Gallub: Koululaisten välipalasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rontto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rontto

Aktiivinen jäsen
28.09.2004
6 773
4
38
Eli jos lapsenne koulussa on mahdollisuus ostaa välipalaa, mitä toivoisitte olevan vaihtoehtona siellä?

Siksi tämä, koska oma lapseni alkoi asiaa kyselemään, että jos hän ostaisi koulusta välipalaa, niin mitä saisi ostaa.

Tosin hänen koulussaan ei ole tuota välipalan ostomahdollisuutta.

Mutta siitä jäi tälläinen ajatus.

Olisko vaihtoehtona hyviä:
täytetty sämpylä
pizza-pala
viiliä
hedelmä
mehua

ja mitä ehkäpä valikoimaan lisää?

Nuo nyt tulivat ensimmäisenä mieleen mitkä listasin.

Muoks* Lisään vielä kysymyksen

Niin, paljonkos tuo 1 tuote sitten maksaa? Ja kuinka ne maksetaan rahalla vai muuten?

Esikoisen koulussa saa ostaa välipalaa. Vaihtoehtoina on hedelmiä ja leipää, sekä käsittääkseni jogurttia. En tarjoaisi maidon lisäksi muita juomavaihtoehtoja, tai no vesi tietysti, mutta siitä ei kai tarvitse maksaa?

Vantaalla ainaki on mun mielestä välipalat ihan liian makeita.. :/ Kauheesti kaikkee makeeta kiisseliä, keittoo tai hedelmäsalaattia, leipä on vaaleeta höttöleipää. Eik pahemmin leivänpäällisiä.

Mieluummin jotain kuitupitoisempaa leipää, tuoreita kasviksia tms. Hedelmää ilman sokeria.

Tuossa aloituksessa tarkoitain ihan kokonaista hedelmää , siis omena /banaani/ ehkäpä appelsiini.

En näitä kippaa purkista kuhloon juttuja. Ne kun ovat sokeriliemeen säilöttyjä pää-asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rontto:
Tuossa aloituksessa tarkoitain ihan kokonaista hedelmää , siis omena /banaani/ ehkäpä appelsiini.

En näitä kippaa purkista kuhloon juttuja. Ne kun ovat sokeriliemeen säilöttyjä pää-asiassa.

Kokonaiset hedelmät ois tosi hyviä!

Kahden viikon aikana meillä on ollu kerran omena :/ Ja sitäki enemmän näitä sokerikiisseleitä ja säilykehedelmäsalaatteja..

Esikoisen koulussa oli just noita sämpylöitä, leipiä, jogurtteja, hedelmiä ja sitten oli niitä Elovena-juomia. Pizzanpaloja sai joskus ostaa perjantaisin. Sitten oli sellainen mukava juttu, että edellisen päivän sämpylät saatettiin myydä puoleen hintaan seur.päivänä jos niitä jäi yli. =)

Mua taas ei haittaa yhtään jos välipala on vähän makeampaa (esim. soppaa, kiisseliä, mustikkapiirakkaa) koska meidän lapset ei syö jälkiruokia eikä mitään muutakaan makeaa päivän aikana.

Mun lasten koululla on ollu ostettavissa sämpylöitä, hedelmiä, ja jugurttia tai viiliä sekä hedelmäpilttejä ja pillimehuja. Ne on voinu maksaa joko rahalla tai sitte sellaisella lipulla joita myydään 10kpl vihkoissa. Ja koulun ruokalassa on nuo myynnissä.
Nykyään ovat yläkoulussa missä on välipala automaatti joka toimii kolikoilla mut sapuskat on samat =)

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Mun lasten koululla on ollu ostettavissa sämpylöitä, hedelmiä, ja jugurttia tai viiliä sekä hedelmäpilttejä ja pillimehuja. Ne on voinu maksaa joko rahalla tai sitte sellaisella lipulla joita myydään 10kpl vihkoissa. Ja koulun ruokalassa on nuo myynnissä.
Nykyään ovat yläkoulussa missä on välipala automaatti joka toimii kolikoilla mut sapuskat on samat =)

Paljonko on tuo hinta? 0.50 euroa vai enemmän?

Noi kouluruokalan välipalat oli sellasta 0.20-0.80 senttiä ja lippuvihkolle tuli hintaa muistaakseni .0.50 senttiä/lippu jolla sai vaikka sämpän ja mehun :) tuo automaatti onki sitte kalliipi :/

Noi kouluruokalan välipalat oli sellasta 0.20-0.80 senttiä ja lippuvihkolle tuli hintaa muistaakseni .0.50 senttiä/lippu jolla sai vaikka sämpän ja mehun :) tuo automaatti onki sitte kalliipi :/

Täytyy sanoa, että edullista on.
Ja totta tuokin, että automaatissa on yleensä kalliinpia uo tuotteet. :|

Yhteistyössä