G: Suuri tupakkagallup, kaikki mukaan :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ex-savuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ex-savuttaja

Vieras
Illan ratoksi vielä ihana galluptyylinen pläjäys...

Poltatko?
Missä iässä aloitit?
Kuinka paljon kuluu päivässä?
Kuinka usein harkitset lopettamista?
Tuleeko sinulle oireita tupakasta?

Itse olen polttanut 20 vuotta eli aloitin 15-vuotiaana ja nyt olen ollut 2 vuotta täysin savuton :)

En polta enää.
Aloitin muistaakseni 13v.
Sillon kun poltin niin kului n. 1 aski päivässä, viikonloppusin enemmän.
En harkinnut vakavissani lopettamista ennen vauvaa.
Öh.. oireita? Ei tullut. Paitsi vieroitusoireita.

Poltatko? En enää.

Missä iässä aloitit? Olin 15v.

Kuinka paljon kuluu päivässä? Poltin 1-2 tupakkaa päivässä 5kk ajan.

Kuinka usein harkitset lopettamista? Lopetin myös 15-vuotiaana.
Ei ollut mun juttu kuitenkaan, tais olla niin että postin sen takia ku muutki kaverit poltti.

Tuleeko sinulle oireita tupakasta? Ei.

Poltan. Alotin 12 veenä, nyt lasissa 27... Päivässä menee ehkä 20-40 savuketta, vaikee arvioida kun en niitä laske ja ostan aina kartonkitolkulla... Lopettamista en harkitse, kun en jaksa...

Alkuperäinen kirjoittaja ex-savuttaja:
Illan ratoksi vielä ihana galluptyylinen pläjäys...

Poltatko? EN ENÄÄ
Missä iässä aloitit? N 13 V
Kuinka paljon kuluu päivässä? ASKI
Kuinka usein harkitset lopettamista? HARKITSIN SATUNNAISESTI
Tuleeko sinulle oireita tupakasta? ?

Itse olen polttanut 20 vuotta eli aloitin 15-vuotiaana ja nyt olen ollut 2 vuotta täysin savuton :)

En polta enää.
Aloitin 14-vuotiaana.
Poltin todella vähän, 3-5/pv. Viikonloppuna saattoi mennä enemmän..
Harkitsin useinkin ja olinkin välillä yli 2 vuotta polttamatta ja tietty raskausaikana en polttanut.
Ei tullut oireita. (Tai tietty teki mieli, mut ei mitää nikkiksiä.)

Enää en aio aloittaa tupakoimista. Se on mennyttä se, ei tee enää edes koskaan mieli. (Puol vuotta ollut nyt polttamatta.)

Poltatko?

* EN. Lopetin 2v2kk sitten.

Missä iässä aloitit?

* 14-vuotiaana, koska kaveritkin aloitti ja piti kokeilla

Kuinka paljon kuluu päivässä?

* kului 20-25 päivässä

Kuinka usein harkitset lopettamista?

* harkitsin sitä monta vuotta ja keräsin motivaatiota ja tietoa. Olin vahvasti riippuvainen. onnistuin toisella yrityksellä lopettamaan.

Tuleeko sinulle oireita tupakasta?

* muistan että yksi syy lopettaa oli se, kun rintaa puristi ja ahdisti. Poltin siis 15 vuotta

Poltatko? En enää
Missä iässä aloitit? noin 12 -vuotiaana
Kuinka paljon kuluu päivässä? enimmillään on kulunut noin 2 askia päivässä, eikä mitään kevytsavukkeita
Kuinka usein harkitset lopettamista? kerran olen harkinnut. nykyään harkitsen alkavani polttaa joskus sikareita harrastusmielessä.
Tuleeko sinulle oireita tupakasta? nykyään saan migreeniä tupakan savusta ja hajukin ällöttää.

