G: Onko lapsuutesi/nuoruutesi aikaiset ammatinvalintatoiveet tai muut haaveet täyttyneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unelmien Bali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Unelmien Bali

Vieras
Vaiko oliko sinulla lapsena/nuorena selkeää visiota, mikä sinusta tulee isona? Haaveilitko perheestä? Vai jostain ihan muusta? Ja oletko onnellinen tässä hetkessä toteutuneilla haaveilla vai onko haavve vielä saavuttamatta?

Ovat. Mutta minä tiesinkin jo yläkouluiässä mitä haluan.

Halusin kirjoittaa työkseni. Niin teen.
Halusin opettaa lapsia ja aikuisia kirjoittamaan ja lukemaan. Niin teen.
Halusin itselleni lapsia ja turvallisen miehen. Ja kissan. Ne on.

Kaikki se, mitä todella halusin, on toteutunut. Olen nyt siis 39.
Olen aika onnellinen.

8. luokalla päätin että musta tulee ensin merkonomi ja sit ekonomi. Valmistun muutaman kuukauden päästä :) Sitä aikaisemmin on haaveena ollu ainakin eläinlääkärin ura.

Joo. Halusin ihan pienenä kaupantädiksi, ja vähän isompana hevosenhoitajaksi.

Olin kaupassa 5 vuotta töissä, ja kun se tie oli käyty, olen nyt päätynyt hevosenhoitajaksi. Opiskelen hevoshierojaksi parhaillaan, mutta uraohjukseksi musta ei ole millekään alalle, ja toivon että voin näiden kantturoiden kanssa touhuta mahdollisimman pitkään.

Muoks. Muutkin haaveet on kyllä toteutuneet. On se mies ja omakotitalo.
Lapsia, hevosia ja koiria tuplaten mitä kaavailin, ja bonarina muutama muu elukka pyörimässä nurkissa. :D

Viimeksi muokattu:
Ammattihaave ei toteutunut, eikä tule koskaan toteutumaankaan :(.
Mutta sain paljon enemmän kuin uskalsin koskaan toivoa; Minulla on maailman paras mies ja terveet lapset, poika ja tyttö :heart::heart:.

Mä haaveilin pitkään eläinlääkärin ammatista ja sen jälkeen poliisin. Nyt työskentelen eläinlääkäreiden kanssa terveysvalvonnassa, mutta edelleenkin haaveilen jostain paremmasta.

Joo, haave hyvästä miehestä ja muutamasta lapsesta on toteutunut. Olemme tähän mennessä olleet yhdessä noin 14 vuotta ja lapsia on kolme. Omakotitalohaave isolla maaseututontilla on toteutumassa ensi vuonna, kun hehtaarin tontillemme kaartaa talotehtaan auto suurelementtipaketti mukanaan.

Ammattihaaveet ovat tässä iän myötä muuttuneet. Luin itseni ensin sairaanhoitajaksi ja tarkoitus oli myöhemmin lukea vielä lääkäriksi. Työvuosien aikana tulin siihen tulokseen, että lääkäriksi lukeminen olisi minun näkökulmastani menoa ojasta allikkoon, joten aloin pohtia muita vaihtoehtoja. Päädyin sitten hakemaan oikikseen ja pääsin aloittamaan opinnot heti ekana hakuvuonna. Ensi vuonna valmistun OTM:ksi ja siirryn sitten "lopullisesti" työelämään.

Haaveilin 4-vuotiaasta lähtien eläinlääkärin ammatista, mutta pääsykokeissa tulin siihen tulokseen ettei ole mun hommaa. Muuten kaikki on aika pitkälti toteutuneet - haaveilin omasta koirasta, ihanasta miehestä, onnellisuudesta, ja tässä sitä nyt ollaan :)

Ammatinvalintahaaveet eivät ole toteutuneet. Itse asiassa joskua ajattelin, että mä en koskaan halua pankkiin töihin - mutta kuinkas kävikään ;) Ja ihan oikeasti vieläpä pidän työstäni pankissa.

Muut haaveet ovatkin toteutuneet yksi kerrallaan, paitsi lapsia tulikin kaksi kerralla. Perhe- ja kotihaaveet ovat toteutuneet, tosin joskus ehkä haluaisin omakotitalon. Mutta näin nykyiselläänkin on jo oikein hyvä.

Olen onnellinen :)

Yhteistyössä