Gallup: Aamusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pompoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pompoli

Vieras
Monelta yleensä heräät? Miksi?
Mitä teet ensimmäisenä herättyäsi? Entä toiseksi?
Hymyiletkö aamuisin, vai onko ilmeesi kenties joku muu..? :p

Kerro toki muutakin, jos haluat.

Meillä herätään noin 7-8. Koska uni loppuu siihen aikaan. :)
Keitän kahvia. Keitän puuroa.
Yleensä olen ihan hyvällä tuulella. Joskus pimeään aikaan ei välttämättä tee mieli hihkua onnesta seitsemältä aamulla. :xmas:

8-9 välillä, ensimmäisenä kävelen nostaa junnun pois sängystä koska herään hänen mölyämiseensä.. :) Sit vessaan pissalla ja pesulle, sen jälkeen laitan radion päälle ja alan kattaa aamupalaa..Ja mä en ole mikään aamu ihminen, mut junnulle yleensä hymyn suon joka aamu. :)

-
Herätys klo 6.40, ekaksi WC-käynti ja sitten vaatteet niskaan, koiran kanssa 20-30 min lenkille.
Siinä n. 7.30 ollaan takaisin, sitten tietokone auki ja viimeiset paperityöt käsin ja koneella ennen töihin lähtöä (olen laiska tekemään niitä illalla, teen ne yleensä aamulla) . Yleensä meillä vaimo on se, joka aamuisin hymyilee. Kyllä minäkin sitten , kun on ulkona käynyt happea ottamassa, mutta sängystä suoraan riipaistuna ei ehkä vielä "Small Talk" lennä samalla tavalla, kun ip:llä.
Paperitöiden jälkeen aamiainen naamariin ja töihin ajelemaan siinä 8.40... Töihin menee 5 min...
Niin ja teinit herätän klo 8 ;)

Viimeksi muokattu:
Herään 7.45- 10.00 riipuen onko työpäivä, onko työkokous aamulla vai ei vai onko
viikonloppu.
Ensiksi nousen sängystä ylös ja laitan aamutakin päälle, yleensä hymy naamalla ja keittiöön ruokkimaan katit ja joko kahvinkeitin tai vedenkeitin päälle.
Sitten veskiin ja suihkuun, vaatteet päälle. Aamupala ja nettiin ja riipuen päivästä töihin, telkkaria katsomaan tai kauppaan tai kotitöitä.

Herään siinä 6-7 välillä. Lapset herättää. Ensimmäinen ajatus on yleensä Miksi?!? Eikö me voitais vielä vähän aikaa pötköttää? Yleensä se ei lapselle/lapsille käy. Raahaudun sitten keittiöön ja keitän kahvit ja haen lehden. Tämän jälkeen tarjoilen lapsille juotavaa, juon kahvini ja luen lehden. Tai ainakin yritän lukea :D

Herätys joskus puol 8 aikaan, koska 1v huhuilee pinnasängystään. Kun noustaan niin yleensä 3v herää siihen ja sit käydään vessassa ja laitetaan puurot ja kahvit kiehumaan. Puuron jäähtyessä lautasella, mennään porukalla kattomaan joulukalenteri telkkarista ja sen jälkeen syödään. Sitten hammaspesut, päivävaatteet päälle ja minä vähän kampaan naamaa ja tukkaa lasten leikkiessä. Lopuksi on sit vielä sängyn petaus.

Herään 8.23. En tiedä miksi.
Ensimmäiseksi tai toiseksi laitan lapselle aamupalan ja menen pissalle. Kolmanneksi otan kahvia.
En hymyile, en murise, en pure, en pussaa, en puhu. En ole oikeasti hereillä. Ensimmäinen 30min menee vielä koomassa aamukahvia haistellen.

Vaihtelee.

Yleensä herään klo 7:05 koska tyttäreni puhelin herättää siihen aikaan. Laitan lapselle aamupalan, herätän mahdollisesti pojan, lähetän tytön kouluun ja vien pojan päiväkotiin. Ehkä lähden itse kouluun, ehkä alan tekemään kotihommia, tai menen takaisin pehkuihin.

Viikonloppuisin nukun pitkään, jopa puoleenpäivään.

Herään klo 7.30 ja 8.30 välillä kolmena arkiaamuna viikossa ja kahdesti klo 5.15. Käyn suihkussa, jos en ole illalla käynyt. Sitten puen päälle, meikkaan ja syön. Kun olen syönyt, surffailen netissä ja/tai katson televisiota siihen asti että pitää lähteä töihin. Sunnuntai-aamuisin on tärkeätä, että saan lukea rauhassa Hesarin ja juoda samalla aamukahvin ja syödä aamupalan. En tykkää jos joku häiritsee mun Hesarin lukemista!

Arkisin herään klo 7-7.30. Käyn wc:ssä, harjaan hampaat, pesen ja rasvaan kasvot, kampaan tukan. Sitten valkkaan päivän vaatteet, puen, petaan sängyn. Saatan vielä napata laukkuun evästä ja juoda lasin vettä, sitten lähdenkin töihin. Aamutouhuihin menee 20-30 min, kahvin ehtii juoda sitten töissä.

Viikonloppuisin nukun pidempään mut yleensä heräilen yhdeksän aikoihin. Oon aamuihminen, rakastan kiireettömiä aamuhetkiä ja saan eniten aikaan ennen lounasta.

Arkipäivät: Herään 5:20-5:30
Ensimmäiseksi laahustan peiton kanssa vessaan pesemään hampaita.
Ei hymyilytä, olen ennemminkin tosi sekaisin ainakin ensimmäiset 30min ja yritän saada itseni jokseenkin normaaliksi, sitten nopsasti meikkaan, pakkaan eväät mukaan ja lähden bussille. --->töihin.

Viikonloppuisin: herään miehen kanssa siinä kymmenen aikaan, ensimmäiseki käperryn aina kainaloon vielä vähän lepäilemään, sitten heräillään rauhassa aamuhaleilla :D Se kumpi jaksaa menee keittämään kahvit ja tuo sänkyyn, tässä vaiheessa poika yleensä heräilee ja huoneesta kuuluu pieniä riemunkiljahduksia, joten haetaan poika joko syliteltäväksi makkariin tai jos oikein pirteä niin olkkariin leikkimään ja miespuoliset syövät aamupalan ja minä kahvini. =) Sillon kyllä hymyilyttää!

Työpäivinä herään 7.30. tai 8.00., napsautan illalla valmiiksi laittamani kahvinkeittimen päälle ja kävelen vessaan. Sit otan ison motin kahvia, ja meen sohvalle koomaamaan ja ja oon koneella tovin ja meikkaan. Sit aamupala ja hiustenlaitto ja sit mennään. Viikonloppu ja vapaapäivät samalla kaavalla, paitsi että tuo koomailu kestään tunnin sijasta 2-3 tuntia :D Ai niin ja koirat käytän toki ennen töihin lähtöä. Onneks ne tykkää nukkua pitkään niin saan koomata rauhassa :D

Monelta yleensä heräät? Miksi? 6.15 soittaa kello tytön kahdeksan aamuina, toki herään joskeus ihan vaan siihen että uni on loppu aikaisinkin.

Mitä teet ensimmäisenä herättyäsi? Entä toiseksi? Käyn vessassa, läppäri heräilemään, kahvi tippumaan, tytön herätys ( tai harvoin edes tarvii herättää )
Hymyiletkö aamuisin, vai onko ilmeesi kenties joku muu..? Tuskin hymyilen, olen vaan väsyneen näköinen...

-Monelta yleensä heräät?
Työaamuina 4.45-5.30 (työpaikasta riippuen.) Vapaa-aamuina 7-8.

-Miksi?
Työaamuina siksi, että ehdin kusettaa koirat ja ruokkia, pukea ja viedä hevoset ulos ennen töihin lähtöä. Vapaa-aamuina siksi, että ehdin herätellä esikoisen kouluun ja tehdä kaiken sen saman kuin työaamuinakin, ennen kuin kukaan kusee lattialle tai hajottaa tallin.

-Mitä teet ensimmäisenä herättyäsi?
Käyn pissalla ja pesulla.

-Entä toiseksi?
Puen päälle.

-Hymyiletkö aamuisin, vai onko ilmeesi kenties joku muu..?
Ensin perus silmät ristissä ja turpa nutturalla, kunnolla herättyäni saatan hymyilläkin.

Viimeksi muokattu:
Arkisin, herätys viiden ja kuuden välillä, riippuen monelta kuopus herää. Kuitenkin pakko herätä viimeistään kuudelta. Napsautan päälle ekana valmiiksi ladatun kahvinkeittimen ja annan lapsille maitoa. Teen kahvin valuessa pikkuaskareet, eli tyhjennän astianpesukoneen joka on illalla pyöritetty, viikkaan kuivat pyykit ja käyn meikkaamassa. Sitten facessa pyörähdys ja kahvit naamaan. Lopuksi puen lapset ja viisi yli seitsemän lähdetään pihasta kohti työpäivää. Oon aamulla kaikkein tehokkaimmillani. Ja herään onnellisena, paitsi jos on ollut kamalan levoton yö lapsilla.
Vapaa-aamuina herätys samaan aikaan kuopuksen ansiosta, nautin kiireettömästä aamusta, lapset katsovat rauhassa lastenohjelmia, itse olen sohvan nurkassa kannettavan kanssa. Kokkaillaan koko perheen voimin aamiaista ja odotetaan päivän valaistumista jotta päästään ulos :) <3

herätys 5-6 välillä, ensimmäisenä suuntaan kuselle ja paskalle. sitten otan aamukahvit jotka mies on keittänyt eväitään tehdessään. luen sanoma lehden (jonka mies on hakenut). ruokin lapset kun ne herää, laitan pyykkiä koneeseen ja ulkoilemaan klo 9 kun ollaan herätty oikesti ja siitä se päivä taas lähtee rullaamaan.

aamut samanlaisia olia arki tai viikonloppu.

Pakkoherätys klo 6.30.

Silmät sirrillään hoipun vessaan ja sen jälkeen nopea pukeutuminen puolitiehen.

Yyyyynh- on vastaukseni jos joku toivotteleekin hyvää huomenta.....
Hitahalla käy aamusta Aamuäreen kone...

Keittopuuhiin seuraavaksi, arkiaamuisin aika monasti paistan vohveleita (jonka taikinan olen viisastuneena oppinut tekemään illalla valmiiksi sellaiseen pieneen kannuun)- aamupalan syöntiä kaiken muun ohessa.
Ohessa tarkoittaa että tyhjennän tiskikonetta ja ryystän kahvia, puen vähän lisää ja haukkaan leivästä, valvon lasten pukeutumista ja aamutoimia siinä ohessa, tyhjennän kissanlaatikoita, ruokin kissat (koira ja kanit kuuluvat aamulla miehen vastuualueeseen), juon jäähtynyttä kahvia ja kampaan kuontaloni.

En kykene istumaan aloillani ja meidän aamut on aika kaoottisia toisinaan. Kaikki tuntuu olevan hukassa ja levällään aina aamuisin :D vaikka iltaisin muka koitetaan laittaa valmiiksi asioita.

Lapsia mun ei tarvitse herätellä, he ovat vauvasta asti olleet hyvin aamuvirkkuja tapauksia ja yleensä jo hereillä siinä vaiheessa kun minä heräjän.

Monelta yleensä heräät? Miksi?
Mitä teet ensimmäisenä herättyäsi? Entä toiseksi?
Hymyiletkö aamuisin, vai onko ilmeesi kenties joku muu..? :p

Kerro toki muutakin, jos haluat.

Meillä herätään noin 7-8. Koska uni loppuu siihen aikaan. :)
Keitän kahvia. Keitän puuroa.
Yleensä olen ihan hyvällä tuulella. Joskus pimeään aikaan ei välttämättä tee mieli hihkua onnesta seitsemältä aamulla. :xmas:

Arkisin seiskalta,tytön vien eskariin yhdeksäksi ja tarvitsen piitkän heräämisajan...
Napsautan kahvinkeittimen päälle,käyn vessassa ja painun tupakalle parvekkeelle.
Aika mörökölli takkupää olen aamuisin,mutta en erityisen huonolla tuulella,puoliunessa siihen asti kunnes saan ekan kupin kahvia ja sen jälkeen kupin vihreää teetä.