Gallup: Aika kumppanin kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EPC
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

EPC

Vieras
Oma mitta on tullut tän kun ei olla samaan aikaan kotona homman kanssa niin täyteen, että räjähtelen jo ihan kenelle sattuu ja mietin vaihtoehtoja tilanteesta pois, että kuinka teillä muilla parisuhteessa elävillä tai joskus eläneillä on ollut aikaa, jolloin olette olleet samassa paikassa (työaikaa ei lasketa mukaan, jos joku on työskennellyt kumppanin kanssa samassa paikassa).

1. a) yhteisen ajan määrä, täydet vapaapäivät ja b) normaaleiden työpäivien myötä tunnit hereillä ollessa.

2.Työaika (virka-aika, vuorotyö, reissutyö jne.)

3.Toimiiko homma, jos ei toiminut, mikä mätti?

Meistä kun on moneksi, niin miten sellaiset parit on pärjänneet, joista toinen on tyytymätön "yhteisen" ajan määrään? Lasten kanssahan kaksin vietttyä aikaa on aika rajoitetusti, mutta usein suhde on kuitenkin edennyt siihen ja lasten hankkiminen on ollut päätös/valinta luopua kahdenkeskisestä ajasta.

1. a) yhteisen ajan määrä, täydet vapaapäivät ja b) normaaleiden työpäivien myötä tunnit hereillä ollessa.
Meillä vietetään oikeastaan kaikki vapaa-aika yhdessä, perheenä jollei laske molemien omia harrastuksia jotka vie noin 4h / vk.

2.Työaika (virka-aika, vuorotyö, reissutyö jne.) - työaika molemmilla normi 8-18 työaika..

3.Toimiiko homma, jos ei toiminut, mikä mätti? Toimii paremmin kuin hyvin <3

1. viikonloput ja vapaa-päivät menee lähes aina yhdessä,harvemmin kumpikaan on pois kotoa

2. mun työaika on 6-14,miehen taas tulee kotio vaihtelevasti noin klo 16-21,nyt jäin kotiin sairasloman kautta äitiyslomalle

3.toimii homma,vaikka viikolla saattaa olla useita iltoja jolloin ei pahemmin nähdä,niin sitten kun on yhteistä aikaa niin se on erittäin mukavaa,parisuhdeaikaa saadaa aina kun halutaan,mutta ollaan lasten kanssa mielellään :)

Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
En määkään oikein ymmärtänyt :D Lisäksi mua jotenkin hämää toi Cindyn 8-18 oleva normaali työaika, kenen työaika on normaalisti 10 tuntia?

minulla sekä miehelläni molemmilla.. liukuva työaika, voin mennä töihin 10-18 tai sitten 8-14.. mutta siis yleensä työpäivät venyvät molemmilla kuuteen.. joskus kymmentuntisia, harvoin alle 8h.

Sorry, huomaan, ettei ymmärretty..
Sitä halusin tietää, että onko 2 vai 5 päivää kokonaan vapaata kuukaudessa ja kuinka paljon paljon töiden jälkeen on tunneissa juuri aikaa hereillä yhtä aikaa.

Meilläkun oli tässä vaihteeksi 17 päivää ilman yhteistä vapaata ja työvuorot kestää aina sen 12h, eli järjellä jää 2h aikaa olla hereillä kotona..siihen kun lisää syömiset, peseytymiset ei kyllä moita kummempaa tuu sanottua. Missään ei ole voitu käydä, asunto näytöillä ollaan käyty vuoron perään ja nyt sitten hyytyi niissäkin käyminen.

Ei nimittäin toimi. Vapaa päivii, silloin kuin niitä harvinaisia on, on kerätty suorittamis stressiä. Mun asunnon etsimishalu on murentunut siinä määrin, ettei enään tuu katottua uusia tai mietittyä muuta, kun et tartteis lisää huoneita. Oon melko varma, että minä olen sellainen ihminen, joka pidemmän päälle ei kestä elää vähän niinkuin itsestään, vaikkakin parisuhteessa. Ei se ukko juoksentele pitkin kyliä, enkä mäkään, vielä. Mut sit kun läheisyys häviää suhteesta ja kyllähän se näin häviää, juoksentelut alkaa, etenkin jos selkeää tulevaisuutta ei ole.

vajaa 2v seurusteltu vasta, ei yhteisiä lapsia.

No meillä mies on töiden takia eri paikkakunnalla vkot eli yhteistä aikaa on vain viikonloput. Minä sit taas lasten kanssa 24/7 sen 5 pvää eli vkonloppuna on sit kauhea halua mennä. Sit se mun meneminen on pois tietty muutenkin vähäisestä yhteisestä ajasta...

Mut ihan hyvin tää menee silti :) Rakkautta riittää ja puhutaan tunteja puhelimessa joka päivä. Ehkä tää on just hyvä näin.... Mahtaisko sitä näin paljon tulla keskusteltua toisen kanssa, jos oltais saman katon alla :D

Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
En määkään oikein ymmärtänyt :D Lisäksi mua jotenkin hämää toi Cindyn 8-18 oleva normaali työaika, kenen työaika on normaalisti 10 tuntia?

Joo ja joillakin on normaalisti se 12 tuntia.. Ei jaksa, ei pysy ehjänä mikään.

Mä kannatan 8h työpäiviä.

1. yhteisen ajan määrä, noh, taitaapi olla teoriassa 3vk kuukaudessa 24/7 :D
käytännössä se on 4vk- 1vk kuukaudessa jolloin ollaan 24/7 yhdessä..
(ollaan siis samassa duunissa myöskin :)

2. työaika on klo 15- 08 jotain siltä väliltä, niin että mulla on n. 14 vuoroa kk aikana ja meihellä on hitusen vähemmän.. ollaan päivät yhdessä ennen töihin menoa joten jos ollaan samana aikaan töissä niin ollaan todellakin yhdessä sen 24 tuntia vuorokaudessa :)

3. homma toimii hyvin, paitsi toki ärsyttää jos on sellainen lista jossa me ollaan eri päivinä töissä, silloin toinen nukkuu työvuoron jälkeen ja kun se herää niin toinen lähteekin töihin.. että silloin kunnon vapaa-aikaa tulee max 1viikko tai vähemmän

Aika päivässä: n.1-2h, vapaapäivät: yleensä ne 2 eli la-su, tosin aika usein on vielä jommankumman päivän töissä.. Työaika: vaihtelee 10-17h, vuorokauden aika hyppii 03-21/15-07...Joo, ottaa päähän ja rankasti välillä, mut eipä tälle mitään voi...

Yhteistyössä