Gallup ensimmäistä lasta odottaville! (muutkin saa toki vastata)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suski

Vieras
Meiän vauvan la parin viikon päästä, ja nyt uteliaisuuttani kyselen että minkä verran te muut olette hankkineet vauvalle vaatteita ennen vauvan syntymää? Ja mitä kokoja?
Meille tulossa painoarvioiden mukaan pieni vauva, joten 56senttisiä olen jo jonkun verran hankkinut, sitte on loput 60-62cm.
Bodyja löytyy 56cm 5kpl ja 60-62cm 11kpl.
Housuja on puolipotkareita ja college/velourhousuja koossa 56-62cm yhteensä 10kpl.
Ulkovaatteita löytyy vanuhaalari, vuorellinen fleecehaalari ja velourpuku, lisäksi tumppuja, sukkia ja töppösiä.
Kuullostaako nuo määrät nyt siltä että pärjää, vai tarviiko hankkia lisää? Äitiyspakkausta ei otettu.

Aika vähältä kuulostaa. Ainakin jos tulee kova puklailija. Meillä meni parhaina päivinä 6 vaatekertaa. Eli noi ei olis riittäny, vaikka joka päivä pyykkäsin.

Jos teille tulossa pienikokoinen vauva niin mikset ole hankkinut ollenkaan 50 cm vaatteita? nehän on ne jotka menee vauvalle noin kuukauden syntymän jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja 1-vuotiaan aiti:
Aika vähältä kuulostaa. Ainakin jos tulee kova puklailija. Meillä meni parhaina päivinä 6 vaatekertaa. Eli noi ei olis riittäny, vaikka joka päivä pyykkäsin.

Mutta taas ne menee tosivähän aikaa ja voi kyllä varmaan kotosalla olla myös 62cm vaatteissa..

Alkuperäinen kirjoittaja Raskaana myös:
Jos teille tulossa pienikokoinen vauva niin mikset ole hankkinut ollenkaan 50 cm vaatteita? nehän on ne jotka menee vauvalle noin kuukauden syntymän jälkeen.

Mitä oon katsellut niin 56cm ollut pienin koko melkein joka paikassa, mistä saa noinkin pieniä kuin 50senttisiä?

Itse ostin myös 50-senttisiä. mahtuivat kuukauden, vaikka vauva oli yli 50-cm jo syntyessään. Mieti, josko hankkisit pari kolme vaatekertaa vielä tuota kokoa.
Muuten vaatemäärä kuulostaa hyvältä, tuollaisella pärjää, jos vain pyykkiä saa pestyä joka päivä.

Meille luvattiin kanssa pienikokoista vauvaa ja ekan kk hukkui 56cm, meillä siis 50cm oli käytössä auksi ei voinut edes harkita 56 käyttöä.. :whistle: Ja 60-62cm tuli käyttöön 2-3kk iässä. Sinuna ostaisin muutamia ihan pieniä vaatteita, ja helpointa jos ovat kietaisu bodyja, ja jos niittä olisi vieltä ne kiinteät läpät jotta ei tartte tumppuja pitää käsissä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mitä oon katsellut niin 56cm ollut pienin koko melkein joka paikassa, mistä saa noinkin pieniä kuin 50senttisiä?

Jopa 44-senttisiä on. Kyllä noita 50-cm on vieläkin ihan vaateliikkeissä: lindex, kappahl, h&m...

Alkuperäinen kirjoittaja milda:
Itse ostin myös 50-senttisiä. mahtuivat kuukauden, vaikka vauva oli yli 50-cm jo syntyessään. Mieti, josko hankkisit pari kolme vaatekertaa vielä tuota kokoa.
Muuten vaatemäärä kuulostaa hyvältä, tuollaisella pärjää, jos vain pyykkiä saa pestyä joka päivä.

Kyllä saa pestyä päivittäin, kuivaustilan puute tulee kyllä ensimmäisenä vastaan (meillä ei ole kuivausrumpua) mut jos sais ulos pyykit kuivumaan niin helpottais heti. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kyllä mä oon lähes joka kaupasta 50cm löytänyt, hm, lindex jne.. Ja osassa on 44cm pienin koko.

Alkuperäinen kirjoittaja we:
Alkuperäinen kirjoittaja 1-vuotiaan aiti:

Mutta taas ne menee tosivähän aikaa ja voi kyllä varmaan kotosalla olla myös 62cm vaatteissa..

Meillä olis tosta määrästä ainakin housut loppunu kesken. Kun meillä meni kyllä nekin aina vaihtoon. Niin olis hyvä olla vähän enempi, kun en ainakaan koko aikaa jaksanut vastasyntyneen kanssa pyörittää pesukonetta.

Meillä vauvalle meni 56cm heti alusta (tai no ekan viikon olivat vähän väljiä) vaikka oli aika siro tyttö nykymittojen mukaan (48cm, 3200g). Laps vaa paisu ku pullataikina kun sen sain ulos pykättyä :D Tota on hankala arvioida etukäteen. Mulla oli jo 62-68 vaatteet käytössä 1-2 kk iässä.

Meillä on jo 3 lasta, mutta koska nuorin on vasta 5 vk ja kaikki on tuoreessa muistissa niin vastaan :)

Me hankittiin vaatteita koosta 44 lähtien. tosin noita koon 44 vaatteita ei ole kuin kahdet puolipotkarit, mutta kuitenkin. 50 cm vaatteita on sitten jo useampi kpl ja 56 cm vaatteita vielä enemmän.

