Hae Anna.fi-sivustolta

G: Turhin keittiövälineesi

Viestiketju osiossa 'Keittiössä' , käynnistäjänä Kokkeilija, 03.10.2005.

1. Kokkeilija Vierailija

Olen tätä monesti miettinyt, että mikä mahtaa muiden mielestä olla se oman keittiönsä turhin kapistus. Turhat voi tietenkin luokitella joko niiksi, joita ei todellakaan oikeasti tarvitsisi, mutta joita käyttää silti (koska ovat kuitenkin käteviä), tai sellaisiksi, joita periaatteessa jopa tarvitsisi, mutta ei kuitenkaan käytä, ja ovat siksi turhia pölynkerääjiä kaapissa...

Itselläni turhin ja naurettavin keittiökapistus on valkosipulinkuorija.. :D Oikeasti melkein hävettää omistaa sellainen, ja vielä enemmän nolottaa se, että jopa käytän sitä! :D Mutta kun se on niin pieni ja kätevästi esillä ja sitä on hauska käyttää! Eihän se kuoriminen paljon aikaa ja vaivaa vie, vaikka käsinkin kuorisi, joten periaatteessa tuo on aika joutava kapistus! :D Naurattaa vaan aina, kun omistan noin tyhmän keittiötavaran ja vielä käytän sitä!

Ja sitten se toisella tavalla turha, johon en ole koskenut nyt ehkä viiteen, kuuteen vuoteen: yleiskone. Aivan turha laite minulle! :D Tiedän, että monilla muilla yleiskone on ihan viikottaisessa, ellei päivittäisessä käytössä, mutta minulla se vain muumioituu sinne kaapin perälle.. Raasteet teen raastimella tai mandoliinilla, suikaleet ja viipaleet veitsellä tai mandoliinilla, leipätaikinat käsin, vatkattavat taikinat sähkövatkaimella. En tiedä miksi mulla edes on koko yleiskone, taisin saada sen vanhemmilta joskus lahjaksi, kuin olivat jostain voittaneet..

Lisäksi mulla on kirsikankivenpoistaja... :D Kertaakaan en ole käyttänyt, mutta jostain syystä olen kuvitellut sitä tarvitsevani (mitähän mä hankintahetkellä oikein kuvittelin tekeväni? Ilmeisesti ajatteli, että vielä joku päivä teen kirsikkahilloa.. :D)

Mutta mitenkäs teillä? Eikä jooko kiitos lähetä moittimaan ja arvostelemaan toisten turhia, koska ihmiset nyt vaan on erilaisia. Hyväntahtoinen myötänauru on sitten eri asia.. :)

2. kokki Vierailija

Minun turhin keittiö kapistus on pastakone.

3. Tarhapöllö Vierailija

Meidän keittiön kaapissa turhaa tilaa vie vokkipannu (se siis todella VIE tilaa) ja fondue-pata. Kumpaakaan en ole käyttänyt ainakaan vuoteen. Monitoimikoneen olen vienyt varastoon aikoja sitten.

4. Virpi Vierailija

Espressokeitin. Ei ole kaytetty ainakaan kolmeen vuoteen.

5. Omena Vierailija

Tubberwaren leipäastia. Aluksi sitä käytin, mutt totesin, että leipäni ehtii siinä kuivua. Pitänee antaa se jollekin, joka pitää siitä.

6. Lasagne Vierailija

Valkosipulipuristin. Sitä en ole käyttänyt vuosiin. Leikkaan valkosipulin mieluummin siivuiksi tai pieniksi kuutioiksi, tulee paljon parempaa.

Yleiskonetta käytän melko usein pullaa leipoessani. Monitoimikoneen haluaisin, jos olisi tilaa, mutta kun ei ole.

Espressokeitintä, pastakonetta tai muita ihmehärveleitä en toivottavasti hairahdu edes hankkimaan... :D

7. made Vierailija

Jääkaappi sattu väärän värine. Entisiä oli jo 2. En oikei tiedä mihin laittasin.

8. T Vierailija

Mehulinko. Kyllä sitä käytetään suunnilleen joka toinen vuosi, ja silloinkin vain koska sellainen kapistus on tullut hankittua.

9. Meow Vierailija

Mikroaaltouuni on ainakin meidän perheessä täysin turha kapine.

10. X Vierailija

Vokkipannu meilläkin ja yleiskone. Sitruspuristintakaan en ole tainnut käyttää kertaakaan..

11. Möttönen Vierailija

Turhia ja syntisiä lienevät fondue-pata, friteerauskeitin, raclettegrilli ja jäätelökone mutta vuoden sisällä on tullut muutaman kerran käytettyä.

Mehulingon ostin kirpparilta vuosi sitten, enkä ole kertaakaan käyttänyt.

Pikkuvälineistä turhin taitaa olla pallorauta. Viimeksi taisin kovertaa sillä kesäkurpitsaa

12. tara Vierailija

Meillä myös Tupperwaren leipälaatikko on turhan panttina. Toinen ""turhake"" on lihapullasakset.

13. T Vierailija

Meillä oli myös tuo Tupperin leipälaatikko ja jätti-iso kakkukupu kaapin täytteenä. Möin ne kirpparilla pois. Toivottavasti menivät sellaiselle, joka tarvitsee niitä ihan oikeasti. Möin samalla paljon muutakin meille turhaa tavaraa pois kuleksimasta.

14. essu Vierailija

Leipäkone oli turha, en onnistunut koskaan oikein tekemään leipää sillä, milloin jäi hiiva koneeseen tms.
    Lahjoitimme sen pois.
    Mehulinko on myös kaapin perällä, se hyppii käytettäessä vimmatusti.
    Vokkipannukin on melko tarpeeton samoin voileipägrilli.
    Kaapeissa on myös termoskannuja jotka eivät pidä kahvia kuumana, pois, pois....
    Kirsikankiven poistajan kyllä haluaisin, sillä kirsikoita tulee joskus sankokaupalla. Hiuspinnalla olen poistanut kivet, liekö oikea parempi.

15. vastaaja Vierailija

Ehdottomasti mehulinko, vajaa lasillinen porkkanamehua tehty 10 vuoden aikana. Mutta se on kaapissa ja tulee ilmeisesti olemaan siellä loppuelämämi ajan. Jos sitä sattuisi joskus tarvitsemaan, eihän sitä milloinkaan tiedä????

16. hile Vierailija

Ehdottomasti leipäkone, tosi tylsän makuista leipää vaikka yrittää vaihdella aineitakin niin silti lopputulos on aina samaa... Käyttämättä ollut jo piiiiiiiitkään!!!

17. Gilmoren tyttö Vierailija

Sain kerran lahjaksi sellaisen paristoilla toimivan ""drinkkisekoittimen"" - sillä en tee yhtään mitään, sillä silloin kun juon, juon punaviiniä tai lonkeroa ja isäntä juo bisseä tai lonkeroa (tosi rajoittunut alkoholimaku meillä...). Poiskaan ei malta heittää, kun kerran olen sen lahjaksi saanut!

Laite, jolla voisi näppärästi poistaa kirsikankivet, olisi sen sijaan varsin tervetullut, vaikkei se tulisikaan ihan jokapäiväiseen käyttöön.

18. tinka Vierailija

Mun avomies, sotkee vaan ja tekee hirveesti tiskiä kun kokkailee.

19. aku Vierailija

Silmäripsien taivuttaja.

20. naapurin akka Vierailija

Meillä turhin vehje on veden keitin, joka tuli jostakin kaupantekijäisiksi.

21. ?? Vierailija

Tämä on hyvä! Meilläkin melkein turhin vaikka välillä osaa ja viitsii kokata ja korjata jälkensäkin.

22. -tina- Vierailija

23. Gilmoren tyttö Vierailija

Lihapullasakset on sellainen ""otin"", jolla voi ottaa lihapullataikinasta palloja - tulee samankokoisia lihapullia varmasti kaikista :)

24. vokkipannu Vierailija

Vokkipannu ja sähköliesi on toisilleen sopimaton yhdistelmä. Valmistan itämaiset paistettavat herkut valurautasella paistinpannulla ja kokoan ne pataan. Riittä koko perheelle eikä vain 2 ihmiselle, kuten kävi entisen vokkipannuni kanssa.

Muita: Vedenkeitin, kananmunankeitin, voileipägrilli...

25. Wau Vierailija

Noi lihapullasakset mun täytyy ehdottomasti saada - sinne samaan laatikkoon käyttämättömien muiden vempainten sekaan.

Turhin keittiövälineeni lienee yleiskone, jota ei ole vuosiin nostettu alakaapin peränurkasta näkyville.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri