G: pukisitko lapsesi villavaatteisiin joita...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meritähti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Meritähti

Aktiivinen jäsen
09.05.2007
3 722
0
36
Tampere
itse olet käyttänyt lapsena? :)

Isoäitini sisar oli intohimoinen neuloja ja erittäin taitava siinä mitä rakasti. Eläessään hän piti kaikki lähisuvun lapset lämpinä talvi talven jälkeen, minutkin.

Äitini ei raaskinut heittää hänen tekeleitään pois, vaikka muut vaatteet laittoikin kiertoon kun lapsiluku oli täynnä.

Nämä vaatteet olen nyt saanut perintönä kun tyttöni syntyi ja ovat mielestäni kuin uusia ja todella kauniita. On haalaria, villahousuja, neuletakkia, mekkoa, liiviä, hattua ja vaikka mitä.

Nyt kun olin kaivanut talven varalle esiin tänä vuonna sopivia nuttuja ja kaverini niitä henkeä haukkoen ihasteli, kyseli hän sitten niitten alkuperää. Kun kuuli että ovat 25 vuotta vanhoja oli aivan kauhuissaan ajatuksestani käyttää vaatteita tytöllä...eipä kyllä saanut mieltäni muuttumaan.

Mitäs mieltä te olette?

No tietenkin, eihän niitä ikä pilaa vaan mahdolliset huonot säilytysolot. Eli jos eivät ole koinsyömiä niin pesun jälkeen (kuten uudetkin vaatteet) vauvalle käyttöön vaan :) Saat ihania valokuvia, joista ei tiedä kummat on sun omia ja kummat sun lapsesta ;)

Kyllä me käytettiin lapsellamme vauvana mieheni entisiä villavaatteita, jotka siis olivat reilusti yli 20 vuotta vanhoja. Ei niissä mitään vikaa ollut ja hyvin kestivät. Itsellänikin on yli 30 vuotta vanha villatakki odottamassa hoikistumistani enkä suostu luopumaan siitä vaikka en siihen koskaan enää mahtuisikaan. Jää sitten odottamaan uutta käyttäjää, sillä on ihan siistissä kunnossa vielä ja ihanan lämmin.

Mä sain kanssa äidiltä vanhoja neule/villavaatteita jotka naapurin täti on aikoinaan minulle neulonut. Aivan ihania! Ja varmasti tulee käyttöön kun tyttö syntyy tammikuussa!

Musta olis paljon vastuuttomampaa olla käyttämättä hyvin säilyneitä vanhoja vaatteita. Nuohan ovat ihana aarre!

Kamala ajatus, että aina pitäisi ostaa lisää ja lisää uutta.

Juu noita on siis läjäpäin. Isommalle tytölle on aivan ihania virkattuja liivejä (jotka oli muodissa kun olin ala-asteella) ja mekkoja sun muuta. :heart:

Mä en kyllä saa juur nyt kuvaa otettua kun on akku loppu kamerasta.

Kyllä meidänkin tytöllä oli isänsä vanhoja villahaalareita käytössä viime talvena, uuden veroisina ne edelleen jää säästöön seuraaville käyttäjille. Itse arvostin niitä suuresti, eivätkä olleet mitenkään rumiakaan, mutta mieheni veli ei halunnut tytärtään pukea vastaaviin vanhoihin aarteisiin ollenkaan. "Vanhoja lumppuja" sanoi.

tietysti ja oon pukenukkii muksut miu vanhoihi villasiin, mitä mummu neuloi ja paljon!

osa on edelleen kuin uusia, ja ne on jemma nimisessä paikassa oottamassa jos vaikka viel joskus niille käyttäjä löytyis!

Yhteistyössä