G: Mitä mieltä olet Me&i:sta? (Meandi)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Raivotar

Aktiivinen jäsen
27.11.2005
3 665
0
36
Plussaa:
- vaatteet pysyvät kuosissaan eivätkä saumat ala kiertää
- ihanan värikkäitä vaatteita (toisin kuin ne iänikuiset mustat & harmaat pääkallokuosit, joita n. 120 cm pojille on vain tyrkyllä tavallisissa kaupoissa)

Miinusta:
- kalliit hinnat
- vaatteet haalistuvat nopeasti
- edellisen laskun epäselvyydet ja laiton laskutuslisä (jota tosin ei tarvinnut maksaa, kunhan tajusi reklamoida siitä laskutukseen)
- jatkossakin laskuissa oleva laskutuslisä (ellei maksa kortilla)

Summa summarum: en taida jatkossa enää tilata me&i-tuotteita.

Minua ärsyttää yksi yksityiskohta pojan housuissa. Ovat sellaset ruskeat plyysityyppiset-mitälieainetta-. Housut hyvät, kivan tuntuiset ja värit pysyy, MUTTA vyötäröllä oleva leveä kuminauha on AINA kierteellä ja nurinperin (kiristysnappi sojottaa ulospäin ) ja hankala. Ja saa näyttämään pöksyt rumalta. Ja olettaisin, että painaakin, kun leveä kuminauha on sen maaliman kierteillä. Se olisi varmaan ollut viisaampi ommella kiinni, mutta kun siinä on tuo kiristysmahdollisuus. Hmm.

Kirpparilta olen tehnyt Me&I löytöjä, uusia ja käytettyjä. Jotkut ovat ihania jotkut kamalia. Jotkut vaatteet haalistuu kauheen näköisiksi. Yleisesti kyllä tykkään Me&I vaatteista.

"tarvinnut maksaa, kunhan tajusi reklamoida siitä laskutukseen)
- jatkossakin laskuissa oleva laskutuslisä (ellei maksa kortilla)"

Reklamoin siitä kyllä heille, mutta silti vaativat maksamaan, tein kuluttajavirastoon ilmoituksen tuosta ja pari päivää tuon ilmoituksen jälkeen, meandilla ylläri ylläri toimikin tuo korttisysteemi (tuli vain mieleen, että ottivatko kuluttajavirastosta yhteyttä sinnepäin ja heti alkoi toimia...).

Tosi pettynyt olen heidän tomintaansa kaiken kaikkiaan. He on palauttaneet mulle liian vähän rahaa reklamoimistani vaatteista (muka vahingossa ja pyh), he on karhunneet housuja, joita en ole koskaan saanutkaan, he on ottaneet laskutuslisän, muutenkin saa joka asiasta vääntää.

Lisään vielä vaatteista, osa pysyy hyvinä, osa haalistuu nopeasti. Paljon myös muita laatuvirheitä. Ja tuo vöytärönauhojen ikuinen kiertyminen, se ärsyttää.

Kivoja kuoseja, mutta kun laatu ja palvelu on huonoa, niin ei kiinnosta enää. Kaappi täynnä meandia, mutta nyt on se loppu. Tuo laskutuslisä oli mulle se viimeinen niitti. Kun niille kerta on niin tärkeää repiä tuostakin ne rahat niin pitäköön lumppunsa.

Yksi asia mistä nyt olen lukenut on se, että noissa niiden tunikoissa on kaulan ympärillä nauhat ja jotkut ovat pelänneet että lapsi tukehtuu siihen ja ilmeisesti kuluttajviraston sivujen mukaan tuollaisia nauhoja ei kaulan ympräillä saa olla. Tein kuluttajavirastolle pyynnön, että tutkivat asian. Toivottavasti se pyyntö meni perille, netin kautta kun tein.

Minä lupasin maksaa heille laskun summan laskutuslisineen. Viestin mukaan tosin laitoin tilinumeroni ja pyysin heitä palauttamaan laskutuslisän tililleni, koska Kuluttajaviraston mukaan laskutuslisä oli tässä tapauksessa aiheeton (lisäsin tämän linkin sinne: http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/hakutulokset.aspx?id=1a03cacd-88c6-4bf1-8427-1da44fbd541b). Kerroin viestissä vielä, että jos laskutuslisää ei makseta minulle takaisin, otan yhteyttä Kuluttajavirastoon. Ei mennyt kauaa kun sain viestin, jossa ilmoitettiin, ettei minun tarvitse mitään laskutuslisiä maksaakaan... :laugh:

Kuluttajaviraston linkki ei näemmä toiminut, joten tämä teksti siellä kuitenkin oli:

Milloin kuluttajalta voidaan vaatia laskutuslisää ja paljonko?

