G: Mitä työtä ette ikimaailmassa haluaisi tehdä, miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lissää kalluppeja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lissää kalluppeja

Vieras
Eli mikä ammatti/ammatit olisivat sellaiset, mihin ette ryhtyisi päätoimisesti? Entä tämänhetkinen ammatti?

Itse en voisi kuvitella olevani lähihoitaja/hoitoapulainen, siivooja tai kaupan kassa. Kaikista kolmesta kokemusta opiskeluajalta ja ei enää ikinä! Raskasta ja huonosti palkattua, päivän jälkeen aina ihan puhki, yövuoroja ja uupumusta, ei jaksamista harrastuksille. Tilipäivänä lähinnä vitutti, kun siitä raatamisesta ei maksettu enempää. Tämän hetken työ ohjelmistosuunnittelun parissa.

En haluaisi olla lentäjä. Unohtui puolet vastauksesta. Miksi ei lentäjä? En halua olla vastuussa koneesta ja matkustajista. Enpä kyllä pääsisikään lentäjäksi, joten ei suuri tragedia kyseessä.

Viimeksi muokattu:
Huoltoaseman myyjä. Tai en ainakaan siinä paikassa, missä pari vuotta sitten jouduin olemaan kesätöissä. Sääliksi kävi kun siellä kävin ja samat myyjät vieläkin oli siellä. Eikö tosiaan mitään muuta työtä löydy. Tai no joo, hyvä et joku suostuu tekemään sitäkin.

Minulle olisi kauhistus olla sihteeri tai olla jossain talous- tai numerohallinnan tehtävissä. Numerot ja lomakkeet kauhistuttavat.

Puhelinmyyjäksi alkamistakin ennen pitäisi käydä yli monesta omasta ennakkoluulosta.

Musta kaupassa oli ihan jees töissä, ei ollut rankkaa ja palkkakin oli työmäärään nähden musta mukava, ei suuri, mutta ei erityisen pienikään. Tosin siwaan en menis töihin vaikka maksettais, kaikki arvaa varmaan miks. :D

Itse en haluis alkaa siivoojaks, bussikuskiksi, konnariksi enkä lähäriksi.

Tuo R-kioskin myyjä aika paha ja sit Siwassa iltahommat...yksin.
Sit pankkivirkailija koska toisten raha-asioita ja istumista, lääkäri (eläin sekä ihmis) koska vastuu elämästä/kuolemasta valtava.
Oon kaupan täti sit kun taas töissä :)

aspa. En ole palveluhenkinen enkä tule toimeen ihmisten kanssa, varsinkaan hankalien. En nauti uusien ihmisten tapaamisesta, enkä vuorotyöstä. Paljon vähemmällä vaivalla saa enemmän liksaakin - ja ilman vatsahaavaa.

no voi olla että viemärisukellus tekisi myös tiukkaa.

Siivoajan työtä, koska vihaan siivoamista yli kaiken. Vihaan myöskin fyysistä työtä.

Joku tehtaassa tehtävä liukuhihnatyö olisi myös aivan kauheaa.

Samoin monotoninen kaupan kassalla olo, siis tavaroitten piippailu 8 tuntia, hyi hitto.

[QUOTE="vieras";25523107]aspa. En ole palveluhenkinen enkä tule toimeen ihmisten kanssa, varsinkaan hankalien. En nauti uusien ihmisten tapaamisesta, enkä vuorotyöstä. Paljon vähemmällä vaivalla saa enemmän liksaakin - ja ilman vatsahaavaa.

no voi olla että viemärisukellus tekisi myös tiukkaa.[/QUOTE]

Sano mitä muuta voi tehdä? En ikinä saa muita kuin aspa- ja myyntitöitä.

Oma vastaus: puhelinmyynti. En ikimaailmassa haluaisi sitä tehdä, mutta ikävä kyllä se on juuri nyt ammattini, kun pakko on jostain saada rahaa.

Joku ruumiinavaaja tai hautausurakoitsija (ne ketkä pesee ruumiit) voisi olla pahoja myös.

teurastaja, lihanleikkaaja, mitään liukuhihnaa en kestäisi myöskään, ulosottomies, poliitikko, nämä nyt tuli mieleen eli en voisi tehdä mitään äärilikaista, yksitoikkoista tai sellaista missä pitää olla erittäin paksu nahka

Kaikella kunnioituksella tuota työtä tekeville... Tämä työ varmasti sopii jollekuille, mutta itselleni se oli täyttä helvettiä.

Eli, en enää milloinkaan halua olla Nokian kokoonpanolinjalla töissä. Been there, done that.

Kuukauden kokemuksella kymmenen vuoden takaa; ei ole minua varten.

Nykyisessä työssä saan juosta kieli vyön alla paikasta toiseen, saan kuitenkin olla oman alani asiantuntija jossa työssä (kröhöm...) olen mielestäni ihan osaava. Tiukat tilanteet ja vaihteleva työrytmi sopivat minulle paremmin kuin jatkuva tasainen kuormitus.

Mitään, missä pitää istua sisällä pöydän ääressä, rampata kokouksissa, edustaa jakkupuvussa, tuijottaa näyttöä monta tuntia päivässä, pyörittää paperihommia....

Ja tällä hetkellä olen päätoimisesti vähän niinkuin se monen inhokki maatalouslomittaja, tosin huolin asiakkaiksi vain hevostalleja. :)

Joku myyntityö/myyntiedustajan työ, jossa edellytetään hillitöntä "edustamista", mainostamosta, jopa painostamista.

Siis esim. jonkun lomaosakefirman myyjä, joku koteja kiertävä "tuppervaaramyyjä"...

En pystyis yhtään tollaseen!

Muuten voisin tehdä ihan mitä vaan laillista työtä, jos olis pakko.

Kaveri siivos ''raatokämppiä'' pari vuotta. Siis sellaisia pultsareitten asuttamia lääviä häädön jälkeen, ja asuntoja, jonne joku oli kuollut ja oli muhinut siellä viikoista kuukausiin. Siihen en pystyis.

Siwan kassa on kans semmonen, mihin en ikinä menis. Pelkäisin ryöstäjiä ihan hirveästi.

Yhteistyössä