G:Onko teillä lapsi jäänyt lukkojen taakse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraus

Vieras
Tuli tuosta yhdestä ketjusta ja vara-avaimista mieleen, ku joillain ei ole mahdollista piilotella vara-avaimia..

Meillä kerran läpiveto paiskasi ovet kiinni, kun heitin roskapussin ulkorappusille, onneks vanhin osasi avata oven aikani rynkytettyä.

Sit kerran vauva jäi autoon lukkojen taakse, kun avasin kaukoavaimella ovet, heitin vauvan taakse ja sieltä hanskat ja avaimet etupenkille ja ovet menivätki sit lukkoon (autossa pitää aina avata etuovi/peräkontti, muuten automaattisesti ovet lukkiutuvat hetken päästä). Onneks oltiin kotipihassa ja vara-avain oli saatavilla heti.

Kerran jouduin kiipeemään ikkunasta sisälle, tosin lapsetkin oli pihalla silloin. Nyt on vara-avain kyllä aina piilotettuna =)

Mä olin kans viemässä roskapussia, vaan rapuille ja siinäkin ajassa ove pamahti kiinni. Eikä mulla ollu ees kenkiä jalassa. Siinä sitten sukkasillani hipsin hakeen avainta, onneks on piilossa pihapiirissä. Oli perunatkin liedellä.
Kyllä ehdin pelästyä.

Kaveri asui kerrostalossa ja meni tupakalle parvekkeelle ja lapsi lukitsi oven. Onneks sillä oli kännykkä mukana ja mies sisällä nukkumassa ja soitti siihen niin kauan, et mies heräs vastaamaan. Yksi hyvä puoli tapahtuneessa oli, että lopetti tupakoinnin siinä pelossa et jää sinne lukkojen taakse ja ukko ei oiskaan kotona.

mulla myös kerran lapsi pisti oven säppiin kun olin takapihalla tupakalla. onneksi oli avaimet taskussa, oli kyllä inhottavaa keskellä talvea tarpoa sandaaleissa kinoksien yli että pääsi etuovelle.

Mut lukitsi parvekkeelle silloin 3-vuotias esikoinen, olin vauvaa laittamassa vaunuihin nukkumaan. Ei meinannut osata avata ovea sitten mitenkään, vaikka kiinni sen saikin... Kännykkää pidin tapauksen jälkeen aina taskussa kun menin parvekkeelle.
Kertaalleen sama tapaus on lukittautunut meillä kotona vessaan, ulkoapäin avaaminen oli työläs homma, mutta onnistui lopulta. (Edellisten asukkaiden toimesta lukon normaalisti avaimella tms. auki väännettävä kohta oli todella huonossa kunnossa.)

Meidänkin 3-vuotias lukitsi mut ja miehen takapihalle. Oltiin kaikki ulkona kun yks kipaskin sisälle ja veti oven kiinni perässään eikä tietenkään saanut enää ovea auki. No, mies nopeasti kiipes aidan yli ja etupihalta sisään. Onneksi oli avaimet mukana!

Yhteistyössä