G:painogallup

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja n. rv 15-20
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

n. rv 15-20

Vieras
Varmaan tämä on monta kertaa aiheena ollut, mutta silti....

-kertokaahan kuinka paljon painoa teille on tullut n. rv 15-20 mennessä???
-mikä oli BMI raskauden alussa??
-näkyykö ketyneet kilot muualla kuin ehkäpä masun kasvussa?
-oletteko saaneet painon kehittymisestä ikäviä kommentteja
neuvolasta tai muualta?
-ikäsi?

-Itsellä täynnä rv 15 ja painoa kertynyt jo 4 kiloa:(...apua... -BMI alussa 19.22 (joskaan en 'alipainoiselta' ole koskaan näyttänyt)
-kilot näkyvät ehkä hieman masun kasvussa ja tuntuvat myös reisissä ja tisseissä
-ikää 26 v.
-kaveri ainakin mietti, että jos jo 4 kiloa tullut sen täytyy olla lihomista eikä raskauden aiheuttamaa:( Huomautti myös etten koskaan hoikalta ole näyttänytkään... tämä masensi:( ihan täysin:(... huomena pelkään neuvolatädin kommentteja.. mies taas onneksi on vain kovin tyytyväinen painon nousuuni...

Rv 14 lopussa. Painoa kai tullut kilo lisää tähän mennessä. Ei ainakaan enenempää. Rinnat on hiukan kasvaneet, mutta pääosin maha, ehkä ne reidetkin on levinneet. Housut ainakin kiristävät pahasti jo. Tällä viikolla otinkin käyttöön BellyBeltin lyhkäisimmän osan. Harmi vaan kun ei tahdo löytyä kaapista paitoja, jotka ylettyisivät yli vetoketjun. Ostoksille joutuu tästä lähtemään sittenkin...

Mulla BMI oli hiukan yli sen ylipainoisen rajan, oliko se 25 jotain, ekalla kerralla neuvolassa.

- nyt rv 15+2, painoa on tullut jo lähes 4 kiloa :( Epäilen, että tulee syömisestä, kun pahaa oloa välttääkseni mussutan melkein koko ajan jotain (enkä edes herkkuja vaan lähinnä hedelmiä ja leipää)
- BMI oli 21,7
- masussa näkyy kai lähinnä
- kommentteja ei ole tullut
- 29 v.

Hei,

- Nyt on menossa rv 14+5 ja painoa on tullut lisää 4 kg.

2 kg pamahti yhtäkkiä heti raskauden alussa ja se taitaakin olla lähinnä turvotusta. Yksi lisäkilo on varmaan rinnoissa ja loput taitaa olla vauvaa, istukkaa yms. ja vähän ehkä läskiäkin :)

- BMI oli alussa jotain 19 eli 49kg ja 162cm

- kilot näkyvät keskivartalossa ja tisseissä. Eli pieni vauvamasu on jotenkin havaittavissa muuten ylhäältä alas asti turvonneessa vatsassa.

- ei ole tullut ikäviä kommentteja. Neuvolassa sanoivat heti alussa, että noin hoikan äidin pitää muistaa syödä kunnolla ja 15-20 raskauskiloa voi kerätä huoletta, jotta on varastoja imetykseenkin. Taitaa neuvolan täti olla iloinen ensi viikon punnituksessa. Minullakin mies vahtii, että syön tarpeeksi ja terveellisesti.

- ikää on 31 vuotta.

- Rv15 +3kg, rv20 +5kg (siis yhteensä tullut 5kg)

- Bmi ennen raskautta 22, ikä 30v

- Paino näkyy mahassa ja rinnoissa, mutta eiköhän osa ole myös reisissa ja pakaroissa. Ei sitä muut huomaa kuin että maha on kasvanut. Posketkaan eivät ole pyöristyneet.

- Neuvolasta sain lypsämällä kysyttyä sopivasta painon noususta, ei olisi muuten kommentoinut varmaan lainkaan: sanoi, että ei mielellään yli 500g/vko loppuvaiheessa, joillakin nousee helpommin. Kysyi vaan, että syönkö terveellisesti. Sanoin siihen joo, mutta että jäätelöä ym siihen päälle. Pyysi sitten valikoimaan vaikka vähärasvaisemman jäätelön ja kommentoi, että ""kivahan se on vähän herkutella"". Ei siis todellakaan pidetty liian pahana! Itse tunnun sitä enemmänkin harmittelevan...

Hb pysyy hyvänä ja kynnet kasvaa vauhdilla!

Nyt menossa Rv 17+1 ja painoa tullut lisää 2 kg
- BMi oli 20
- kilot ovat vyötäröllä ja vatsassa, joka onkin viikon sisällä kasvanut huomattavasti.. enää ei tarvitse peitellä
- neuvolassa sanottiin, että 300-400g per viikko saisi tässä vaiheessa painoa tulla lisää ja kun mulla on tulossa tuplat niin sit sitä pitäisi tulla 600g per viikko. No aluksi paino laski ja nyt viimeisen kahden viikon sisällä on tullut juuri tuo 2 kg.
- ikä 33v.

Rv 18+1 menossa, ja aamulla näytti että olisi kilon pudonnut ensimmäisestä neuvolapunnituksesta. Parin päivän päästä sitten ""virallinen"" neuvolapunnitus (sellaisella hevosvaa'alla, jota inhoan!)

BMI oli korkea, 30, joten pyrinkin syömään terveellisesti ja normaalimääriä, jotta paino ei nousisi. Terkkari tokaisi alussa, että paino saa raskauden aikana jopa pudota, kunhan ei laihduttamaan rupea. Nyt kun on keskiraskaus menossa, niin ei ole kauheaa nälkääkään oikein koskaan. Aineenvaihdunta hidastunut ihan hirveästi.

vatsa on turpeana, ja tutut ovat arvanneet tilani (lihoin tuohon BMI 30:een melkein vuodessa normaalipainosta), kun tietävät etten yleensä vatsasta ole lihonut. Rinnat ovat myös aivan jätit. Ne housut, joita pidin ennen raskautta, ovat nyt aivan sopivat, koska aiemmin olivat vatsan kohdalta liian isot ja reisistä hieman tiukat. Reisistä ja takapuolesta nähtävästi vähän siirtynyt tuota massaa muualle.

ikää 34 v. Olen huisin pitkä, kookas ihminen, ja osittain käytän yhä samoja vaatteita kuin silloin, kun BMI oli 25 ja vähän alle. Monet eivät uskokaan tätä pikaista painonnousua todeksi..

Nyt rv 17 + ja painoa tullut 3-4 kiloa.

BMI ennen raskautta 22-23.

Kilot tulleet mahaan, reisiin, rintoihin ja leuan alle.

Olen saanut ikäviä kommentteja neuvolassa tyyliin ""ei kyllä tarvisi tuon painon ihan noin paljoa nousta"" ja ""ethän sitten halua, että raskauden jälkeen on paljon mitä tiputtaa?""
Nuo kommentit eivät juuri lohduta, vaan lisäävät vaan kurjaa oloa. Pakko oli alkuraskaudessa syödä jatkuvasti kun mikään muu ei etomiseen auttanut. Eli kilot tulivat heti alussa.

Mulla tullut kilo ja rv 15. Mä oon sitä mieltä, että se paino tulee mahaan ja rintoihin, jos on raskaana; kaikki muu ylimääräinen on lihomista, eikä siten siis liity raskauteen. Kaikkia selityksiä aina kuulee, että raskauden myötä reidet levenee...siis tottakai, jos lihoo muutenkin.

Halusin lähinnä vastata tuohon ""neuvolan kommentit""- kysymykseen..

Mulla oli BMI 20 ennen raskautta ja ikää 28. No neuvolan täti sanoi heti eka käynnillä, että painoa saisi tulla korkeintaan 6 kiloa koko aikana (huolimatta ihan normaalista bmi:stäni). Viikolla 17 ei ollut neuvolapunnituksessa vielä tullut lisää painoa, mutta sitten alkoi nousta noin 350g/viikko. Tällä hetkellä rv 26 ja tullut noin kolmisen kiloa. No neuvolantäti (eri ihminen kuin alussa) kommentoi, että voi raskausdiabetes uhata kun paino noin paljon nousee.

Mielestäni mulle on tullut ihan sopivasti painoa, ehkä liiankin vähän. Painoa on tullut mahan lisäksi rintoihin, muualta ennemminkin lähtenyt läskiä kuin tullut. .. muuten olen ollut tyytyväinen neuvolaan, mutta tuo painoasia vähän hiertää. En yhtään ihmettele, että ihmiset pelkäävät punnitusta, on se alkanut itseänikin jo inhottaa.

