G:miten paljon leikit lapsesi kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pampula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pampula

Vieras
Ja lasten iät ja mitä leikitte...?

Meillä 2,5v ja 4kk. Pienimmän kanssa perushoitoa ja höpöttelyä, lelujen näyttämistä, on kuuntelemassa kun luen isommalle.

Isomman kanssa esim. pyöräilee ja mä mukana, luen joka päivä, sit askarrellaan joku kerta viikossa, on mukana arkitouhuissa ja esim. leipomisesta tykkää. Lattialla en ole kovinkaan paljon leikkimässä nykyään, johtuen ihan siitäkin että kiirettä vauvan ja kotihommien kanssa, mut jokusen kerran viikossa saatan esim. muovailla mukana, leikkiä legoilla, autoilla jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
riippuu täysin päivästä. Joskus leikitään enemmän leluilla yhdessä, käydään puistossa keinumassa yms. Joskus aika menee johonkin muuhun ja lapsi kulkee mukana. =)

Näin.
Lapsella ikää 5v.
Leikkii paljon myös itsekseen. :)

kohta 4 ja 6v tytöt meillä..
riippuu niin päivästä tuo leikkiminen meillä..
monesti viihtyvät kahdestaan montakin päivää ja sit välillä taas pitää keksiä hommaa heille ja olla itse matkassa..
paljon kyllä teemme perheenä ohjelmaa päivisin ku miehellä vapaata...talvisin elämme vain miten sattuu vapaat olemaan niin lasten kanssa koton

Aika vähän oikeastaan. En ole koskaan oikein tykännyt siitä... Ulkona enemmänkin leikin lasten kanssa mutta sisällä tosi vähän. Joka päivä kuitenkin jotain jokaisen kanssa.
Yleensä ei tarvii kuin mennä istumaan leikkihuoneen lattialle niin lapset viihtyy siinä kun olen vaan lähellä =)
Isompien kanssa pelataan lauta- ja korttipelejä.
Isommat siis iältään 5v, 8v, 10v ja 13v.
Pienet vajaa 3v ja 1v5kk.

2,5v, 4,5v ja 6v. Normaalisti leikitään paljon. Tai siis pelaillaan lautapelejä, sählyä ym yhdessä ja nyt on vuoden verran ollut käytäntö, että jokaisen kanssa leiki hetken päivässä ihan kaksistaan. Tytön kaa esim barbeilla/bräzeillä. Kuopuksen kaa lasketetaan autoja parkkitalosta ja esikoisen kanssa aina vaan pelaillaan kun hän ei juurikaan leiki. Mutta nyt koen huonoäiti-syndroomaa kun olen raskaana ja oksennan kokoajan, päätä särkee ja huimaa, joten leikit ovat vähentyneet roimasti viimeisen 6:n viikon aikana. :ashamed: Lapsetkin jo kyselee, et mikä äitiä vaivaa....

Kotona ei juurikaan askarrella kun jotain pääsiäis-, vappu-, joulujuttuja, Kerhoissa käydään ja siellä askarrellaan enemmän yhdessä.

Aika vähän jos ollenkaan... Kyllä niillä on niin omat leikkinsä johon mua ei kaivata.
No eilen me leivottiin ja joka päivä ulkoillaan, mutta harvemmin mä nyt tonne lattialle leikkieläinten kanssa menen leikkimään. :)

Lisään, että askartelua tulee ehkä kerran vuodessa, jouluna. Isompi on sitte seurakunnan päiväkerhossa jossa niillä on kerran viikossa askartelupäivä.

Yhteistyössä