G: Nuoruutesi elektroniikka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KoleaQ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KoleaQ

Aktiivinen jäsen
13.04.2008
2 781
0
36
Valittava naapuri -ketjusta tuli mieleen tällainen kysyä otsikossa mainittua asiaa eli millaista elektroniikkaa kotonasi on ollut, kun olit nuori?

Meillä musiikkia kuunneltiin c-kaseteilta ja videoita vhs:ltä. Peruskanavia telkkarissa oli vissiin kaksi, kolmas tuli kun olin jotain 10 vee. Me saatiin siskon kanssa ala-asteella Nintendo, se ihan eka versio siis. Tietokonetta meillä ei ollut, ne oli kai liian kalliita siihen aikaan. Ala-asteaikana meillä oli myös mikro, yleiskone, leipäkone, astianpesukone (ja tietysti pyykinpesukone, imuri jne.).

Levysoitin c-kasettipesäkkeellä, videot ja tv-ilman kaukosäädintä, tv:stä näkyin 1 ja 2 ja joskus 10-12-vuotiaana rupes näkyyn kolmonen, commodorella pelattiin pelejä sekä nintendolla, mulla oli korvalappustereot. Mikroa meillä ei oo ollut koskaan, kahvinkeitin ja vedenkeitin tuli meille joskus kun olin yläasteella sitä ennen kahvi keitettiin pannulla. Kaitafilmikameralla kuvattiin elävää kuvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika samoja kuin ap:llä, mutta muistelin juuri tuossa eräänä päivänä kuinka rakkaat ja ihanat ne ensimmäiset korvalappustereot olivatkaan :).

Nehän oli aivan luxuxta josta äiti tykkäs..
(Aiheutti kuuroutta ja yksinlaulua nuotinvierstä kuuntelijalle) :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
C-kasetti, Commandore 64,vhs,mikro, (cd-soitin(Oli oma) ja tietokone (yhteistä omaisuutta).. olinkohan silloin joku 11-12v)

Mitäs vuosimallia sä olet?

vm-82

Ok, mun pikkusiskon ikäinen. :) Minä olen '80.

:D

Muistatteko niitä taskukokosia elektroniikkapelejä? Mulla oli joku donkey kong tms. ja joku toinen.. pitäs varmaan mennä kaivelemaan vintille oisko vielä tallessa!
Vanha 90-luvun alussa saatu nintendo on vielä tallessa ja hyvässä kunnossa. Aika nostalgista sillä on pelailla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kiroileva siili:
Muistatteko niitä taskukokosia elektroniikkapelejä? Mulla oli joku donkey kong tms. ja joku toinen.. pitäs varmaan mennä kaivelemaan vintille oisko vielä tallessa!
Vanha 90-luvun alussa saatu nintendo on vielä tallessa ja hyvässä kunnossa. Aika nostalgista sillä on pelailla :)

Mulla oli muutes sellainen missä Mario täyttää sementtikärryjä, pitäis sen olla jossain vielä tallella.. mutta missä :snotty:

Juu, meilläkin oli muutama sellainen. Se taso ei koskaan muuttunu, mutta aina se yhtä jännää oli pelata. :)

Minä olisin halunnut Donkey Kongin... Vaan en saanut.

Voi jestas niitä ensimmäisiä vhs videoita, missä oli kaukosäädin tosi pitkällä johdolla. Ne oli hienot silloin :laugh::laugh:

Mulla oli "kauko-ohjattava" auto sellaisella pitkällä johdolla ja "kaukosäätimellä". :D

Oi....niin oli mullakin. Se oli muuten kans aika pähee peli :laugh:

Voi jestas niitä ensimmäisiä vhs videoita, missä oli kaukosäädin tosi pitkällä johdolla. Ne oli hienot silloin :laugh::laugh:

Mulla oli "kauko-ohjattava" auto sellaisella pitkällä johdolla ja "kaukosäätimellä". :D

Mullakin oli tommonen ja johto oli tyyliin 1 metrin pituinen. Eikä auton renkaat edes kääntyneet.

Alkuperäinen kirjoittaja viera:

Mullakin oli tommonen ja johto oli tyyliin 1 metrin pituinen. Eikä auton renkaat edes kääntyneet.

Mullapa käänty! :D

Mulla oli muutes sellainen missä Mario täyttää sementtikärryjä, pitäis sen olla jossain vielä tallella.. mutta missä :snotty:

Mulla oli semmoinen missä madot yritti syödä kukkia ja niitä matoja piti tuhota :)

Saati ne ensimmäiset "pienet"kännytkät se hirveän iso kapistus :D

Juu ne hirveät laatikon kokoiset kapistukset. Muistan aina naapurin miehen, joka oli tunnetusti varakas mies ja hän ja hänen puhelimensa tulivat paikalliseen jääkiekkopeliin. Puhelin sai ihan oman istumapaikan :laugh:

Yhteistyössä