G:Monta päivää sairaalassa ekan jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
5 vuorokautta. Mulle tehtiin sectio ja tulevien pääsiäispyhien takia jäin sairaalaan siihen asti, et sectio tikit poistettiin. Olisin päässy pois jo kolmantena päivänä, mut halusin ite olla tikkienpoistoon.

Minä olin ensimmäisestä peräti viikon ja syntyi ihan normaalisti. Vuosi oli -84. Syntyi maanantaina ja vasta viikon päästä maanantaina pääsin pois.
Myös tästä viimeisestä joka syntyi -95 olin muistaakseni viisi päivää sairaalassa. Syntyi tiistaina ja lauantaina pääsin kotiin, vauva haettiin seuraavan viikon keskiviikkona kotiin.
Mulla oli vasta-aineita ja se vähän aina pitkitti sitä kotiin pääsyä.

Esikoinen syntyi torstaina ja minä kotiuduin perjantaina. Vauva pääsi kotiin keskiviikkona. Nyt tämän tokan kohdalla haaveilen edes yhdestä yhteisestä vuorokaudesta osastolla :)

Esikoinen syntyi sunnuntaina, kotiin lähdin keskiviikkona. tiistaina olisi varmaan päästetty jos olisin halunnut mutta olin väsynyt ja kipeä joten yksi päivä sairaalassa oli vielä hyväksi.

Kiireellisen sektion ja esikoisen alkuvaikeuksien takia oltiin 4 yötä (syntyi ma-aamuna, lähdettiin pe-iltapäivänä). Olisin halunnut kotiin jo 3 yön jälkeen, mutta suositeltiin jäämään ja hyvä niin.

Nyt toinen tulossa, saa nähdä kauan maltan olla poissa kaivatun esikoisen luota kun joudun vielä käynnistykseen joka saattaa venyttää sairaala-aikaa... =(

Keskiviikko aamuna syntyi ja maanantaina päivällä päästiin kotiin. Vauva oli keltainen ja 3 vuorokautta sinivalossa. Eli melkeen se 6 päivää siellä makoiltiin. Oli kyllä tylsää kun ei voinu edes vauvaa hoitaa sinivalohoidon takia. Itse olin jo kolmantena päivänä hyvässä kunnossa.

Olin sairaalassa omasta vapaasta tahdostani 5 päivää synnytyksen jälkeen ts. kotiuduin 5.päivä. Mielestäni ei kannata hötkyillä kiireellä kotiin varsinkin jos synnytys oli rankka! Minulla ainakin 1.päivä synnytyksestä meni ihan köllötelessä. En jaksanut kävellä itse omin voimin edes vessaan vaan sairaanhoitajan piti taluttaa. Toisena päivänä synnytyksestä pääsin vasta suihkuun! Ja uskalsin ja jaksoin nostaa ja kantaa vauvaa. Kolmas päivä oli ensimmäinen normaali päivä, jolloin pystyin toimimaan normaalisti ja esim. vaihtamaan vauvan vaipat. Vauva oli myös tällöin ensimmäisen päivän kokonaan vierihoidossa. Neljäs päivä oli sitten vielä voimien keräämistä ja hoidon opettelua vauvalassa ja viides päivä kotiin.

Minulla oli siis normaali alatie synnytys jossa menetin normaalia enemmän verta ja tämä selittää tuon kahden päivän heikkouden, mutta mielestäni oli järkevämpää olla sairaalassa pari extra-päivää ja opetella rauhassa vauvanhoitoa kun tulla puolikuntoisena kotiin.

Synnytin torstai aamupäivällä ja kotiin lähdimme lauantai-iltapäivällä omasta tahdostani. Olisin saanut olla sunnuntaihin, jos olisin halunnut. Osatolla oli ruuhkaa ja annoin ilomielin paikkani seuraavalle, kun vointini oli hyvä ja halusin kotiin!

5 yötä. suihkuun jaksoin muistaakseni 3 pvänä. vessaankaan en saanut yksin mennä ekana pvänä, saati käsitellä vauvaa! oli vähän rankka synnytys ja paljon tikkejä.

Synnytin keskiviikkona iltapäivällä ja kotiin oisin päässy lauantaina, kun lastenlääkäri tarkisti vauvan. Mutta halusin jäädä vielä päiväksi "harjoittelemaan" ja odottelemaan maidon nousua. Sunnuntaina sitten lähdin nyytin kanssa kotiin (maitokin nousi juuri sopivasti)

Synnytin pe 16.31 ja pääsimme kotiin seuraavana to 16 aikaan elikkä 6 yötä siellä vierähti,koska tyttäremme syntyi 38+2 ja keltasuutta ilmeni sen takia ilmeisesti ja valohoidossa meni pari yötä sekä verensokeria myös tarkkailtiin,koska tyttäremme sokeri oli syntyessä 2,2.

Torstaina syntyi, maanantaina kotiin... Olisin päässyt sunnuntaina vaavin toisen lääkärintarkastuksen (sivuääni sydämessä) jälkeen, mutta isäntä ei päässyt hakemaan... :-)

Yhteistyössä