Poltatko? -Poltan
Missä iässä aloitit? -11-vuotiaana
Kuinka paljon kuluu päivässä? -5-10
Kuinka usein harkitset lopettamista? -Pari kertaa vuodessa vakavammin
Tuleeko sinulle oireita tupakasta? -Ei kai

En polta enää.
Aloitin 14-vuotiaana.
Meni aski kahdessa päivässä.
Harkitsin lopettamista usein.
Ei tullut oireita tupakoinnista, mutta toki lopettaessa oli ensin pari viikkoa pieniä fyysisiä vieroitusoireita ja sen jälkeen ainakin pari vuotta niitä henkisiä oireita, mikä oli PALJON vaikeampi juttu =) Niin ja menin ja lihoinkin vielä lopettamisen jälkeen eli aloin syömään enemmän.

poltan sillon ku en ole paksuna tai imetä, nyt paksuna. Aloittelin 12-vuotiaana. Riippuen siitä mitä teen päivän aikana tupakkaa menee muutamasta maxi-askiin. En oo miettinyt lopettamista/lopettanut muutoin kuin plussattuani. Oireita... hengästyn helposti ja on hankala vetää syvään henkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Poltatko? En enää
Missä iässä aloitit? noin 12 -vuotiaana
Kuinka paljon kuluu päivässä? enimmillään on kulunut noin 2 askia päivässä, eikä mitään kevytsavukkeita
Kuinka usein harkitset lopettamista? kerran olen harkinnut. nykyään harkitsen alkavani polttaa joskus sikareita harrastusmielessä.
Tuleeko sinulle oireita tupakasta? nykyään saan migreeniä tupakan savusta ja hajukin ällöttää.

Älä missään tapauksessa. Minä lopetin tupakanpolton muutama vuos sitten ja polttelin sikaria sen tilalta sit aika paljonkin (aluks yhtä per viikko, kohta melkein päivittäin). Parin vuoden päästä siitä tuli tupakka takas..

Alkuperäinen kirjoittaja Magister:
Älä missään tapauksessa. Minä lopetin tupakanpolton muutama vuos sitten ja polttelin sikaria sen tilalta sit aika paljonkin. Parin vuoden päästä siitä tuli tupakka takas..

Minä en ole polttanut enää tupakkaa noin 15 vuoteen... enkä usko että niihin enää siirryn. Ehkä sit alan harrastaan vaan konjakkeja.

Olen polttanut 20 vuotta. 2X vuoden ajanjakso polttamatta. Helppoa oli olla raskaus- ja imetysaika savutta, mutta yhtä helppoa oli aloittaa uudestaan imetyksen loputtua...ja nyt puolen vuoden ajan olen joka päivä harkinnut lopettamista...jos uuden vuoden kunniaksi lopetan. Ja poltan 5-7 päivässä. Ei ole oireita, ainakaan fyysisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Poltan. Alotin 12 veenä, nyt lasissa 27... Päivässä menee ehkä 20-40 savuketta, vaikee arvioida kun en niitä laske ja ostan aina kartonkitolkulla... Lopettamista en harkitse, kun en jaksa...

muuten sama mutta ei askia päivässä mee..

Poltatko? En enää.
Missä iässä aloitit? Joskus 18-vuotiaana, lopetin kokonaan kolmisen vuotta sitten
Kuinka paljon kuluu päivässä? Poltin ainoastaan baarissa 0,5-3 illassa, en kovinkaan usein siis enkä edes joka kerta kun baarissa kävin.
Kuinka usein harkitset lopettamista? Kävihän se joskus mielessä.
Tuleeko sinulle oireita tupakasta? Aikoinaan ei ainakaan ollut. Nykyään en saata seistä polttavan ihmisen vieressä esim. bussipysäkillä, kun tupakanhaju tekee pahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Magister:
Älä missään tapauksessa. Minä lopetin tupakanpolton muutama vuos sitten ja polttelin sikaria sen tilalta sit aika paljonkin. Parin vuoden päästä siitä tuli tupakka takas..

Minä en ole polttanut enää tupakkaa noin 15 vuoteen... enkä usko että niihin enää siirryn. Ehkä sit alan harrastaan vaan konjakkeja.

Mieluummin :D

Riippuuhan se tietty ihmisestä. Minä sorrun, enkä uskalla polttaa enää mitää..

Yhteistyössä