G: Suosittele haalarimerkkiä! Onko se Reimatec todellakin niin huippulaadukas ja "nimensä veroinen"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
vai onko siitä vaan tullut jokin brändi äitien keskuudessa. Huomaako haalariin pukeutuva lapsi eron jos käytössä on kaksi eri pukua talveksi, esim. reimatec ja lassietec. Musta tuntuu, että suurin ero haalareiden välillä on kukkaroon tuleva lovi. Mut kyllähän sillä puvulla saa rispektii puistoillessa :) Ja tämä ei ole kateuksissa tehty gallup, meiltäkin ko. haalari löytyy (alesta kuitenkin ostettu) sen takia, että voin nyt syksyisillä kurakeleillä nähdä haalarin mahtavuuden (?) :)

Meillä on ollut Reimatec, Jonathan sekä Remu (lisäksi muita, merkittömiä kirpparilta ostettuja jne). En kehuisi tuota Reimatecia niin hirveästi. Ei eronnut sitten, ei mitenkään esimerkiksi Remusta joka on puolet halvempi. Reimatec oli sellanen kova ja kankea... kosteuden se piti kyllä sisällä vaikka tyttö istui vesilammikossa, mutta niin piti Jonathan ja Remukin... ja ne merkittömät kirpparipuvut kurahousujen kanssa. :) Tänä talvena kokeilen Lassieta...

Urheiluliikkeistä löytyy myös hyviä vedenpitäviä hengittäviä haalareita tai 2-osaisia asuja alkaen 80 cm koosta. Monesti siellä on tarjouksiakin mitä lastenvaateliikkeet eivät juuri harrasta.

Meillä on sekä Reimaa että Rasaviliä. Rasavil on ainoa täysin Suomessa valmistettu (ei aasian produktiota). Meidän rasavilhaalarissa on irrotettava vuori eli käy sekä välikausi- että talvihaalarina, mikä tekee lompakolle hyvää. Reimassa hyvä puoli halvempiin haalareihin, joita meillä ollut, on keveys, eli lapsen on helpompi liikkua, pääsee hyödyntämään ketteryyttään leikkikentällä.

Eli nämä seikat ovat niitä kalliimpien haalareiden "mahtavuuksia" meidän mielestä.

meillä on tytöllä ollut Rasavilin talvihaalari. Oli silloin 3-4 vuotta (siis tyttö ikäinen :) ). Maksoi pitkästi yli 100 euroa ja ekan talven jälkeen oli havaittavissa kulumia pepussa ja polvissa. Kuitenkaan ei laskettu tyyliä mitään liukumäkeä. Olin kyl pettynyt siihen koskan kuvittelin rasavilin olevan kulutuskestävempi kuin esim lassien puvut mitä meillä on myös ollut.
Mielestäni ei ollut rasavil hintansa arvoinen :(

Mie oon jostain syystä tykännyt Remun puvuista, ovat väritykseltäänkin yleensä miun mieleen. Nyt pienemmällä Remun syyspuku ja talvipuku. Lisäksi kakkospukuna Lassieteciä..Siitä en ulkonäöllisesti niin kovin pidä. Isommalla Reimatecin puku alesta (ruman värinen). Ja syyspuvuksi isommalla mitkä lie kaksosaiset judanssit Anttilasta.. Kuriksia kuitenkin pitää aina sateella.

Meillä on lapsilla travalle remu ja super remu- muuta en enää ostakaan!
Ihan huippuja- pitävät vettä ja hankauksen kesto on loistava: ollut kaksi talvea könyävällä lapsella ja pitää edelleen vettä, myös kevään loskakeleillä.

Meillä taitaa olla Lasien haalarit. Nyt pitäis taas talveks löytää pojalle haalari (kasvanut) ja tytölle kaksiosainen, koska on jo koululainen -vanhaa voi pitää vielä omalla pihalla remutessa.

