaan kaikki takaisin valtiolle veroina, joten en todellakaan häpeä sitä että nyt tarvitaan sossusta tukea.
 
VP
Me vieraillaan H&M:lla säännöllisesti, KappAhl käy myös. Ja ihan vain sen takia, että noista liikkeistä löytyy meidän mielestä näteimmät vauvanvaatteet. P.OP. on ehdottomasti matkakohdelistalla, kun marraskuussa mennään Helsinkiin. Kiitos vinkistä, en ollut koskaan moisesta kuullutkaan :)
 
joanna3
olen osatanut alesta, kirpparilta, huuto.netistä. Vain pari vaatetta ovh:lla. Jotenkin älytöntä maksaa 10€ vaikkapa bodysta kun niitä saa 0,5-2€ /kpl käytettyinä. Itsellä esikoinen poika, ja olen koettanut hommata unisex-värejä; vihreätä, keltaista, beigeä. Jos vaikka Luoja suo toisenkin vauvan, ja hän sattuu olemaan tyttö. Kyllä kouluiässä ennättää ostella kalliimpia vaatteita, kun sitten ei ehkä käytetyt kelpaakaan.
 
tätä mieltä
"Saan asumistukea, kotihoidontukea, kuntalisää, lapsilisää ja exältä elatusapua (jopa 200€/kk).
...
Enkä siis todellakaan elä sossun tuilla."

Onkohan tässä hiukan ristiriitaa...? ;-)

Ei sossun tuella eläminen ole mitenkään hävettävää. Jos elämäntilanne on sellainen. Kuten joku kommentoikin, moni tulee maksamaan saamansa tuet veroina moninkertaisesti takaisin. Eri asia on sitten ne, jotka eivät haluakaan muuta kuin tuilla elää. Heitäkin on, se on tosiasia.

Moni hyvinkoulutettukaan ei hirveästi enemmän kuin tuon 1200 saa käteen, paneehan se vähän miettimään...

Meni vähän asian vierestä. Mitä vaatteisiin tulee, susin käytettyä; edullista ja ekologista. Ja kyllä äidin kannattaa välillä itselleenkin jotakin uutta suoda. Ihan mielenpiristykseksi :)
 
mamma :)
Yleensä ostelen H&M:ltä,Lindexiltä tai Exit:istä.Myös Bobosta olen löytänyt ihania pienen pojan vaatteita,samoin Gantiakin tulee joskus ostettua.Eli ostopaikkoja laidasta laitaan,vaatteen ulkonäön ja käyttötarkoituksen mukaan.
 
Aurinko
Minkä hintaisia noi P.OP:n vaatteet on? Onko kalliita vai halpoja? Ollaan menossa huomenna Helsinkiin ja mietin pitäiskö poiketa siellä. Mut jos on tosi kalliita, niin en viitsi ees mennä, rupee vaan harmittamaan, kun en sitten raaskikaan ostaa.
 
Julietta
Lähinnä kirppareilta. Hyväkuntoisia löytyi halvalla, liikaa tuli hamstrattua. Helleaikaan 60-68 cm:n kokoja jäi käyttämättä.

Muutama laadukas merkkivaate saatiin lahjaksi (Marimekkoa, ulkomaisia kalliita). Ja itsekin olen niitä parempia sattunut ostamaan secondhandina. Onhan nuo kestävämpiä kuin halpikset, mutta vauva kasvaa niin nopeasti, ettei meillä mitään loppuun käytetä.

Voi olla, että nämä päätyvät vielä pikkukakkoselle, sitten kierrätän Viroon tai Karjalaan.
 

Yhteistyössä