G: Mistä vauvalle vaatteet?

  • Viestiketjun aloittaja Utelias
  • Ensimmäinen viesti
Q
Meillä yleensä on kans tuo H&M (nettikauppa) ja NetAnttila. + Catalog. Joskus harvoin tulee shoppailtua oikein kaupoissakin.. (Lindex, KappAhl) 3 lasta, ei paljon huvita lähteä bussilla =) Sittarissa sitten käydään koko perhe. Myös Huutonetissä tulee tehtyä kauppoja välillä, yleensä kyllä myyjänä.

Välillä tosissani ihmettelen henkilöitä jotka valittaa miten kaikki on niin kallista eikä sitten lapsilleen osta edes sellaisia vaatteita että olis sopivan kokoisia..( Lähipiirissä siis esim sellainen henkilö jonka 115 senttinen poika kulki viimeksi 90cm housut jalassa.... ) Niitä vaatteita saa nykyään TOSI edullisesti, etenkin nettimyymälöistä. Ja mikä sen helpompaa ;) Välillä siis tosiaan löytyy niin halvalla ettei kannata ostaa edes käytettynä! Ja myydessä saa saman takaisin ;).

Merkkivaatteet on sitten tietty asia erikseen. Harvoin tulee ostettua, ainakaan uutena ja/tai kalliilla.

Ei tuo tulojuttu tuolla ylempänä (yh-ä) kuulostanut mielestäni mitenkään ristiriitaiselta. Tottahan se on että yksinelävä saa enemmän ja myös tarvitsee sitä!! Rankkaahan se yksinhuoltajuus on ja rahalla elämä kummasti helpottuu!! Eikä joka paikassa kuitenkaan makseta kuntalisää joten se pienentää tuloja heti monilla.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja yh-ä:
Tässä teille yh:n tulofaktaa. Saan asumistukea, kotihoidontukea, kuntalisää, lapsilisää ja exältä elatusapua (jopa 200€/kk). Verojen jälkeen käteen jää 1200€, josta maksan vuokran (561€), puhelinlaskun ym. laskut. Näistä rahoista teen kuitenkin joka päivä ruokaa, ostan joskus itselleni onlyn farkut puoleen hintaan, lapselle naperoa, giraffia, kirpparilöytöjä, alennuslöytöjä ja hyvin on puettu! En koskaan ole muutenkaan mikään tuhlaajatyttö ollut, joten näillä rahoilla tulee loistavasti toimeen. Töissä ollessa en todellakaan saanut tällaisia rahoja käteen. Olen vakaasti sitä mieltä, että ero on ainoa keino, jolla äitikin saa OMAA rahaa huushollin hoitoon. En todellakaan näillä rahoilla eläisi, jos vielä yhdessä oltaisiin. Jotain positiivista siis siinäkin erossa. Enkä siis todellakaan elä sossun tuilla. Veroni olen maksanu ja veroja maksan monesta tuesta!
Onhan se hurjaa, että yh saa kotona ollessaan etuuksina käteen miltein sen mitä koulutettu työssä ollessa :(
 
ex-yh
Itse aikoinani yh:na sain hoitovapaalla ollessani melkein koko vuokran asuntotukena, sitten elämiseen tukea,lapsilisä,kuntalisä,hoitolisä. ja tulotaso oli melkeinpä parempi kuin olisin ollut töissä.
töissä ollessa kun asumistuki luonnollisesti pieneni,lämiseen tuki lakkasi ja sitten vielä lisäksi maksut päivähoidosta.
ja nyt välillä tosiaan harmittaa,kun ei mitään voi ostaa ilman suurempaa suunnitelmaa ja säästämistä. nyt mies ja 2lasta, hoitovapaalla ja ei kuuloakaan että 3v. asti vois kotona olla.
se on kyllä ihan hyvä että tuetaan ihmisiä ja jokainen siis nauttikoon niistä silloin kun tarvii,kun tosiaan töihin mennessä ne maksetaan moninkerroin takaisin veroina ym.
mutta pelkästään halu elää etuuksilla sitä en ymmärrä,vaikka tosin houkuttelevata näin se kuullostaa.
 
Q
Juu mutta ei se yksinhuoltaja siellä kotona laiskottele vaan hoitaa lapsiaan. Vuorokauden ympäri mahdollisesti ihan yksin. Ja töihin mennessään varmaan tarvii edelleen jotain tukia, varsinkin jos enemmänkin lapsia kuin yksi. Ei sitä keskituloinen (ainakaan minun palkoilla) pystyisi maksamaan kahden saati kolmen lapsen päivähoitomaksuja + vielä muita laskuja.

Jos joskus omalle kohdalle sattuisi niin hyvä se on tietää ettei puilla paljailla olisi!!
 
yh-ä
Empä mäkään kuitenkaan itse valinnut tuilla eläjäksi! Nyt kuitenki maailma vielä sen verran romuna, etten vois kuvitellakkaan töihin palaavani. Mielelläni otan rahaa nyt vastaan, mut mielelläni jakaisin tuntoja ja kotitöitä miehen kanssa. En eronnu omasta tahdosta :'( Ostan kuitenki "halpisvaatteita" lapselle ja hyviä on ollu. Ei se raha mua onnelliseks tee, vaan se rakkaus....
 
Iitu1
Ollaan ostettu vähän joka paikasta,Lindex,Kappahl...Mutta useimmiten Citymarketista sekä yhdestä lastenvaateliikkeestä.Kotimaista suosin eikä hinnalla väliä jos on laadukas.
 
vauvan-vaatteet.fi
Viimeksi muokattu:
Jolis
Hei!

Sarjassamme hassu gallup, mutta ihan uteliaisuuttani kyselen eli mistä ostatte vauvallenne vaatteet? Suositteko yleensä kotimaista? Kumpi ratkaisee hinta vai laatu?

Kiitos kaikille vastauksista!

Löysin aivan ihanan nettikaupan! Biba.fi
Suosittelen kurkistaa, sieltä löytyy vauvalle söpöjä vaatteita, vastaavia en ole nähnyt missään :)
 
Viimeksi muokattu:
äppä
Alkuperäinen kirjoittaja ä;7644785:
Ei ollut tarkoitus mistään kilpailla, vaan vastaus tuohon "korvaako sosiaalituki hankinnat" halusin painottaa ostavani myös kalliita vaatteita minimituloilla eikä sos.huolto korvaa mitään! Tosiaankin en osta itselleni juurikaan mitään.. onko se nyt pahasta ostaa vauvalle kivoja vaatteita, kalliita? Siis mielestäni vastasin kysymykseen enkä millään tapaa halunnut sanoa olevani parempi, ainoastaan sitä että en kyllä ole millään tapaa paremmin tuettu, että ei tarvi kenenkään sanoa että "tuo ostelee sossun tuilla emmaljungia" tms. Ihan samalla äitiyspäivärahalla, onkohan se nyt pienin mahdollinen, ostan vauvalle vaatteet.
Olen keskituloinen parisuhteessa elävä, mutta näin olen elänyt vuosikausia. Esikoinen on 12 v. Lapsille ostan nättejä vaatteita (ei aina edes kalliita, hinta laatusuhde pitää olla kohdillaan). Itselle ostan järkevästi ja pidän tosiaan omat vaatteeni loppuun saakka. En törsää itseeni muutenkaan, esim. kampaajalla käyn max kerta/vuosi. Lapsille on helpompi ostaa, ja ilahduttaahan se äidinkin silmää, kun lapsi on huolletun näköinen. Lisäksi haluan, että lapsilla on varaa harrastuksiin. En silti koe olevani mikään marttyyri.
 

Yhteistyössä