G: Puolivuotiaan imetyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja imettävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

imettävä

Vieras
Kuinka monta kertaa vuorokaudessa olisi hyvä määrä imettää puolivuotiasta? Mun vauva ottaa maitoa aina ennen ruokaa, ja kerran pari yössä, eli kuusi-kahdeksan kertaa vuorokaudessa. Kiinteitä syö siis ihan kunnon annoksia viisi päivässä.
Kuinka kauan yksi imetyskerta kestää noin suurin piirtein? Kun musta tuntuu että vauva viihtyy tissillä viisi tehokasta minuuttia, jos sitäkään ja valmista tuli. Kasvaa kyllä hyvin, ja pissaa/kakkaa on vaipassa ihan normaaliin tapaan, voiko hän vaan olla noin tehokas imijä?

Hyvältä kuulostaa.. Meillä mennään puolivuotiaan kanssa näin:

-Tissille aina ruoan jälkeen eli 5kertaa päivässä.. (poikkeuksena aamupala: silloin ottaa maitoa ennen kiinteää ruokaa)
-Herää aamuyöllä viiden aikaan, jolloin otan sänkyyn viereeni ---> syö siinä ja nukahtaa.
-Herätään 8 aikaan aamulla, jolloin lykkään vauvalle tissin suuhun ja annan aamumaidon sängyssä (saan itse rauhassa heräillä vauvan syödessä.. mulla nimittäin kroppa herää ensin ja aivot vasta vartin kuluttua...ennen sitä ei kannata nousta tai saa varautua siihen, että keitän kahvin ilman sakkoja, kävelen seinään pahki tms..:D)

Eli vuorokaudessa tulee noin 7 kertaa imetettyä..
Ainoastaan aamuimetyksellä viihtyy rinnalla pidempään, jopa sen huiman vartin..
Aamuyöllä nukahtaa melkein saman tien (en sit tiä, että onko sillä oikeesti edes nälkä vai haluaako vaan syliin..)
Ja päiväimetykset.. huh, sitä pyörimistä ja kääntyilyä! Haluais imeä samalla, kun juttelee isälleen, raplaa varpaitaan ja kattelee ikkunasta ulos.. Eli eihän siitä hommasta juuri mitään tule.. ehkä 10min jaksan syöttää ja sit luovutan, kai se lapsi siinä ajassa edes vähän ehtii saada maitoa, vaikka kolmen sekunnin välein päästääki irti rinnasta..:D

Niin vielä siitä imemisen tehokkuudesta.. muistaakseni luin jostain (olisko ollu imetystukilistan sivut?), että puolivuotiaat on yleensä melkoisia superimureita, kun heillä on jo kunnolla tekniikka hallussa ja paljon enemmän voimia imemiseen kuin aiemmin.. Eli vauva, joka ennen lupsutteli puoli tuntia, saattaa yhtäkkiä syödä vaan sen 5min ja olla ihan tyytyväinen..

Heh, Waahtera, teidän vauva kuulostaa ihan meidän vauvalta :D, tuo irtipäästäminen ja välijutustelu ja hymyjen heitot on niin söpöjä ja NIIN ÄRSYTTÄVIÄ :D!!

Alkuperäinen kirjoittaja imettävä;23946475:
Heh, Waahtera, teidän vauva kuulostaa ihan meidän vauvalta :D, tuo irtipäästäminen ja välijutustelu ja hymyjen heitot on niin söpöjä ja NIIN ÄRSYTTÄVIÄ :D!!

:D
Samaa täällä! Oi niin söpöä ja oi niin raivostuttavaa kun maidot suihkuaa pitkin vaatteita kun toisen pitää seurustella samalla :D

Meillä syödään... Jaa en tiedä. Itseasiassa kun meillä syödään vaan kaksi/kolme kiinteää päivässä ja niitten välissä imetään ja yöllä syödään joku kaksi kertaa. Eli teihin nähden meillä syödään aika vähän. Toisin meillä on kiinteitä syöty vasta pari viikkoa niin en heti viitsi alkaa viittä ateriaa tunkemaan ettei masu reagoi :)

Hyvä kulla että ton imemisen pitäisi olla tehokasta kun olen ressannut ehtiikö tuo muka siinä ajassa syömään.

Yhteistyössä