Hae Anna.fi-sivustolta

G: Mitä mieltä olet

Viestiketju osiossa 'Muotifriikit' , käynnistäjänä Tiina M, 26.06.2006.

1. Tiina M Vierailija

Aika monessa muotilehdessä ja mainoksessa on ollut kuvia miehistä, joilla on jalassa suorat housut ja flip flopit tai puku ja sen kanssa sandaalit tai kengät ilman sukkia. Nuohan on aikaisemmin olleet vähän kiellettyjä yhdistelmiä, mutta näyttävät kieltämättä aika trendikkäiltä. Voisiko tuollaiset asut sopia mielestäsi rentoihin kesähäihin tai vaikkapa coktail-tilaisuuteen?

Kun vietetään iltaa kylässä tuttavien luona, niin aika usein Suomessa riisutaan kengät. Naiset ovat usein sen jälkeen paljain jaloin ja miehillä taas yleensä on sukat jalassa. Onko miehillä sukkapakko vai voisiko miehetkin olla paljain jaloin? Siis joko kokonaan ilman sukkia tai sitten jopa riisua sukat? Mielestäni farkut ja paljaat varpaat on aika siisti yhdistelmä, myös miehillä.

2. dolce Vierailija

Kun itse pidän kotibileet, siellä ollaan aina (tyylikkäät) kengät jalassa.

3. kielo Vierailija

Meillä taas ei kotibileissä enää vahingosta viisastuneena pidetä kenkiä, koska varsinkin miesten kenkien pohjakuvioihin tarttuu _aina_ kiviä/hiekkaa joka naarmuttaa parketit. Myös naisten kenkien koroista jää jälki, jos on metallikorkia tai kantalappu niin kulunut, että koron metallisydän pistää esiin. Jos on dress-up -juhlat kiikarissa, niin varaan jonkun tilan, jonka lattiat saa sitten hiihtää ja kopsutella naarmuille.

Meillä saa miesvieraatkin olla paljain jaloin, mutta puvun tai suorien housujen kanssa on minusta aivan karmaisevan tyylitöntä miehen pitää sandaaleja tai paljaita jalkoja. Farkut ja kesäiset pellavahousut sekä vajaamittaiset housut ovat sitten erikseen, sporttivaatteista puhumattakaan.

4. MA-A Vierailija

Miehet SAA olla sandaaleissa ja ilman sukkia! Rennot kesäpuvut, farkut ja kesähousut näyttää oikein hyviltä myös ilman sukkia. Mutta sukattomaan asuun valitsisin sopivat kengät ja ehdottomasti paidan ilman krakaa.

Meillä ei kotona ole pukeutumisvaatimuksia ja aika harvon (=ei koskaan) järjestämme mitään pukujuhlia. Casual on ainakin meillä päivän sana. Ja siihen sopii paljaat varpaat myös miehille.

5. Gezikat Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä mielestäni näin kesällä voi käyttää, kunhan yhdistää sandaalit oikeanlaiseen, casual-tyyppiseen asuun (ei siis liituraitapuvun kanssa). Edellytyksenä tietysti, että sandaalit ovat siistit ja tyylikkäät ja jalkojen perushuolto kunnossa :)

6. ABC Vierailija

Täsmälleen samaa on kysytty Iltalehden Kysy tyylistä -palstalla stailaajalta. Kumma, miten nämä keskusteluaiheet kiertävät lehdistä ja palstoilta toisile :) Kukahan lainaa juttuja ja keneltä? Vai kyselitkö sinä Tiina M itse myös ammattilaisen mielipidettä Iltiksessä?

7. Tiina M Vierailija

Tässä kohtaa täytyy tunnustaa. Itse olen laittanut kysymyksen Iltalehteen ja myös tälle palstalle. Mutta mitäs jos ei päiviteltäisi sitä, vaan yritettäisiin keskustella esitetystä aiheesta :)

8. Jupataa Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Moi!

*Jee, kesä ja sukat -keskustelu!!!(Vakkarit tietävät mitä tarkoitan)*

Mun mielestä kaikki avonaiset kesäkengät miehillä ehdottomasti ilman sukkia. Myös mokkasiinit ja pehmeät loaferit sopivat hyvin sukitta, mutta jos niissä on umpinainen kanta ne käyvät myös sukkien (ja pitkien housujen kanssa). Toisaalta ei siis koskaan sukkia sortsien (tai muiden vajaamittaisten housujen) kanssa! Paitsi tietysti tiettyihin urheilulajeihin...