Pojalle tahtoisin semmoisen, missä kangas olisi vahvaa polvien kohdalta (ymmärrättehän POJAT), pojalle pitäis kyllä hankkia kaksiosainenkin talvipuku, koska haalareissa on hankala mennä esim. kaupungille tms. vähän eksoottisempiin paikkoihin kuin lähikukkulalle. Mutta kaksiosainen voi olla edullinen, mutta tietenkin hyvännäköinen...

Viime talvena oli Reimatec. Jäi tosin hyvin vähälle käytölle säiden takia, mutta se vähä mitä käytettiin, oli kyllä hyvä ominaisuuksiltaan. Tosi tönkköä ja jäykkää kangasta, luulen että on parempi vähän isomman lapsen käytössä. Nyt tulevaksi talveksi Jonathanin haalari, ostin myös kakkoshaalariksi käytetyn Jonathanin.

Mä olen ehdottomasti lassien kannalla. Puolet halvempi kuin reimatec, ja kestää aivan varmasti sen yhen talven (ja enemmänkin) minkä lapsi haalariin mahtuu. Viime talvena kuopuksella oli lassien suprafill (maksoi n. 60e) ja vaikka se oli todella kovassa käytössä, sekä kotona että päiväkodissa, se on edelleen täysin ehjä, eikä mistään kulunut. Aion ostaa samanlaisen myös täksi talveksi.

Mua myös ihmetyttää, että monet ostavat kalliita reimatecejä vain "kauppa haalariksi". Siis kun esim. huutiksessa usein on että "pidetty vain parempana pukuna kauppareissuilla". Mitä ihmeen järkee on ostaa kallis puku vain "paremmaksi" puvuksi, eikä sitä raaskita sitten pitää edes ulkona leikeissä päällä?????

Mutta jos katsoo tuota testiä niin Reimalla on siksi esim Lassieta(joka) on yli puolet halvempi) paremmat yhteispisteet, koska Lassie ei pidä vettä. Saumat ja vetoketjut oli Lassiella 1,5 pistettä huonommat kuin Reimalla, äärimmäisissä venytyksissä(en ole koskaan kuullut että kenellääkään olisi kumpikaan noista pettänyt).

Reimalla taas oli 1,5 pistettä huonompi hengittävyys ja kankaan kuluminen kuin Lassiella.

minulle nuo jälkimmäiset ovat tärkeämpiä, joten tuon testin mukaan Lassie on meille parempi, ja PALJON edullisempi.
Eli ei kannata katsoa pelkkiä lopunumeroita, vaan perehtyä noihin testeihin.

Sen verran kun pienet (2 ja 4)lapset meillä hieman kosteilla talvikeleillä ovat kosteissa paikoissa, Lassie on pitänyt kuivana. Isommillahan saattaa olla eri asia, en tiedä.

EIIIH! joko taas tätä? Eilen justiinsa joku antoi vinkin: menkääpä sen rakkaan reiman kotisivuille. Sieltä kun tarkastelee konsernia, niin huomaa että Lassie ja Reima kuuluvat samaan kattoyhtiöön ja molemmat haalarit valmistetaan samassa tehtaassa.

Tuosta haalaritestistä vielä. Ei ole ihme ettei Lassie saanut pisteitä vedenpitävyydestä kun testiin oli valittu EI-vedenpitävä puku ;) G-tec on ainoastaan vettä hylkivä.

"vieras" kirjoitti: Rasavil on ainoa täysin Suomessa valmistettu (ei aasian produktiota).

Kyllä Rasavil on paras, mm. siksi että:
- Täysin suomalainen
- Todellakin pitää vettä
- Hengittää
- On lämmin
- Kevyt
- Ei jäykkää kangasta

En muuten harrasta muita "merkkivaatteita", mutta käytännöllisyyssyistä tätä käytetään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen ehdottomasti lassien kannalla. Puolet halvempi kuin reimatec, ja kestää aivan varmasti sen yhen talven (ja enemmänkin) minkä lapsi haalariin mahtuu. Viime talvena kuopuksella oli lassien suprafill (maksoi n. 60e) ja vaikka se oli todella kovassa käytössä, sekä kotona että päiväkodissa, se on edelleen täysin ehjä, eikä mistään kulunut. Aion ostaa samanlaisen myös täksi talveksi.

