G: Onko SINUSTA hienoa jos jotkut on naimisissa 60 vuotta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olin muutama vuosi sitten mummoni ja ukkini kultahäissä, 50vuotta avioliitto heillä takana. Pitivät oikein häät, kirkkosiunauksella ja kunnon juhlilla. Ja voi sitä heistä huokuvaa rakkautta ja onnea, kun he kaksi harmaatukkaista käsikynkkää kävelivät kirkonkäytävää alttarille :heart: :heart: :heart: Se tunne oli sanonkuvamaton!

Luin muuten tässä kerran kirjan jossa kerrottiin että hyvin yleinen läheisyydenpelon aiheuttaja on lapsuudessa koetut vakavat tapahtumat kuten esim. seksuaalinen ahdistelu.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
:laugh: :laugh: Miten voi ihminen ollakin noin kateellinen ja katkeroitunut petyttyään omaan rakkauselämäänsä (tai sen puutteeseen) :laugh:

Missä kohtaa olen KATEELLINEN??? :o
MINÄ JOKA INHOAN AVIOLIITTOJA ENEMMÄN KUIN RUTTOA!!!!!!!! :kieh:
Ota pami, apina..ja opettele lukemaan.

Niinpä niin... :laugh: :laugh: Totahan sä voitkin itsellesi vakuuttaa :whistle:

Mun ukki ja mummi olivat n.50 vuotta naimissa.Kun täyttivät 80.v niin kirjoittivat avioeropaperit.Kyllä sekin nyt vähän aikaisemmin olisi voinut tehdä.

Nukkuneet esim. eri makuuhuoneissa ainakin viimeiset 40.vuotta

Alkuperäinen kirjoittaja Sivusta:
Luin muuten tässä kerran kirjan jossa kerrottiin että hyvin yleinen läheisyydenpelon aiheuttaja on lapsuudessa koetut vakavat tapahtumat kuten esim. seksuaalinen ahdistelu.

Noo, tää teoria ei päde ainakaan minuun, jos oli tarkotus piikitellä. :p

Huokaus. Tosi masentavaa lukea tollasia kommentteja, että olis jotenkin ahdistavaa tuijotella saman tyypin naamaa 60 vuotta. Jos pari on noinkin kauan olleet yhdessä, niin kyllähän se on jo kunnioitettava juttu. Vanhoista ihmisistä varmaan suurin osa tosin ajattelee eroamisesta aivan eri tavalla kuin nykypäivän ihmiset; yhdessä ollaan vaikka mikä olisi koska papin edessä se on aikoinaan luvattu. Ja mielestäni juuri tässä olisi monella oppimista; kun kerran ollaan yhteen menty niin viimeiseen asti yritetään yhdessä jatkaa. Mikään parisuhde ei aina ole onnellinen eikä tarvitsekaan aina olla niin; sitähän se yhteiselo ja arki on. Ryppyjä rakkauteen tulee aina joskus mutta kun ne yhdessä ratkoo niin suhdehan vain lujittuu ja yhteenkuuluvuuden tunne vain voimistuu. Siis joo, mielestäni ON TODELLA hienoa jos parisuhde kestäisi sen 60v. Meillä ollaan oltu kakarasta asti yhdessä ja kohta 15v. kihloissa ja on se aika hienoa ja on muuten monesti jo matkan varrella tuntunut, että parempi olis kai lopettaa mutta onneksi ollaan jatkettu. Nyt kun on jo lapsiakin niin on melkein "itsestäänselvyys" että ollaan yhdessä vaikkakaan suhdetta ei saisi pitää itsestäänselvyytenä. Elämä on kuitenkin ihan perustyytyväistä, joten miksipä tätä sekoittamaan... Ja sitäpaitsi; EI SE VAIHTAMALLA PARANE!! (Tai ehkä joissain tapauksissa, mutta noin pääsääntöisesti). Anteeksi, tais tulla jo melkein romaani tästä vastauksesta. Ugh.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Niinpä niin... :laugh: :laugh: Totahan sä voitkin itsellesi vakuuttaa :whistle:

Vakuuta sinäkin, ettei mene herne noin pahasti nenukkiin.
B)
Et voi mitään sille mitä mieltä olen. Ottaako kupoliin?

Ei ota kupoliin, eikä mene edes herne nenään:)
Mua naurattaa sun kaltaisesi ihmiset. Teistä riittää kyllä hupia :hug:
Puspus.

Riippuu ihan avioliitosta, ei se ole mikään itseisarvo että pitkä avioliitto on hyvä asia. Kyllä siinä on enemmän kyse siitä, että minkälainen se parisuhde on, ja kuinka molemmat saavat siinä itseään toteuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Riippuu ihan avioliitosta, ei se ole mikään itseisarvo että pitkä avioliitto on hyvä asia. Kyllä siinä on enemmän kyse siitä, että minkälainen se parisuhde on, ja kuinka molemmat saavat siinä itseään toteuttaa.

Lisään vielä sen, että 60 vuotta kynnysmattona ei ole millään tasolla tippaakaan kunnioitettavaa.