Siitä voiko kylässä olla paljain jaloin, pitäisi isäntäväen kantaa kunnioittaa... Mutta ei paljaita jalkoja ainakaan hiukankaan juhlalta tuntuviin tilanteisiin, tällöin mielestäni kyllä ollaankin asuun kuuluvat kengät jalassa, sisälläkin! Nyrkkisääntönä voisi mielestäni pitää, että kylässä paljain jaloin vain jos ihan varmasti tiedät että se isäntäväelle käy, muuten varaudu sukin. Olen nimittäin kyläillyt perheessä, jossa isäntäväki itse oli paljain jaloin, mutta molemmat pitivät sitä heillä vierailevilla (siis ei me vaan yksi toinen samaanaikaan vieraillut pariskunta) todella sopimattomana - jopa jälkipuheisiin saakka. Siis mieluiten sukat mukaan ja kylässä jalkaan.

Käyn työni puolesta usein asiakkaitteni kotona ja kesäaikana liikun usein ulkona kengät paljaissa jaloissa, mutta aina toisen kotiin mennessäni jos riisun kengät niin puen samalla käsilaukustani omat puhtaat pikkusukat (varrettomat puuvillaiset asuuni sointuvat) jalkoihini.

Meille saa kyllä tulla kylään paljain jaloin, ellei kyseessä ole jotkin juhlat - ja silloin siis kengätkin pidetään jalassa!

-Jupataa-

9. heta Vierailija

Minun kotonani vieraat riisuvat kengät sisällä. En pidä siitä että kotonani tallustetaan paljain varpain, joten mielestäni sekä miehillä ja naisilla pitäisi olla sukat mukana jos käyttävät kenkiä paljaissa jaloissa.

10. Kesäelli Vierailija

Kyllä sopii. Toki noi jalkineet ja muu vaatetus pitää olla balanssissa keskenään. Mielestäni esim. nuorekas kesäpuku, kauluspaita ja sandaalit ilman sukkia on oiva yhdistelmä. Ja tietysti ilman krakaa. Samoin puuvillahousut ja farkut eivät kaipaa sukkia. Toisaalta ilman sukkia ei kannata käyttää mitään tavallisia pukukenkiä, sillä se näyttää vähän hölmöltä. Farkkujen kanssa menee myös flip flopit. Suorat housut vaativat vähän toisenlaisia kenkiä.

11. Kesäelli Vierailija

Talossa talon tavoilla. Meillä riisutaan yleensä kengät ja paljain jaloinkin saa halukkaat olla, sukupuoleen katsomatta. Isäntäväki ainakin on. Aika monella tuttavalla/ ystävällä näyttää olevan sama käytäntö. Joten aika rohkeasti menemme kylään ilman sukkia. Jos tilanne epäilyttää, niin voihan aina kysyä lupaa paljain jaloin oleskeluun. Ja aina kun olen kysynyt, niin lupa on tullut :)

12. * Vierailija

Mieluummin paljain jaloin kuin kengät jalassa! Mun mielestä on karmivaa, kun joku menee ULKOKENGISSÄ meidän vessaan. Tai mihin tahansa muuaalle, missä itse liikumme paljain jaloin. Kun ajatteleekin kaikkea likaa, sylkeä, koiran ja muiden eläinten jätöksi ymv. mukavaa, mitä kenkien pohjissa on...YÖK.

Siis itse kysymykseen (tai ainakin vähän sinne päin): meillä voi olla paljain jaloin miehet, naiset ja lapset.

13. Stella Vierailija

Mies sandaaleissa ja puvussa voi olla todella maukas pakkaus, mutta kuten kaikissa muissakin asioissa: kokonaisuus ratkaisee...

Meillä juhlissa ollaan kengät jalassa, sillä asukokonaisuutena juhla-asuun kuuluvat kengät. Paljain varpainkin saa olla, jos haluaa.

*:lle:Tapanani on ollut pestä vessa ennen ja jälkeen juhlien, joten ei se kadulta kotiin kantautuva moska kovinkaan kauaa haittaa. Siisteysongelmat ratkeavat siivoamalla...

14. Paljasjalkaisena Vierailija

Jee, kesä ja EI sukkia!

Sori vain, että karmitan, mutta tyylini muodostavat suorat housut, taitetut lahkeet ja paljaat jalat kengissä.

Toisen kotiin olen joskus ottanut sisäkengät - sukkia kun en jalkaani laita... Omaan kotiini riippuu kenestä on kyse. Ainakin kaunis nainen saa tulla paljain jaloin. ;)

Olen muuten kerran ollut ulkohäissä, joissa morsian oli paljain jaloin. Ei tosin seremonian aikana, mutta heti sen jäljeen potkaisi kengät menemään ja kirmaili koko loppuajan varpaat paljaina.

Olisi itsekin tehnyt mieli, mutta sitä en silloin ihan kehdannut...

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri