G: PARAS hoitaja 2 vuotiaalle lapselle, kun vanhemmat käy töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Päiväkoti
Mä en luota lastani vieraan ihmisen kotiin hoitoon
Mummo ja/tai pappa on oman osuutensa jo tehnyt lastenkasvatuksessa ja kuuluvat siihen lapsen elämän osaa jossa häntä hiukan lellitään ja se on enemmänkin "erikoisempaa" kun normaali arki. Vanhemmillakin on oikeus menoihinsa vaikka olisivat isovanhempia ja jatkuva lapsenlapsen hoitaminen sitoo ja vie voimia.

Päiväkoti
Mummo ja/tai pappa on oman osuutensa jo tehnyt lastenkasvatuksessa ja kuuluvat siihen lapsen elämän osaa jossa häntä hiukan lellitään ja se on enemmänkin "erikoisempaa" kun normaali arki. Vanhemmillakin on oikeus menoihinsa vaikka olisivat isovanhempia ja jatkuva lapsenlapsen hoitaminen sitoo ja vie voimia.

et luota vieraan ihmisen hoitoon? mitä ne päiväkodin tädit aluksi sinulle sitten on?

Päiväkoti

peesi tolle, et isovanhemmillakin on oikeus omaan elämään ja ne saa hoitaa niitä silloin, ku huvittaa ja helliä ja lelliä.

ja pysyvyys on tärkeintä eli sama/samat hoitaja/hoitajat. Lapsi kyllä onnistuu yleensä luomaan pitkäaikaiseen hoitajaan oikein mukavan kiintymyssuhteen. Kyllä itse uskaltaisin perhepäivähoitajallekin lapseni viedä. Itselläni erittäin lämpimät muistot omasta lapsuudesta. Päiväkodissa olin itse sen sijaan hukassa pienenä, koska olin hyvin ujo. Perhepäivähoitajaan olen edelleen yhteydessä, vaikka ikää jo n. 30v.

[QUOTE="vieras";22424855]et luota vieraan ihmisen hoitoon? mitä ne päiväkodin tädit aluksi sinulle sitten on?[/QUOTE]

Vieraan ihmisen KOTIIN hoitoon. Varmasti ymmärrät eron jos ryhmässä on 3-4 aikuista ja muualla talossa lisää tai sit yks pph yksinään kotonaan?

Yhteistyössä