Sulle just. En minä ainakaan ole väittänyt, ettenkö olisi lihonut. Tietysti olen, koska paino ei olisi saanut nousta noin paljoa. Mutta en nyt satu tietämään, minne se yksi sallittu kilo on sitten tullut....Reidet mulla leviää ensimmäisenä (ikävä kyllä) kun lihon, niin kävi myös nyt. Ikävää vaan tuo neuvolan suhtautuminen, koska ennemmin syön pahaan olooni kun se helpottaa kun että yökin pöntöllä jatkuvasti.

- Mulla oli ekalla neuvolakäynnillä paino jostain syystä n. 3kg enemmän kuin yleensä! Sitten raskauden edetessä se tippui. Nyt on tullut 2kg takaisin, mutta vielä olen kilon kevyempi kuin ekalla neuvolakäynnillä, mutta nyt olen suunnilleen samassa painossa kuin ennen raskautta.

- BMI oli ennen raskautta 22-23

- eniten on kyllä kasvanut masu ja rinnat

- en ole saanut mitään ilkeitä kommentteja, siskokin sanoi että hassua kun mulla on vain masua tullut ja muuten olen niinkuin ennenkin

- ikä on 27v.

- Painoa oli tullut rv 20 mennessä 800 g, nyt rv 33 ja painoa tullut yhteensä 4 kg
- BMI raskauden alussa oli 21
- Kilot ei näy muualla kuin mahassa ja rinnoissa, paitsi sellua on tullut jalkoihin lisää :(
- En ole saanut kommentteja. Terveydenhoitaja sanoi viimeksi, etten taida syödä muuta kuin juuri sen kuin pitää (painoa tullut 100 g/vko)... Tosiasiassa olen herkutellut kesän aikana _todella_ paljon :P
- ikä on 26 v.

- Rv 16+4 ja painoa on kotivaa'an mukaan tullut n. kilo
- BMI raskauden alussa/ennen raskautta 20.8
- Maha ja rinnat tuntuu kasvaneen, mutta muuten en ole huomannut lihoneeni sen kummemmin. Ehkä takamus ja reidet vähän, mutta ovat hyllyneet jo ennen raskauttakin...
- Toinen neuvolakäynti vielä edessä, joten en ole saanut kommentteja. Muut eivät ole painostani huomautelleet.
- Ikää 27

-Mulla rv 12 ja painoa lähtenyt 7kg..! En pysty syömään mitään rasvaista tai oikeen muutakaan. Hedelmiä ja mansikoita olen syönyt ja vettä juonut, väkisin pari leipää sillon tällön. Vitamiineja syön kaiken varalta.
-En tiedä mikä oli painoindeksi mutta oli aika paljon ylipainoa 160cm/75kg
- rinnat eivät kasvaneet, mutteivät lähteneetkään, muualta taas on lähtenyt.
- ainoastaan positiivisa kommentteja!
- 22

-6kg rv20+0
-bmi alussa 30
-ei siis näy kilot missään, vatsa ei pahemmin ole turvonnut, nyt selvä kasvu alkaa näkymään
-neuvolassa sanoivat että ihan ok että paino on tippunut
-ikä 21 ja risat

voi olen kade teille!

-rv 8 ja painoa jo 4kg :(
-painoni oli ennen raskautta 50kg, bmi:tä en tiedä mutta pitkä olen 171cm
-kilot näkyy mahassa ja pyllyssä. rintoihin on tullut myös reilusti lisää.
-ikävältä tuntuu ihan tarpeeksi itsestäni, se tästä vielä puuttuisi että joku alkaisi huomauttelemaan.
-26v

ps. minulla paino on noussut puhtaasti siitä syystä, että olen syönyt paljon paljon useammin kuin normaalisti. jatkuvaan yökötykseen ei auta kuin ruuan napostelu ja herään jopa yöllä pahaanoloon joka ei mene ohi kuin syömällä. Eli syömällä ne kilot on tehty, mutta ei ole ollut vaihtoehtojakaan. pitää toivoa, että kun alkupahoinvointi menee ohi niin paino tippuu!

Yhteistyössä