G: peitto, unipussi vai ei peittoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaaka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaaka

Vieras
Moi!

Ihan lyhyesti ja ytimekkäästi kyselen että miten vauvanne nukkuu, peiton kanssa, unipussissa vai ilman peittoa? (vauvan ikä)

Meillä tähän asti peiton kanssa, vauva pian 8kk potkii sen kuitenkin pois joten olen parina yönä kokeillut unipussia. Vaikuttaa muuten olevan ok, mutta välillä pussi on hieman puneella pojan pyörittyä...

Ilman peittoa siitä alkaen (3 kk?) kun alkoi potkia itse peiton pois. 1v 7kk siirtyi pois pinnasängystä ja samaan aikaan alkoi pyytää peittoa päälleen ja nyt osaa ottaa sen jo itsekin.

Pinnasängyssä nukkuessa ompelin lapsen peiton yläkulmiin nauhat, joilla sidoin peiton kiinni pinnoihin. Hyvin pysyi peitto päällä. Nyt kun lapsi nukkuu jatkettavassa sängyssä peitto ei pysy päällä eli jonkun systeemin ajattelin keksiä, joihin vieläkin peiton voisi sitoa kiinni, kun talvi on tulossa. Nukkuu kyllä unihaalari päällä eli ei ihan välttämättä tarvi peittoa.

unipussi. pienempänä aloitti heti huudon, jos laittoi peiton. nyt viihtyy jopa muutaman minuutin peiton alla. ehkä joskus siirrytään peittoon, olis kiva, koska edessä 2kk sisään siirto isoon sänkyyn. pelkään että kierii pussin kanssa alas. nyt siis 1,5v.

Ilman peittoa, terällinen yöhaalari yllä, paitsi kesällä oli body. 3kk iästä asti peitto on potkittu pois, on kuumaverinen poika. Alkuun meinasin hankkia unipussin, mutta onneksi en hankkinut, kun olis jäänyt käyttämättä. Poika nyt 1v6kk, vielä ei olla siirtymässä tavlliseen sänkyyn, kun viihtyy niin hyvin pinniksessä, eikä kiiku sieltä pois. Olen jostain lukenut, että pinnasängyssä suositellaan nukkumista ainakin 2v asti.

10kk, ei peittoa. Terällinen yöpuku ja joskus vielä lisäsukatkin, kesällä mahdollisimman vähän vaatteita. Ihan pienenä nukkui kapalossa (->3kk) kun oli talvi ja viileää. Saas nähdä pitääkö ostaa unipussi tänä talvena!

Yhteistyössä