Mua myös ihmetyttää, että monet ostavat kalliita reimatecejä vain "kauppa haalariksi". Siis kun esim. huutiksessa usein on että "pidetty vain parempana pukuna kauppareissuilla". Mitä ihmeen järkee on ostaa kallis puku vain "paremmaksi" puvuksi, eikä sitä raaskita sitten pitää edes ulkona leikeissä päällä?????

Olen ihmetellyt tätä samaa asiaa!!!Miksi ihmeessä ostaa kallis puku kauppareissulle ja halvempi ulkoiluun?Eihän siinä ole mitään järkeä!Nämä äidit jotka näin lapsensa pukee,tekevät sen ihan vain esittääkseen näillä Reimateceillä ym...Siinä ei kyllä ajatella lapsen parasta ollenkaan...Meillä aiankin Reimatecit käytössä rymypukuna ulkona ja kauppavaatteina halvemmat elloksen vermeet...

en itse ostaisi lapsilleni mitään tönkköä Lassien haalaria. Reimatec on ihanan kevyt ja hyvin päälle istuva. Ei mitenkään verrattavissa tavis-tönkkö-Lassieen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
EIIIH! joko taas tätä? Eilen justiinsa joku antoi vinkin: menkääpä sen rakkaan reiman kotisivuille. Sieltä kun tarkastelee konsernia, niin huomaa että Lassie ja Reima kuuluvat samaan kattoyhtiöön ja molemmat haalarit valmistetaan samassa tehtaassa.

Tuosta haalaritestistä vielä. Ei ole ihme ettei Lassie saanut pisteitä vedenpitävyydestä kun testiin oli valittu EI-vedenpitävä puku ;) G-tec on ainoastaan vettä hylkivä.

Nyt en ymmärtänyt sun pointtia?Mitä sitten vaikka ovat valmistettu samassa tehtaassa?Eihän se nyt sitä tarkoita että ovat yhtä hyviä koska kankaastahan se on kiinni!

Meillä on ollut reimatteciä, remua, rasavilliä, jonathania ja kaikki hyviä

Lassielta yksi haalari oli ja 5 päivää päiväkodissa käytettiin saumat auki ja ompeleet repsotti, reklamoin asiasta niin vastaus oli että heillä ei ole korvaus / korjaus velvoitetta koska kyseessä on normaali kuluma.
No mä äänestän kukkarollani ja en osta enää lassieta enkä reimaa (sama tehdas)

Täksi talveksi ostin Raiskin Drymax puvut molemmille, ainakin omassa käytössä on sekä ohuempi että toppamalli ollut hyvä ja kestävä joten katsotaan miten jälkikasvulla kestää.

kyllä meillä on ollut lassietec ja on kyllä ollut hyvä, eikä maksa maltaita :) Meinaan tänäkin vuonna ostaa vaikka olis varaa kallimpaankin mutta, halvemmallin kerran pärjää mainiosti :)

Lassielta yksi haalari oli ja 5 päivää päiväkodissa käytettiin saumat auki ja ompeleet repsotti, reklamoin asiasta niin vastaus oli että heillä ei ole korvaus / korjaus velvoitetta koska kyseessä on normaali kuluma.
No mä äänestän kukkarollani ja en osta enää lassieta enkä reimaa (sama tehdas)

Saman vastauksen sain; ihan normaalia kulumaa juu.Sen jälkeen en ole lassieta ostanut.Meni 70 e hukkaan!! Siksi pysyn tietyissä merkeissä koska tiedän että ne kestää.Esim. reimatec +,Jonathan (tavallinen ja cordura) ja Lenne.

Yhteistyössä