Meillä on nyt kaapissa 50-56 cm vaatteet esillä ja mä veikaan, että bodyjä on 12-15 kpl, puolipotkareita 6 kpl, sukkahousuja 3 kpl, mekkoja 2 kpl, potkuhaalareita 1 kpl, yöpukuja 6-7 kpl, housuja 9-11 kpl ja paitoja/huppareita 4 kpl. Lisäksi on monta paria sukkia.

Meillä vauva oli syntyessään 3375g ja 49 cm pitkä...ja 1kk neuvolassa kokoa oli jo 4,3 kg ja 54,5 cm.

Ne koon 44 cm puolipotkarit jäivät juuri naftiksi ja 2 kpl koon 50 cm bodyä on jäänyt pieniksi. Muut koon 50-56 vaatteet menevät vielä hyvin. Koon 56/62 vaatteet ovat hurjasti liian isoja. Vauva on nyt 5 viikkoa vanha.

Fleesepukuja meillä on 8 kpl, jonka lisäksi meillä on vanupuku ja villapuku. Pukuja meillä on siis liikaa, eikä tulla kaikkia niitä käyttämään. Sisävaatteita meillä on yöpukuja lukuunottamatta ns. liikaa eli vähemmälläkin pärjäisi.

Koon 62 ja 68 cm vaatteista en osaa lukumäärää sanoa, mutta sisävaatteita on molempia reilu banaanipahvilaatikollinen, eli laatikot eivät mene kunnolla kiinni (siis kansi).

No mulla on ihan liian vähän, bodyja on 8kpl, potkuhousuja kahdet, housuja kahdet, päiväpukuja kaksi, yhdet puolipotkarit ja kaksi unipukua. Villahaalari, kevythaalari ja toppahaalari, muutamat sukat, tumput, töppöset, kypärämyssy ja pipo. Laskettuun aikaan kuukausi ja todella stressaa että vaatteet loppuu kesken. Luulen, että mennään miehen kanssa huomenna ostamaan lisää vaatteita ja sitten kun vauva syntyy, niin mahdollisimman pian mennään ostamaan sellaisia "sukupuolellisia" vaatteita. Ja kai niitä jonkun verran sitten lahjaksikin saa ja käytettynä.

Paljon, todella paljon. Niillä määrillä pukisi varmaan useamman perheen vauvat, mutta vaatefriikki kun olen niin ei niitä voi liikaakaan olla. En minäkään äitiyspakkausta ota. Koot 50-80cm.

50cm vaatteisiin meidän poika suorastaan hukkui. Joissakin kaupoissa 50cm vastasi toisen kaupan 56cm kokoa :( Eka kuukausi meni 50cm vaatteilla ja toisena kuukautena sitten isommilla.

Minusta ap:n vauvan vaatemäärät riittää. Näkee sitten että miten vauva puklaa yms. Pääseehän sitä kauppaan myöhemminkin. Minä kävin ostamassa lisää Prismasta heti ekalla viikolla :D

muista että vaatteita saa ihan järjettömän isot kasat ku vauva syntyy... ja kerkee niitä ostaa sen synnyttäkin... ihan turhaa haaliii hirveet kasat jo ennen syntymää!!!

Alkuperäinen kirjoittaja -:
muista että vaatteita saa ihan järjettömän isot kasat ku vauva syntyy... ja kerkee niitä ostaa sen synnyttäkin... ihan turhaa haaliii hirveet kasat jo ennen syntymää!!!

Saa vai? Mistä? Ei me olla ainakaan saatu kuin yhdet tumput ja sukat.

meidän iso kokoinenkin vauva käytti alkuun 50 kokoa. meidän pienelle vauvalle 50 kokoiset oli ensimmäisen kuukauden isoja. eli osta niitä 50 kokoisia sille vastasyntyneelle

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja -:

Saa vai? Mistä? Ei me olla ainakaan saatu kuin yhdet tumput ja sukat.

Ei mekään saatu yhtään vaatetta vaikka vähän toivoin että joku olisi jostain tuonut käytettyjä. Mutta ei niin ei.

Mulla la kolmen viikon päästä, 50cm bodyja on 3kpl ja 56cm kai 6kpl lisäksi kahdet 50 cm puolipotkarit ja kahdet potkarit. 56cm puolipotkareita on muistaakseni neljät. Yksi 56 cm yöpuku ja lisäksi fleece kapalovaate. sukkia ja myssyjä on runsaasti. "Ulkoiluun" on nalle puku ja turvakaukaloon lämpöpussi joten sen alle ei äyttömiä tarvita kun kesä tulee kuitenkin. Kaupasta saa sitten lisää sen mitä tarvitsee, en viitsi kuitenkaan hamstrata varastoon älyttömästi jos jäävät käyttämättä.
Isompia vaatteita löytyy myös suunnilleen saman verran, ja niitä tulee luultavasti lahjaksikin.

Mulla oli äitiyspakkaus. Mummi oli ostanut Espanjansa pari juhla potkarii paidalla yhden ihan hienostelupuvun. Ulkohaalari oli.
Puolipotkareita en koskaan edes käyttänyt kauheita. Oli sitten potkareita ja käytin myös
verkkarihousuja ja farkkuja pehmeita sellaisia.
Ostin erikseen hienon asun sairaalasta tulon kunniaksi. Täysin valkoinen yksi sininen koira.
Paljon sitten ostin mustaa, kun itse olin kotona. Vaikea oli löytää. Kaverit toi ulkomailta, kun pyysin. Oli vuosi 2006.Nyt niitä saa ihan mistä vaan.

Yhteistyössä