"Laskutuslisä on ikään kuin palvelumaksua siitä, että elinkeinonharjoittaja laskuttaa kuluttajaa tuotteesta tai palveluksesta. Jos kuluttaja voi valita maksaako käteisellä vai laskulla, elinkeinonharjoittaja voi periä laskutuslisää laskun kirjoittamisesta ja lähettämisestä. Laskutuslisän on oltava kohtuullinen ja sen on perustuttava todellisiin kustannuksiin. Lisäksi kuluttajalle on etukäteen kerrottava laskutuslisästä. Jos laskulla maksaminen on ainoa tapa maksaa tuote tai palvelu, ei laskutuslisää kuitenkaan saa periä."

Minusta meandin vaatteet ovat kivoja, ja itse olen saanut vain hyvää palvelua vakiomyyjältä. Ikinä ei ole tarvinnut asioida asiakaspalvelun kanssa. Ainoa sählinki oli tämän syksyn eka lasku, jonka viite ei toiminut, mutta siitäkin ystävällinen myyjä oli varoittanut etukäteen, ja uusi laskukin tuli pyytämättä.
Mitä laskutuslisään ja kuluttajansuojaan tulee, en olisi niin varma, että suomen laki pätee RuÅttalaisessa firmassa. Toki uskon, että pyrkivät palvelemaan parhaansa mukaan maan tavoin, mutta alunperin kyseessä on ehkä ollut heikäläinen eri käytäntö. Ja nykyäänhän saa siis maksaa myös ennakkoon. Ja täytyykin, jos on esim. luottotiedoissa merkintöjä.

Aikalailla samoilla linjoilla kun ap... viime kutsuilla valitin siitä kun ostin 50e tunikan ja ekassa pesussa haaleni ihan silmissä värit... sain niin epäammattimaisen vastaanoton että taitoi minun kutsuiluni loppua siihen.

No ihan perus kamaa.
Kerran oon ollut kutsuilla, enkä ryhmäpaineesta huolimatta tilannut mitään. En ihan oikeasti keksinyt mitään ostettavaa. En tosin tiennyt silloin onko tyttö vai poika tulossa. Huvitti vaan myyjän kommentti et heillä on tosi unisex vaatteita :) Okei, jotkut haalarit on, mutta noin yleisesti ei sinne päinkään. Itselle olisin voinu sellaset pöksyt ostaa mutta niitä oli vain valkoisena ja harmaana, eikä nappaa kumpikaan.

mä oon ihan tykänny ja aion jatkossakin ostaa.Mulla on monta kymmentä me&I-vaatetta ja kaikki muut on pitäneet kuosinsa ja värinsä paitsi yksi mekko joka on Me&I:n alkutaipaleelta.Ja vaatteita on pesty paljon,joitakin kymmeniä kertoja.

Minä laitoin tuollaista sähköpostia meandille jo aiemmin. Käskivät yhä vain maksaa. Lakimies oli kuulemma tarkastanut asian ja blää blää blää.. Minä tykkään kuoseista ja väreistä. Pikkupaikkakunnalla ei småfolkin tai IdaT:n vaatteita pääse luopnnossa näkemän kuin tilaamalla. Ne voisivat olla vaihtoehtoja Meandille. Olen joutunut palauttamaan ompeluvirheisiö tuotteita. Uutta ei välttämättä saa tilalle - jos tuote on loppuunmyyty. Hankalaa on monessa suhteesa.. mutta jälleenmyyjä on mukava.

Pidin alkuun kovasti meandin vaatteista. Nyt muutaman sesongin jälkeen olen pettynyt heidän vaateisiin. Matkivat muita tai tekevät koko ajan samaa, esim. pilviä.

Ostan vaatteet nykyään muualta:)

Alkuperäinen kirjoittaja Raivotar:
Minä lupasin maksaa heille laskun summan laskutuslisineen. Viestin mukaan tosin laitoin tilinumeroni ja pyysin heitä palauttamaan laskutuslisän tililleni, koska Kuluttajaviraston mukaan laskutuslisä oli tässä tapauksessa aiheeton (lisäsin tämän linkin sinne: http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/hakutulokset.aspx?id=1a03cacd-88c6-4bf1-8427-1da44fbd541b). Kerroin viestissä vielä, että jos laskutuslisää ei makseta minulle takaisin, otan yhteyttä Kuluttajavirastoon. Ei mennyt kauaa kun sain viestin, jossa ilmoitettiin, ettei minun tarvitse mitään laskutuslisiä maksaakaan... :laugh:

Laitoin samantyyppisen viestin, mutta olivat ilmeisesti sitten vaihtaneet taktiikkaansa eivätkä luvanneet mitään tuollaista vaan päinvastoin, vaativat maksamaan.

Yhteistyössä